• Anonym (Frågvis.)

Alla barn är INTE söta.

Så är det. Vissa barn är skitfula. Och nästan alla nyfödda är otroligt fula. De flesta barn blir automatiskt söta efter ett tag när man lär känna dom. Men väldigt få är söta ifrån start.

Undrar om föräldrar själva ser detta. Att deras barn inte är supersött. Stora utåtstående öron, stor näsa, sned mun, litet huvud etc etc... Så hur är det egentligen, har alla på FL söta barn?

Min dotter är givetvis sötast i världen, symetrisk som få och ett docklikt utseende.
    Min systers dotter är inget vidare söt, rödflammig, stor som satan och en lite sned näsa.
    Min svägerskas son har ett utåtstående öra, och ganska platt huvud. Inte sött alls.
    Min bästa kompis fick 2 perfekt barn. Så söta redan ifrån början.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 00:07
    Okej, visste inte att detta var så känsligt. Min enda fråga var om alla på fl har söta barn.

Vill tillägga att bara för att man anser att det finns fula barn så betyder det inte att man är ytlig och har en rutten insida.
    Det betyder inte heller att jag inte kan förstå att folk kanske inte delar min åsikt om att min dotter är sötast i världen.

Det finns fula människor i alla åldrar. Bara för att barn är oskyldiga så behöver dom inte vara vackra! Precis som att alla gamla tanter heller inte är söta.

Och alla har olika definitioner av vad som är sött givetvis. Och nej, bara för att man har stora öron är man inte per automatik ful. Det var ett exempel!

Skärpning nu! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 16:12
    Var ju inte meningen att folk skulle sitta och jämföra sina barn. :) Tycker alla era ungar är söta som visats upp här. Och inte alls några som i mina ögon ser konstiga ut.

Och nej, jag tänker knappast lägga ut bild på min dotter på detta knäppa forum! :D
  • Svar på tråden Alla barn är INTE söta.
  • Neblina
    Maximus01 skrev 2011-09-01 00:43:02 följande:
    Nej alla barn är absolut inte söta och inte nyfödda heller . Men de nyfödda som har mycket hår blir mycket sötare direkt tycker jag .
    Super gulligt med en massa hår .)
    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • Minifer

min dotter var skitful när hon föddes (trots en massa hår) (vi frågade tom Barnmorskan om hon verkligen skulle vara sådär ful) men blev söt sedan. Men det är väl klart det finns fula bebisar. Många blir svanar när de växer upp dock =) (jag var en tjock unge med glugg mellan tänderna, tycker INTE jag var söt bebis heller, massa tjockt hår och lågt hårfäste, såg ut som en monchichi!!) men blev rätt bra i slutändan. ;)

Ytlig tycker jag inte man är för att man kan konstatera att barn är fula eller söta, utan ytlig blir man när man tillskriver folk egenskaper pga deras utseende, eller lägger någon slags värdering i deras utseende.Tycker jag =)

• Diny

Haha jag tyckte inte att min dotter var så vacker när hon föddes. Hon såg mest rolig ut, typ som Toker eller en gammal gubbe. Jag tror sambon tänkte samma för han frågade läkaren om det verkligen  var normalt med ett sådant klotformat huvud. Sköterskorna och de andra på avdelningen tittade väldigt konstigt på mig när jag sa vad jag tyckte hon liknade, tydligen är ska man inte tycka att ens barn ser ut som en liten gubbe/ apa eller Toker Cool Hon växte dock snabbt till sig och blev väldigt söt (eller så är det vi som älskar henne mer?  Flört )

Kan hålla med om att alla människor är inte söta eller vackra, men de blir ofta finare när man lärt känna dom.

Jakkolina skrev 2011-09-01 00:02:24 följande:
    10-12 åringar är förfärligt fula
    Haha det håller jag verkligen med om..Jag var sjukt ful i den åldern, skäms nästan när jag tittar på foton. Sambon var inte grann han heller..
  • ToK
    Maximus01 skrev 2011-09-01 00:44:32 följande:
    Det där var en jättesöt bebis : ) . .

Tack! :)
    Flickmamma skrev 2011-08-31 22:52:37 följande:
    bedårande! Suger i mammamagen!!
    Tack!

• Rulltrappa
    tackförfisken skrev 2011-08-31 22:45:59 följande:
    Många som tycker att nyfödda inte är så söta? Det är ju då Alla är så söta/ vackra:) Dom är ju liksom så nya;)

Nej, de är små, mjuka, luktar gott och gör små mysiga ljud men de ser tametusan inte kloka ut. :)
  • Rulltrappa
    Neblina skrev 2011-09-01 00:11:35 följande:
    Skönheten ligger väl i betraktarens ögon, själv tycker jag alla nyfödda är söta oavsett utseende.
    de är så små och gosiga, förstår inte hur man kan diskutera tjocka ansikten osv, hur skulle man själv se ut om man pressats ur en trång kanal.
    Min son var galet söt som nyfödd, tjock svart hår och väldigt smal och söt, för mig var han det vackraste någonsin och det är väl så alla föräldrar känner... eller borde känna

Just därför att de har pressats ut och blivit lite mosade känns det extra logiskt att de är fula och borde därför göra det än mer rumsrent att erkänna det öppet.
  • Rulltrappa
    Jakkolina skrev 2011-09-01 00:02:24 följande:
    10-12 åringar är förfärligt fula

Ja fy. Och inte blev det bättre för egen del av att jag tjatade till mig en permanent när jag var 11. :D
  • Kissmebeautiful

Jag håller med dig om att alla barn är inte söta, många förblir faktiskt osöta i resten av sitt liv.

• Leilaz

Vår första son var extremt söt...vår andra not so much, haha. Och fortfarande är den stora sötast (han är lik pappa) och den minsta inte lika mycket (han är lik mig)!!! Men de är mina ungar och underbarast i världen hur de än ser ut, för i slutändan är det ALLTID insidan som räknas Hjärta.

Kommer bli spännande att se om nr 3 som ska ploppa ut om nån vecka blir söt eller inte Flört

Svar på tråden Alla barn är INTE söta.