Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Trash-tråden

och skrev 2011-12-13 15:39:01 följande:
    Ja, jag tror nästan det är bättre att hoppas på dig.
    Jag har precis blivit omkörd av en pensionär i permobil. Jag kommer förmodligen hijacka nästa permobil som försöker sig på en omkörning. 

Avlider pensionären är det ditt fel. Du stressar mig. 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh
    Aynrand skrev 2011-12-13 18:52:19 följande:
    undrar hur det går för Anton på traktorn....undrar om det en sådan EPA traktor man ser på landet ibland....

Det är ingen jävla EPA traktor, här ser du en exakt kopia av min trotjänare. Och ja, jag kämpar på fortfarande, frågan är om Anneli väntar ännu. Det tror jag. Iaf när hon får reda på att jag har egentillverkad Glögg med mig.
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh
    Aynrand skrev 2011-12-13 18:52:19 följande:
    undrar hur det går för Anton på traktorn....undrar om det en sådan EPA traktor man ser på landet ibland....
    Det är ingen jävla EPA traktor, här ser du en exakt kopia av min trotjänare. Och ja, jag kämpar på fortfarande, frågan är om Anneli väntar ännu. Det tror jag. Iaf när hon får reda på att jag har egentillverkad Glögg med mig.

• Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-12-13 19:09:11 följande:
    Fult ord Anton.
    Förlåt, men möget krånglar ju som helvete. Och trögar. är det bara här ???

Återigen : Förlåt. 
  • Anton Chigurh
    Aynrand skrev 2011-12-13 19:12:58 följande:
    Fin traktor...inte så bra i regnet....
    du kanske skall pimpa den

Den var ju fin. Om Anneli går med på det kanske jag lackar om min grålle iaf. En god början. 

Lite regn har förresten ingen dött av. Inte i min familj. 
  • Anton Chigurh
    och skrev 2011-12-13 19:15:11 följande:
    Hur stark är glöggen?

Jag gör den enligt ett utprovat (under lång tid) och helt egenkomponerat recept, Anneli, tror inte den är så jävla stark egentligen, men förbannat god. Här är receptet till 1 liter :

4 dl Koskenkorva Vodka

5 dl Stroh 80, populärt kallad Strårom 80 %

1 dl valfritt Rödvin, Maria kan säkert tipsa om en fin sort.

0,5 tesked Nejlika, gärna lite grann krossad.

När du har hällt i samtliga ingredienser i en bringare rör du om, men försiktigt, och se för helvete till att använda en träslev, och den bör vara svårt brännskadad, ju svartare ju bättre, det ger en pikant röksmak på Glöggen så den faktiskt påminner om en av dom finare Whiskysorter.

Utsökt Glögg, Anneli, om jag får säga det själv. Men som du förstår, ganska svag eftersom jag valt att blanda i Rödvin. Det späder ut Glöggen ganska kraftigt, men men, vad gör man inte för kvinnorna. Dig då.

• Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-12-13 22:41:19 följande:
    Svart som en oljig, skitig Glock 17, 9 mm.
    Åååh, det är nåt upphetsande när en kvinna pratar vapen, det gläder mig nåt oerhört så jag föreslår att detta inte var sista gången vi pratar vapen. Och förresten tycker jag det är på sin plats att påpeka att det var irrelevant information att du skrev dit 9 mm, eftersom Glock 17 alltid är 9 mm, finns en kompakt version av Glocks 9 mm pistol, men då heter den Glock 19, skillnaden är att pipan är 12 mm kortare samt att standardmagasinet tar 15 plugg isället för 17. 

Fast givetvis finns det högkapacitetsmagasin till båda modellerna, 33 skott, således. Som parantes kan jag nämna att tex Glock 21 alltid är kaliber .45 Auto. Eller .45 ACP då.

Har, tyvärr, aldrig haft nöjet att äga en Glock men jag har skjötet en hel del med en dylik pjäs då en av skyttekompisarna äger just en Glock 17, en liten mysig pistol får jag lov å säga, lite lätt...jaaa, men trots allt en trevlig bekantskap.

Nåväl, ha nu en riktigt härlig onsdag. Det gäller er allihop. {#emotions_dlg.flower}

Gravid

• Anton Chigurh
    och skrev 2011-12-13 22:47:37 följande:
    Jag älskar Anton.

• Anton Chigurh
    och skrev 2011-12-13 22:48:34 följande:
    Precis. Det är mitt mål. Tror den får ligga i elden i en timme minst, Anton kommer bli såå nöjd.
    Jaadå, det blir jag, du vet min själ vad Anton vill ha. Fast det är förstås inget nytt.

Sen måste jag faktiskt få säga att det är initiativ som detta som gör att du, Anneli, för alltid har en plats i mitt hjärta. En bidragande orsak är förstås att du sväljer och tar den i tvåan ( där kom det igen, Maria, jag vet. Förlåt. Tror jag ), samt att du gärna pratar stridsvagnsmekanik, och beväpning, långt ut på småtimmarna. Du är min drömkvinna personifierad, Anneli. Tack för att du finns.

Nedan är till hela min läsarkrets : 

Sist, men inte minst, är det med största nöje som Anton konstaterar hur mycket hans kursiverande och fetmarkerande faktiskt uppskattas av samtliga hans läsare här på FL. Det gör livet lite lättare att leva. TACK SKALL NI HA. Hjärta

Svar på tråden Trash-tråden