• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2013-07-03 10:38:32 följande:
    En puma ?

Det är en intressant fråga faktiskt. Vad för djur man vill vara el tycker sig vara.

Vad är jag hmm. Vargen har jag en viss kärlek för men de är flockdjur. En örn kanske. Örnar flyger inte i flock. Flyger högt och ser allt.

I realiteten är man väl en råtta el något. Pungråtta kanske.
    Haha nej ingen puma. Jag har åldersnoja och "puma" för mig är en attraktiv äldre kvinna. Vissa män föredrar dessa (ingen nämnd...).
    Jag gillar jaguarer. Eller kanske geparder, de är lite smidigare, starka, slanka och med en vacker svank. 

Råttor är söta. Det jag inte skulle vilja vara är typ en fästing. Det är det äckligaste levande kryp som finns. Hellre en kackerlacka än en fästing. Kackerlackor har iaf lite pondus. En fästing är bara ett äckel.

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-07-03 12:09:11 följande:
    Haha nej ingen puma. Jag har åldersnoja och "puma" för mig är en attraktiv äldre kvinna. Vissa män föredrar dessa (ingen nämnd...).
    Jag gillar jaguarer. Eller kanske geparder, de är lite smidigare, starka, slanka

och med en vacker svank. 

Råttor är söta. Det jag inte skulle vilja vara är typ en fästing. Det är det äckligaste levande kryp som finns. Hellre en kackerlacka än en fästing. Kackerlackor har iaf lite pondus. En fästing är bara ett äckel.

Svanken är viktig. Synnerligen viktig.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-07-03 12:02:29 följande:
    Jag vill tro att jag är extremt lojal mot de jag tycker om. Jag kan vara väldigt dominant, nästan bossig och väldigt intensiv i saker och frågor som engagerar mig, eller i jobbsammanhang. I andra sammanhang kan jag vara som smältande smör helt utan vilja att hävda mig eller bestämma.
    Intressant hur vi fungerar

En "hund" är jag inte alls. Jag gillar inte alls att följa på det viset. När jag var yngre vad min största strävan i livet att inte följa haha...
    Men så är nog väldigt många tonåringar. Me against the world liksom.
    Men jag gillar fortfarande inte att följa, på gott och ont.

Jag skulle ha rymt. På riktigt. 
    Vad gjorde du PM? Klättrade upp  i en gran eller bet ihop? 
    Jag var en av de som klarade mig väl och bet ihop. Jag har ett starkt psyke.

Efter övning fick jag och de två andra som klarade det väl åka med befälen för debriefing. Det var då de berättade att de hade gjort det som ett experiment. Fick dock ta skit för att jag inte följde en del av reglerna dock. Som att man alltid skall ha med sig hjälm, vapen och skyddsmask inom armlängds avstånd vad än man gjorde. Orka liksom.

Det ändrade synen radikalt på en del av kamraterna. Som en kille som jag tyckt bra om. Han fick "ont i foten" och kunde inte följa med ut på en uppgift så vi fick göra hans del. Han skulle istället vara kvar i lägret och hålla elden vid liv. Så kommer vi tillbaka mitt i natten till vindskyddet , blöta och genomfrusta och ingen eld som brinner och den killen ligger och sover i sin sovsäck istället. Då var det nära stryk.

En annan hade jag tyckt var enormt dryg och påfrestande. Det tyckte jag även efteråt, men jag visste däremot att när dte väl gällde så kunde jag lita på honom.

Is sex dirty? Only if it's done right
  • lille Birger
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-07-03 12:02:29 följande:
    Jag vill tro att jag är extremt lojal mot de jag tycker om. Jag kan vara väldigt dominant, nästan bossig och väldigt intensiv i saker och frågor som engagerar mig, eller i jobbsammanhang. I andra sammanhang kan jag vara som smältande smör helt utan vilja att hävda mig eller bestämma.
    Intressant hur vi fungerar

Jag skulle ha rymt. På riktigt. 
    Vad gjorde du PM? Klättrade upp  i en gran eller bet ihop? 
    Hur tror du att en relation mellan dig och nallen hade fungerat?  Hade du varit hård med gränser för ätande av sötsaker och vara uppe sent på kvällen?
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-07-03 12:09:11 följande:
    Jag gillar jaguarer. Eller kanske geparder, de är lite smidigare, starka, slanka och med en vacker svank. 

Numera används ordet så ja fast det är nytt. Innan var det snygg kvinna rent allmänt. Men du är ju gammal. Över 30 .

Pumor (kanske får säga bergslejon istället som är mer neutralt), de riktiga djuren alltså är jag lite fascinerad av. De är lite gåtfulla. Kan vara väldigt skygga men det finns många berättelser om pumor som varit orädda och tom slagit följe med människor. Fast det är kanske mycket mytbildning

Fästingar är ett djur som helt saknar existensberättigande. Vad fyller de för funktion egentligen? Fast de är är rätt intressanta organismer. De utsöndrar något bedövningsmedel så att det inte skall kännas när de biter sig fast
  • Nice Girl Wrong Place
    lille Birger skrev 2013-07-03 12:30:20 följande:
    Hur tror du att en relation mellan dig och nallen hade fungerat?  Hade du varit hård med gränser för ätande av sötsaker och vara uppe sent på kvällen?
    Nej mitt fokus i relationer med barn och nallar är mer fokuserat på att hjälpa till hemma och tänka på hur man uppför sig, vårdar sitt språk, respekterar andra, gör sina läxor och sådant...

Så länge man rör på sig och äter nyttigt i övrigt är en sötsak då och då ingen big deal och på sommaren kan man nästan vara uppe så länge man vill tycker jag. 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2013-07-03 12:34:51 följande:
    Numera används ordet så ja fast det är nytt. Innan var det snygg kvinna rent allmänt. Men du är ju gammal. Över 30 .

Pumor (kanske får säga bergslejon istället som är mer neutralt), de riktiga djuren alltså är jag lite fascinerad av. De är lite gåtfulla. Kan vara väldigt skygga men det finns många berättelser om pumor som varit orädda och tom slagit följe med människor. Fast det är kanske mycket mytbildning

Fästingar är ett djur som helt saknar existensberättigande. Vad fyller de för funktion egentligen? Fast de är är rätt intressanta organismer. De utsöndrar något bedövningsmedel så att det inte skall kännas när de biter sig fast
    Så, en liten rättelse bara.

Jag struntar i hur fiffiga de är (fästingar) de äcklar mig. Alltså jag började gråta när jag fick en fästing, av ren skär rädsla haha... 
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-07-03 12:39:05 följande:
    Så, en liten rättelse bara.

Jag struntar i hur fiffiga de är (fästingar) de äcklar mig. Alltså jag började gråta när jag fick en fästing, av ren skär rädsla haha... 
    Haha. Förlåt jag kunde inte motstå frestelsen att retas med dig. Vänta tills du kommer över 40, då kan du tala om åldersnoja. Jag har väldigt mycket åldersnoja själv (argh snart 50). Fast än så länge är jag fortfarande viril . Jag blir så glad varje dag jag vaknar med morgonstånd att jag måste göra något åt det, av ren glädje (el något).

Fästingar är väldigt äckliga. Men har vant mig vid dem efter att ha tagit bort en massa på djuren. Som tur är får jag själv sällan fästingar.
  • och

Jag undrar om jag är ett lejon eller en uggla?

Några klargöranden:

Jag är inte längre så jättelesbisk, och jag har inga planer på att kastrera män med slöa knivar. Jag skulle också behöva en flaska Pepsi, för jag är törstig.

Så.  

The hard way is the right way.
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2013-07-03 12:49:30 följande:
    Haha. Förlåt jag kunde inte motstå frestelsen att retas med dig. Vänta tills du kommer över 40, då kan du tala om åldersnoja. Jag har väldigt mycket åldersnoja själv (argh snart 50). Fast än så länge är jag fortfarande viril . Jag blir så glad varje dag jag vaknar med morgonstånd att jag måste göra något åt det, av ren glädje (el något).

Fästingar är väldigt äckliga. Men har vant mig vid dem efter att ha tagit bort en massa på djuren. Som tur är får jag själv sällan fästingar.
    Äsch män blir bara bättre med åldern.