• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2011-08-31 13:51:35 följande:
    Folk vet ju inte vad de pratar om, utan förmedlar en känsla av vad de tycker är viktigt bara.

Fast jag har svårt att förstå att de kan prioritera äldrevård (som ju är väldigt bra överlag i Sverige) framför döende barn. 
    Mmm jag har svårt att förstå väldigt många av argumenten.
    Och förmedlar man detta till sina barn liksom?

Jag ser min dotter, 9 år och proppfylld av empati, vill veta, vill ge sin veckopeng, ställer frågor, undrar varför, känner för och med. Och så ser jag vuxna människor som liksom bara "ah jag skulle ljuga om jag sa att jag brydde mig".

Wtf?    
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-31 14:00:45 följande:
    Mmm jag har svårt att förstå väldigt många av argumenten.
    Och förmedlar man detta till sina barn liksom?

Jag ser min dotter, 9 år och proppfylld av empati, vill veta, vill ge sin veckopeng, ställer frågor, undrar varför, känner för och med. Och så ser jag vuxna människor som liksom bara "ah jag skulle ljuga om jag sa att jag brydde mig".

Wtf?    
    Fast för många är det nog ett ställningstagande som egentligen är baserat på andra saker. Jag kan ju se att en del som skriver där rabblar saker ur partiprogram. Det bottnar i en känsla av utanförskap och besvikelse.

Men barn överlag är empatiska. De vill dela med sig. Förra veckan var det en tråd om frukt i skolan, i måndags kom min dotter hem och sa att hon hade delat med sig själv när någon saknade frukt. Utan att någon hade bett henne göra det. Då blev jag väldigt glad och stolt.

Men jag förstår att du blir upprörd, det blir jag med. 

• HäckHäxan
    och skrev 2011-08-31 12:48:29 följande:
    God middag!

Jätteförkyld idag med.  
    Stackare....
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-31 12:48:55 följande:
    Ät vitlök och rök gräs Kyss

Eller så tar du knäckebröd med lite smör, så mkt honung du kan få på det och klarar av och äta, skär/ hackar vitlök 2 klyftor eller med och ät 2 mackor på morran och 1-2 st på kvällen.
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • HäckHäxan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-31 13:04:51 följande:
    Så lite så!

Jag får migrän av Afrika-tråden.

Visste du att gamla människor i Sverige ligger i sitt eget bajs PÅ GRUND AV att vi skänker pengar till Somalia?   
    Jasså är det därför, jag trodde att det var för att ibland jobbar idioter med fel sak, skönt att veta att det inte var så ändå
  • och
    HäxanSurtant skrev 2011-08-31 14:12:31 följande:
    Stackare....

Eller så tar du knäckebröd med lite smör, så mkt honung du kan få på det och klarar av och äta, skär/ hackar vitlök 2 klyftor eller med och ät 2 mackor på morran och 1-2 st på kvällen.
    Konstigt nog lät det där med att röka gräs mer lockande.
  • HäckHäxan
    Anton Chigurh skrev 2011-08-31 13:32:52 följande:
    Ängssvingel eller Timotej, vilket ger bäst effekt ???  Eller skall man kanske blanda !!!

Jag tände på lite gammalt hö jag av en tillfällighet hade liggande. Tyckte mest det luktade skit. Eller, ja, förbannat illa i alle fall, men va faen, bara det gör nytta, så.........................!

Bra tips dock. Tror jag. Och tack.  
    Åhhh timotej, jag vill ha timotej schampo sånt jag hade som barn, men jag hittar det ingenstans
  • och
    HäxanSurtant skrev 2011-08-31 14:12:31 följande:
    Stackare....

Men, tack för tips. Solig
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2011-08-31 14:09:08 följande:
    Fast för många är det nog ett ställningstagande som egentligen är baserat på andra saker. Jag kan ju se att en del som skriver där rabblar saker ur partiprogram. Det bottnar i en känsla av utanförskap och besvikelse.

Men barn överlag är empatiska. De vill dela med sig. Förra veckan var det en tråd om frukt i skolan, i måndags kom min dotter hem och sa att hon hade delat med sig själv när någon saknade frukt. Utan att någon hade bett henne göra det. Då blev jag väldigt glad och stolt.

Men jag förstår att du blir upprörd, det blir jag med. 

Mmm jag har jättesvårt att vara cool och resonerande i sådana diskussioner. Jag blir riktigt sur faktiskt.

Tror även att du har rätt.
    Undra när och varför man förlorar en stor del av empatin, överlevnadsinstinkt?  
  • HäckHäxan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-31 13:57:59 följande:
    Cannabis sativa!
    Jag tycker den är bättre om man blandar den med ghost, 50/ 50. Jag gillar få saker rent, varför ha de renr när man kan ha det blandat och gilla olika.....
Svar på tråden Trash-tråden