Inlägg från: PrimitivMan |Visa alla inlägg
  • PrimitivMan

Trash-tråden

Agridulce skrev 2012-07-18 10:27:17 följande:
    Hahaaaaaaaaa!!!! Tror inte jag ska svara i den tråden......

Nej, det är nog inte en bra idé. Vill inte ens tänka tanken vad du kommer på för användningsområden. Sizequeen!
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-07-29 13:55:12 följande:
    "'Come to the edge', he said.
    They said, 'We are afraid'.
    'Come to the  edge', he said.
    They came.
    He pushed them...
    And they flew." 

Så oerhört vackert och talande. 
    Ja. Var är det citatet från?
  • PrimitivMan
    Agridulce skrev 2012-08-01 22:35:18 följande:
    Neeeej! Semester är underbart!
    Men på tok för få "otäcka" män här ute i havsbandet. Skulle behöva ett lätt överfall av den oanständiga typen.

Inga attackdykare som dyker upp ur havet och tar hand om den lilla sjöjungfrun? Jungfru är kanske fel uttryck dock. Kanse mer passande på danska. Den lille havsfruen.

Du är på fel plats helt enkelt. Det finns ett visst överskott av otäcka primitiva män i södra delen av landet .
  • PrimitivMan
    och skrev 2012-08-03 23:38:23 följande:
    Suck.

För att styra upp den här tråden lite kommer här en av de absolut bästa låtarna i världshistorien.

Lägg gärna märke till texten, här märks det att det är en riktig ordkonstnär som har lagt ned många timmars jobb på de välformulerade, och tänkvärda meningarna. Sann poesi...

" rel="nofollow" target="_blank">

Jag tror inte jag förstår texten riktigt. Kan du analysera den för mig? Vad är det som är "hard as a rock"? Fattar så dåligt trots jag har stora händer.

Det är kanske en omskrivning av att livet är hårt. Eller att ett gott liv innehåller hårda saker. Eller som jag brukar säga: "Livet är underbart när underlivet är bart. (nu kanske vi börjar närma oss kärnan i texten hmm)
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-08-03 23:55:57 följande:

Nej.
    Och det är det sanna straffet. 

En sån skrämmande sadistisk sida
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-08-04 13:23:57 följande:
    På rumpan skulle jag tatuera in "Mr Leather Artist? I am your canvas".

"Denna sida upp" kanske? Själv skulle jag nog ta "Var god vänd!"

är dock inte mycket för tattueringar. Kan vara sexigt på kvinnor ibland om det är en smakfull och på en snygg solbränd kropp. Men har sett allt för många fula blaffor på fetbleka kroppar och fått avsmak.

Fast kanske en qr streckkod med lämpligt meddelande. Använda en mobil för att tolka
  • PrimitivMan
    och skrev 2012-08-04 18:08:46 följande:
    Jag kan självklart hjälpa dig förstå texten.

Trodde faktiskt aldrig att du skulle säga ja, men enträgen vinner verkar det som.   Skål

Hur har du tänkt dig förklara texten? Är det någon längre analys eller tänker du gå mer handgripligen till väga?

Vet inte riktigt vad jag skall säga ja till men jag har ju lite svårt att fatta ju.
  • PrimitivMan

En sak som inte så många känner till om mig är att jag en gång på mellanstadiet (el högstadiet) fick pris för en dikt jag skrev. En dikt om våren tror jag det var. Minns inte alls hur den var och tur är väl det.

Skriver jag något nu är det alls inte om våren det handlar om i alla fall  .

• PrimitivMan
    och skrev 2012-08-06 23:19:48 följande:
    Jag hade hellre knullat en poet än tvingats läsa hans sopiga texter.

Haha. Borde trycka upp t-shirts inför bokmässan med den texten.
  • PrimitivMan

En stor andel av poeter/författare är rätt miserabla människor med mer snack än handling. Skulle man ha alkotest på författare skulle det aldrig bli några nobelpris.

Svar på tråden Trash-tråden