• Anonym (Frågvis.)

Alla barn är INTE söta.

Så är det. Vissa barn är skitfula. Och nästan alla nyfödda är otroligt fula. De flesta barn blir automatiskt söta efter ett tag när man lär känna dom. Men väldigt få är söta ifrån start.

Undrar om föräldrar själva ser detta. Att deras barn inte är supersött. Stora utåtstående öron, stor näsa, sned mun, litet huvud etc etc... Så hur är det egentligen, har alla på FL söta barn?

Min dotter är givetvis sötast i världen, symetrisk som få och ett docklikt utseende.
    Min systers dotter är inget vidare söt, rödflammig, stor som satan och en lite sned näsa.
    Min svägerskas son har ett utåtstående öra, och ganska platt huvud. Inte sött alls.
    Min bästa kompis fick 2 perfekt barn. Så söta redan ifrån början.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 00:07
    Okej, visste inte att detta var så känsligt. Min enda fråga var om alla på fl har söta barn.

Vill tillägga att bara för att man anser att det finns fula barn så betyder det inte att man är ytlig och har en rutten insida.
    Det betyder inte heller att jag inte kan förstå att folk kanske inte delar min åsikt om att min dotter är sötast i världen.

Det finns fula människor i alla åldrar. Bara för att barn är oskyldiga så behöver dom inte vara vackra! Precis som att alla gamla tanter heller inte är söta.

Och alla har olika definitioner av vad som är sött givetvis. Och nej, bara för att man har stora öron är man inte per automatik ful. Det var ett exempel!

Skärpning nu! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 16:12
    Var ju inte meningen att folk skulle sitta och jämföra sina barn. :) Tycker alla era ungar är söta som visats upp här. Och inte alls några som i mina ögon ser konstiga ut.

Och nej, jag tänker knappast lägga ut bild på min dotter på detta knäppa forum! :D
  • Svar på tråden Alla barn är INTE söta.
  • Izela

min stora tjej va väl inte direkt bedårande när hon va nyfödd men nu som tvååring är hon väldigt söt.
    lilla tjejen va mer söt som bebis än första dottern:)

• Parniara

Hahaha håller med. Min bebis såg ut som en alien då hon föddes. Nu ser hon ut som en smurf, men jag älskar henne i vilket fall som helst.

• sandra1978

Jag tycker inte nyfödda bebisar är söta alls, Min son såg mycket underlig ut första månaden men inte älskade jag honom mindre för det. Nu tycker jag att jag har den finaste pojken i hela världen men förstår om inte alla tycker så för det är bara normalt att man tycker sin egen avkomma är sötare än alla andra.

• Randig Panda

"Okej, visste inte att detta var så känsligt"
    Nähä, och därför är du anonym?

För övrigt så tycker jag att den allra första tiden, nyfödd - 2mån ca så är bebisar superdupersötast! 
    Det röda svullna gussigulligull.
    Sen kommer liksom de riktiga dragen och ja.. 

• Trolovade

Ja mina barn är finast enligt mig givetvis, men jag håller med TS, alla barn är inte söta

• NeLi
    ToK skrev 2011-08-31 21:22:17 följande:

Är det inte så att alla tror att man kan se att sina barn är fula, men sen så är det ändå ingen mamma som ser det utan de kan bara se att andras ungar är fula?

Min dotter är i alla fall det vackraste barnet på jorden, såklart, och jag tycker faktiskt att hon var supersöt även som nyfödd. Jag trodde att ALLA tyckte sina barn var supervackra, även som nyfödda.. Lite förvånad över TS som tycker att nästan alla nyfödda är fula... Nästan alla nyfödda är ju supersöta!

exakt så såg jag ut när jag föddes fast lite mindre för jag var en tidig jävel Skrattande
  • minSaile

Haha...jag tyckte faktiskt min son var ful när han föddes så dag 2 utropar jag till sambon väldigt ledsamt "jag tycker inte att han är söt" buuu...hahah och dottern var väl ingen skönhet heller dom första två dagarna. Bägge två såg ut som två eskimåungar med streck för ögon, tjocka kinder men det blev bättre sen .

Dock känner jag en, som inte hade barn då, som tydligt sa till en annan när jag satt bredvid att bebisar som föds med hår är jättefula för dom ser så gamla ut. Öhhh, tack för det med två väldigt håriga barn. Precis som man kan bestämma sånt när dom ligger i magen.
    Ska bli intressant nu när hon är gravid och se hur mkt hår hennes barn kommer ut med och om jag kan ge en liten pik då  

• Jojile
    Kissmebeautiful skrev 2011-09-01 08:59:10 följande:
    Jag håller med dig om att alla barn är inte söta, många förblir faktiskt osöta i resten av sitt liv.
  • Solan

Nej, alla barn är inte söta och alla vuxna är inte snygga. Det är så det är. Och? Vad är din poäng med den här urbota dumma halvfascistoida tråden?

• Black Widowess

Jag tror att det är de föräldrar som välsignats med att föda friska barn som värderar dess utseende, för andra är barnets överlevnad det primära.

Svar på tråden Alla barn är INTE söta.