"Vippisar" se hit!
Nu är det dags igen för en ny grupp med "vippisar"
Då behöver ni en tråd där ni kan diskutera, peppa och tipsa varandra, eller hur? 
Nu är det dags igen för en ny grupp med "vippisar"
Då behöver ni en tråd där ni kan diskutera, peppa och tipsa varandra, eller hur? 
Forumvärd: jag tycker det är lättare med en tråd.. Men det är ju bra att ha en träningstråd och en recepttråd också.
Här kommer min viktrapport för veckan som gått. Jag har gått ner 0,6 kg denna veckan. 2 cm runt magen, armar och lår har stått still. Tot viktnedgång hittills är 3,5 kg och 8 cm runt magen. Men jag känner mig nöjd. 2,3 kg kvar till 70 kg. :)
Ja det känns jättebra! Men har funderingar på en kickstartvecka till.. Huvudsaken är ju hur det känns! ;)
Tjohooo äta mer regelbundet hade positiv verkan på kilona!! har gått ner 800 gram -trots att jag egentligen väger mig på tisdagar måste jag glädjas liteeee. Kunde inte hålla mig. Men nu närmar sig röda veckan o fy vad det e jobbigt.
Har unnat mig en glass i helgen, ville dricka ett glas vin men hoppade över det då glassen slank ner.
Total minskning nu 4.1 kilo
snart snart får jag gå o klippa mig!! Hahaha vilket dåligt motivationsmål egentligen...
brukar ju gå o klippa mig...jaja nu fick jag vänta lite längre
Köpt hem morötter o annat som magen tycker om o processa långsamt. Är mer hungrig nu utan fibertabletterna, men då gäller det att man har olika mellanmålsval istället.
Ha det gott medkämpar!
Och tack snälla för måltidsmåttet- kommer att underlätta så!!
Åååh ska vi få de där måtten?! Gud vad bra!:D Skit bra när man gör grytor osv också. Bara ggr med hur många portioner av div då ju;)
Det går sakta men säkert nedåt... 0,5 kg sista veckan. Har tappat bort måttbandet så måste investera i ett nytt.

Känns bra och tom ligga under rek trend:D
och angående trådarna tycker jag också det e bättre att ha allting samlat. :)
Tja viktnedgången blev inte stor denna vecka. -0,1 sen i måndags. Men med tanke på att jag i tisdags hade gått upp 0,7 pga mensen så hoppas jag att det fortfarande är på väg ner. Så sammanlagt -3,8 i alla fall. Det är jag ju självklart nöjd med, men vill ha mer. :)
Och jag blev överlycklig när jag läste om måltidsmåttet! Yeay! Ser fram emot det.
Och operationen är inget stort och farligt, men kommer nog göra mig sängliggande nån dag och jag får inte träna på några veckor. Jag har tidigare gjort en bröstförminskning och ett år efter en sån så får man gå tillbaka och fixa till det sista lixom. Det är först efter ett år som de kan se hur det blev och då kan de köra finliret så det är det jag ska göra nu. Är lite skraj, men det är ju ett betydligt mindre ingrepp nu mot sist så jag hoppas det går bra och att jag hämtar mig fort.
Blir jag sängliggande kommer det bli väldigt svårt att inte tycka synd om mig och äta godis. Får ladda upp med barer och färdiga smoothies brevid sängen ifall jag inte kommer upp och kan laga mat själv. Lär ju inte få skaka shakes....
Toppen att du märker att regelbunden måltidsordning ger resultat! Med ett jämnt energiintag, att äta något ca var tredje timme, ger jämn en blodsockerkurva och håller suget borta. Kroppen tar också lättare hand om fler mindre måltider fördelat över dagen än få stora måltider.
Morötter är perfekt att knapra på när magen kurrar. Skalade minimorötter finns att köpa på många ställen idag, på bensinmacken till exempel.