Nice Girl Wrong Place skrev 2012-06-30 18:53:46 följande:
Ja visst är det så. Det var bara det enda "konstiga" (som jag förstårorsaken till) som jag kunde komma på. Annars är jag inte med på BJs resonemang och förstår inte liknelsen.
För det du just sa kommer snart jämföras med "logiken" i att kvinnor eller folk i allmänhet är rädda för invandrare. Det resonemanget brister för mig, i att människor som kommer med dessa uttalanden har en eller två dåliga erfarenheter av somalier eller araber och nu undviker dem.
Jag anser inte detta jämförbart med kvinnorna i kvinnohusen som är där efter månader eller år av systematisk psykisk och fysisk misshandel.
Vid enstaka händelser är den intelligenta, välmående människan medveten om att alla är individer och undviker svenska män lika lite som hon undviker somalier vid en enstaka händelse.
Konstig mening, men du fattar.
Det hoppas jag inte någon gör det. Är helt olika saker. Ett kvinnohus tar emot något i ett akut chocktillstånd och skulle det komma något så absurt som ett hus att ta emot brottsoffer för somaliska förövare skulle det även där vara olämpligt att ha en somalier som arbetade av exakt samma anledning.
Vänder man på resonemanget så är det lika absurt att man skall slänga ut alla män för att det finns vissa män som är hustrumisshandlare som det är att slänga ut alla invandrare för att några av dem begått våldsbrott.