• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • lille Birger

Lugna ned er nu tjejer, ni gör stackars birger orolig

• och
    lille Birger skrev 2012-01-06 11:39:49 följande:
    Lugna ned er nu tjejer, ni gör stackars birger orolig
    Hej BJ!

Jag är lugn, även om jag konstaterar att vi skulle kunna starta ett dagis här inne snart.

Hur går det med virkningen?   
    The hard way is the right way.
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-01-06 11:43:50 följande:
    Hej Och!

Bara tra tack, hur är det själv? 
    Jo, men bra. Ligger fortfarande i sängen faktiskt. Men jag är betydligt piggare idag än jag var igår, härligt att vara ledig.
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2012-01-06 11:51:38 följande:
    Jo, men bra. Ligger fortfarande i sängen faktiskt. Men jag är betydligt piggare idag än jag var igår, härligt att vara ledig.

Mm det känns som lördag idag faktiskt...
    Jag ska tvätta och fundera över vad man gjorde på dagarna innan man hade barn. Hon är hos mina föräldrar och jag är helt liksom lost och vet inte riktigt vad jag ska göra, så jag ska försöka göra så lite som möjligt och beställa några böcker faktiskt...

Alla boktips mottages med stor glädje och tacksamhet.

Vad ska du göra idag?     
    Eau de Salope
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-01-06 11:55:04 följande:

Mm det känns som lördag idag faktiskt...
    Jag ska tvätta och fundera över vad man gjorde på dagarna innan man hade barn. Hon är hos mina föräldrar och jag är helt liksom lost och vet inte riktigt vad jag ska göra, så jag ska försöka göra så lite som möjligt och beställa några böcker faktiskt...

Vad ska du göra idag?     
    Sova tänkte jag. Jag ligger lite efter med sömnen.

Åh, boktips, jag läser ju jämt. Fast jag är så dålig på titlar och lånar mest böcker på biblioteket. Vad gillar du att läsa? 
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2012-01-06 11:58:11 följande:
    Sova tänkte jag. Jag ligger lite efter med sömnen.

Åh, boktips, jag läser ju jämt. Fast jag är så dålig på titlar och lånar mest böcker på biblioteket. Vad gillar du att läsa? 
    Vilken trevlig plan!

Jag läser mycket, eller jag läste mycketPå senare tid har jag inte haft tid men jag planerar att göra tid.
    Jag läser nästan allt. Två av mina favoritböcker är "En halv gul sol" och "Sugar - kvinnan som steg ut ur mörkret". Två helt underbara böcker. 
    Sedan läser jag allt av Elizabeth George.  

Eau de Salope
  • lille Birger
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-01-06 11:55:04 följande:
    Hon är hos mina föräldrar och jag är helt liksom lost och vet inte riktigt vad jag ska göra, så jag ska försöka göra så lite som möjligt och beställa några böcker faktiskt...

Den där har jag läst nyligen, eller rättare sagt fått den högläst för mig. Hursomhelst kan jag rekommendera den.
    och skrev 2012-01-06 11:49:58 följande:
    Hej BJ!

Jag är lugn, även om jag konstaterar att vi skulle kunna starta ett dagis här inne snart.

Hur går det med virkningen?   
    Det går bra med virkningen, jag får hjälp av mamma som vet hur man gör.
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-01-06 12:04:41 följande:
    Vilken trevlig plan!

Jag läser mycket, eller jag läste mycket.  På senare tid har jag inte haft tid men jag planerar att göra tid.
    Jag läser nästan allt. Två av mina favoritböcker är "En halv gul sol" och "Sugar - kvinnan som steg ut ur mörkret". Två helt underbara böcker. 
    Sedan läser jag allt av Elizabeth George.  
    Jag har läst nästan alla böcker av Elizabeth George, fast någonstans tröttnade jag tror jag. Sugar har jag läst, den var bra, troligen inte en En halv gul sol.

Har läst två böcker av en dansk författare, gillade båda mycket: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170028923 Fast det är kanske inte den sortens böcker du är ute efter. Den här är också fantastiskt bra, men den har du säkert läst eller sett på film: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174290711 Gillar böcker som handlar om människans inre väsen, även om dessa två beskriver människor med en något avvikande hälsa.