Inlägg från: PrimitivMan |Visa alla inlägg
  • PrimitivMan

Trash-tråden

I Rose I skrev 2012-07-03 20:41:07 följande:
    Jag tyckte om Side och "gamla stan". Det fanns betydligt fler historiska platser att se i Side än det fanns i Marmaris men i Marmaris är klart naturen oslagbart. Turkar har fått dålig rykte här i Sverige och det är bara för att svenskturkarna är till 90% bondeturker som kom hit med en påse lök alternativ potatis som bagage och majoriteten tycker Turkiet är horhus. Turkarna i Turkiet går inte att jämföra med svenskturkarna. Inte alls. Ja, nu generaliserar jag men aldrig haft problem i Turkiet och tycker om landet (Nej, jag är inte gift med en turk, haft pojkvän eller har relation med det landet ).  
    Jag tror många svenskar ogillar Turkiet för att det är ett muslimskt land även om det nu är ett av de mest sekulariserade. Men kanske även dåliga erfarenheter av turkar i Sverige kanske. Själv har jag inet haft några speciella tankar kring turkar i Sverige, mer än att de jag haft kontakt med har varit sjukt envisa och alltid skall förhandla (är nog lite av ett karaktärsdrag) .
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-07-03 20:47:49 följande:
    Alltså det enda folk jag verkligen har fördomar som jag kämpar att bli av med är egyptier.

Turkar har jag inga tankar om. Satt bredvid en turkisk kvinna och väntade på bussen häromdagen. Hon beklagade sig över "sommaren" och sa att det hjälper att be. Jag sa "tror du det?" varpå hon svarade "ja, bön hjälper allt".

Sött.
    Vad är det för fördomar du har om egyptier egentligen? Har nog inga direkta uppfattningar själv faktiskt.

Själv har jag fått ett visst ogillande av ryssar. Då de nyrika och rätt så vidriga ryssar som reser utomlands. Skräniga som tyskar, fulla som norrmän (kommer inte på mer förlämpningar om olika nationaliteter) och allmänt ohyfsade. Värre än tyskarna är utomlands och det säger inte lite. Skulle jag läsa att det tex finns många ryssar på ett hotell så väljer jag något annat.
  • PrimitivMan
    I Rose I skrev 2012-07-03 21:02:30 följande:

Varför den sura minen? Det är ju inte ryssar i allmänhet jag ogillar utan en viss kategori av ryssar som jag haft det tvivelaktiga nöjet att träffa på. Är nog mindre deras nationalitet än deras bakgrund.

Precis på samma sätt som jag gillar engelsmän i allmänhet men det finns en kategori av engelsmän som är väldigt vidriga (bråkiga, skräniga, tattoerade fotbollshuligantypen).
  • PrimitivMan
    Agridulce skrev 2012-07-03 21:29:00 följande:
    Hmmm..... låter som skåningar Drömmer
    Nej då, vi är bara dryga . Räcker längre med andra ord.
  • PrimitivMan
    och skrev 2012-07-04 20:45:52 följande:
    Jag är fortfarande sur över att han påstod att trosorna i min underklädeslåda var gigantiska.
    Det var nog önsketänkande från nallebjörnens ägares sida
  • PrimitivMan
    och skrev 2012-07-04 20:50:09 följande:
    Han har blivit indoktrinerad menar du?

Tack. {#emotions_dlg.flower} 
    Ja precis. En nallebjörn klarar bara en viss mängd prat om stora tantrumpor och bilder med gigantiska bakdelar innan man bir påverkad.
  • PrimitivMan
    Anton Chigurh skrev 2012-07-06 00:54:24 följande:
    Vandellia cirrhosa. 

Usch å fy......
    Den tanken får min kontinuerliga kåthet att dö ut. Minns när jag läste om de där otäcka djuren en gång i tiden att de gör att jag aldrig skulle vilja sätta min fot i amazonas floden.
  • PrimitivMan
    och skrev 2012-07-06 17:38:17 följande:
    Jag har semester. Puss!
    Det har ju jag med! Hurra!!
  • PrimitivMan
    Agridulce skrev 2012-07-06 23:40:46 följande:
    Semester? Jäkla borgarfasoner. Tur att jag jobbar och håller landet flytande.
    Så bra. Då kan jag slappa och göra inget och veta att landet är i trygga händer Solig. Skall tänka på dig speciellt på måndag morgon.

Fast jag har inte riktigt kommit in i någon semesterkänsla.
  • PrimitivMan

Tänker på de stackarna som måste jobba. Så synd om dem. Att behöva jobba och gå upp tidigt och jag ligger kvar i sängen och slöar. Åh förlåt Agri, hade ju heeelt glömt bort att du fortfarande jobbar

Svar på tråden Trash-tråden