• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • och
    PrimitivMan skrev 2013-06-05 11:24:42 följande:
    Du har en poäng där. De är ju rätt tränade i närkamp och att kunna övermanna en fysiskt större och starkare individ hmm. Hmm får kanske använda andra metoder. "Här lilla polisfröken så får du en kopp kaffe och en donut. Smakar kaffet konstigt? Nej då drick upp så känns det snart bättre". Muhaha.
    Det är en bättre plan.

Nu måste du bara få tag i lämpliga piller att spetsa kaffet med också.  
    The hard way is the right way.
  • PrimitivMan
    och skrev 2013-06-05 11:26:29 följande:
    Det är en bättre plan.

Nu måste du bara få tag i lämpliga piller att spetsa kaffet med också.  
    Ja precis. Bäst är något som orsakar fysisk immobilitet men fortfarande fullt medvetande. Det är ju inget kul att dejt-rapa någon som är medvetslös.
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2013-06-05 10:58:17 följande:
    Faktiskt ganska bra på att stirra argt på folk i alla fall?

Räcker säkert.  
    Haha...
    Så jag skulle stå kluven mellan en arg blick och en stor baguette? 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2013-06-05 11:13:11 följande:
    Det ligger en del sanning i det han skriver fast också den danska nationalsporten att sparka på svenskar när de får möjlighet. Jag tycker dessutom att Danmark har gått från att vara ett väldigt frisinnat (på många områden) land till att bli inskränkt och provinsiellt. Tyvärr.
    Ja, Aynrand påpekade att krönikan är väldigt retorisk, vilket ju är sant. Han slår både lågt och högt, men någonstans tycker jag att det finns en poäng att hämta.

Har för lite koll på Danmark i övrigt för att hålla med, men inskränkt och provinsiellt låter ju ocoolt. 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-05 12:06:56 följande:
    Haha...
    Så jag skulle stå kluven mellan en arg blick och en stor baguette? 
    Minibaguette stod det ju. Om jag nu läste fel så skulle han möjligen kunna få ett tillfälligt besökspass mot att han var villig att dela med sig.
    The hard way is the right way.
  • Trust me
    lille Birger skrev 2013-06-05 10:17:44 följande:
    Det som kvinnor gör värderas ofta mycket högre än det som män gör i Sverige. Jag ska nog göra en lista med punkter på varför maskulinism behövs.
    Ingen lista!

Du behöver skapa en teori kring varför det behövs. Gärna en som genom att vara konspiratorisk inte går att motbevisa. Fast det är ohederligt så välj det rätta. Tålmodigt arbete för en jämställdhet som blickar framåt. Män har faktiskt gjort det mesta av det vi har omkring oss genom att se framåt och inte bakåt. Det är något vi män kan vara stolta över.

(inväntar kvinnliga litanior om alla krig män startat etc men tyvärr för dom visar det bara på deras svårigheter att släppa det som varit) 
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Nice Girl Wrong Place

TM det behövs inget sådant.
    Män är så överrepresenterade vad gäller våld, våldtäkt, misshandel och mord, vem behöver komma dragandes med gamla krig.

• PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-05 12:09:35 följande:
    Ja, Aynrand påpekade att krönikan är väldigt retorisk, vilket ju är sant. Han slår både lågt och högt, men någonstans tycker jag att det finns en poäng att hämta.

Har för lite koll på Danmark i övrigt för att hålla med, men inskränkt och provinsiellt låter ju ocoolt. 
    Danmark har blivit väldigt inskränkt tex när det gäller invandringspolitik och det är värre att vara av utländsk härkomst i Danmark än i Sverige.Dock så är Köpenhamn fortfarande lite syndig så där.
    Is sex dirty? Only if it's done right