• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2011-09-04 22:18:34 följande:
    Det var någon som startade en tråd om det. Att spermierna levde, och undrade om folk svalde ändå, eller något.

Men för min del handlar det om att ingen ska behöva dö för min skull, så jag har inget problem med det. Spermierna hade ju dött ändå, det gör ju ingen skillnad var de hamnar.
    Haha jag vet, jag såg den tråden hahaha...så FL.

Ja jag förstår hur du menar med spermierna haha...men kan man inte föra samma resonemang med kycklingen i frysdisken?   
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-04 22:09:20 följande:

Ah där ser man
    Tar ni typ kosttillskott, eller går det att åta en såpass varierad och närings/vitaminrik vegkost att man inte behöver?
    Många frågor, men som sagt, detta med vegetarian är något jag alltid haft i bakhuvudet men aldrig tagit längre...
    Ett tag slutade jag äta rött kött. Åt bara kyckling och fisk. Varför vet jag inte, var bara en idé jag fick, kändes mer fräscht haha...   
    Jag måste ta b-vitamin, men enligt min läkare beror det nog mer på generna än kosten. Om man äter mjölk och ägg så behövs inga kosttillskott. Dessutom är sojakorvar och liknande vitaminberikade, och det och sojaköttbullar äter vi i mängder pga barnen.
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2011-09-04 22:21:43 följande:
    Jag måste ta b-vitamin, men enligt min läkare beror det nog mer på generna än kosten. Om man äter mjölk och ägg så behövs inga kosttillskott. Dessutom är sojakorvar och liknande vitaminberikade, och det och sojaköttbullar äter vi i mängder pga barnen.

Ah ok...
    Har ni husdjur? 
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-04 22:21:07 följande:
    Haha jag vet, jag såg den tråden hahaha...så FL.

Ja jag förstår hur du menar med spermierna haha...men kan man inte föra samma resonemang med kycklingen i frysdisken?   
    Nej. Varje köpt kyckling visar att det finns en efterfrågan och genererar nya kycklingar i köttproduktionen.

Ska man försöka äta bra kött ska man skippa kyckling och kalkon, och helst grisar med. Den uppfödningen är inte anpassad efter djurens behov. Fåglarna har helt fel kroppssammansättning, och alla föds upp i så stora bestånd att de inte är i närheten av att kunna leva ett naturligt liv. Nötkött är bättre, och i viss mån lamm med, beroende på årstid. Vilt är såklart bäst.
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-04 22:23:00 följande:

Ah ok...
    Har ni husdjur? 
    Ja. Katt. Och eftersom kattmaten består av restprodukter efter er köttätare så har jag inget problem med att ge katterna mat. Då kommer allt på djuret till användning iaf.    

• Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2011-09-04 22:25:06 följande:
    Nej. Varje köpt kyckling visar att det finns en efterfrågan och genererar nya kycklingar i köttproduktionen.

Ska man försöka äta bra kött ska man skippa kyckling och kalkon, och helst grisar med. Den uppfödningen är inte anpassad efter djurens behov. Fåglarna har helt fel kroppssammansättning, och alla föds upp i så stora bestånd att de inte är i närheten av att kunna leva ett naturligt liv. Nötkött är bättre, och i viss mån lamm med, beroende på årstid. Vilt är såklart bäst.
    Ja jag anade att du skulle svara ungefär så faktiskt haha!

Jag vill inte ens veta hur uppfödningen ser ut, om jag visste skulle jag må så galet dåligt. Jag lever nästan hellre i ovisshet, men beundrar dig för ditt val faktiskt.

I närheten av mina föräldrar finns en bondgård där man kan köpa lamm och nöt som slaktas och styckas där, på plats. Mer närproducerat än så blir det inte  och det är ett så vackert, idylliskt ställe vid en sjö, for whatever it is worth...(mitt goda samvete...)   
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2011-09-04 22:27:29 följande:
    Ja. Katt. Och eftersom kattmaten består av restprodukter efter er köttätare så har jag inget problem med att ge katterna mat. Då kommer allt på djuret till användning iaf.    

Bra tänkt!
    Katter är bäst.  
  • Aynrand
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-04 22:23:00 följande:
    Ah ok...
    Har ni husdjur? 
    vad menar du...äta husdjur?
Svar på tråden Trash-tråden