"Vippisar" se hit!
Nu är det dags igen för en ny grupp med "vippisar"
Då behöver ni en tråd där ni kan diskutera, peppa och tipsa varandra, eller hur? 
Nu är det dags igen för en ny grupp med "vippisar"
Då behöver ni en tråd där ni kan diskutera, peppa och tipsa varandra, eller hur? 
Ja herregud 5 kilo är mycket när man ser det så! Jag är ändå nöjd med de 3,7 kg som jag hittills har gått ner. Även om det är en del kilon kvar så känner man sig lättare och piggare.
Viveca: Det känns då skönt när du säger att det inte är kört när det har slunkit ner en chokladbit eller annat som inte ska ner. Det är klart att det tar tid att ändra beteendet om man är van vid att äta godis/kakor eller annat i princip varje dag så ändras inte det det över några dagar. Men jag tycker ändå jag har klarat det hyfsat bra om man jämför med hur jag var innan. Det har slunkit ner ett och annat för mig med men inte på långa vägar så mycket som det var förut. Och har jag varit riktigt sugen på choklad så har jag tagit 70%ig choklad.
Vi har just nu en stegräknartävling på jobbet. Det är bra! Då rör man sig lite extra. :) Fast när man jobbar på Gekås så blir det ju en hel del steg på dagen med. :) Och på fredag är det dags för Zumba igen. Kul!!
Ha en bra kväll allihopa!
Härligt med lättare löpkropp! – 5 kg är en hel del att inte behöva springa runt med. Roligt att höra du mår så bra på shakes. Grönsaker som kvällsgodis är jättebra. På helgen kan ni ”lyxa till” med en yoghurtdipp till grönsakerna.
Jättebra att du fokuserar på att du äter och klarar motstå frestelser mycket bättre än tidigare än att du bli frustrerad över de gånger det slinker ner något som du inte tänkt dig.
Lycka till att ta hem priset i stegräknartävlingen
Har ni hunnit få Måltidsmåttet? Det ska bli intressant att höra vad ni tycker om det, hur det är att använda. Kommer ni upp i rätt mängd grönsaker? Är proteinmåttet så mycket kött, fisk, kyckling som ni brukar äta? Använd måttet för kolhydrater men ta något mindre under viktminskningsperioden. När ni har nått målvikt är kolhydratmåttet lagom portionsstorlek.
Måtten kom igår på posten, men har inte hunnit hämta ut dem än. Ska bli spännande att börja använda dem i helgen:D Men precis som du säger, Viveca kommer jag nog skära ner på kolhydraterna.
Då jag är en gammmal GI:are har jag svårt för de där potatisarna och pastan. Kommer hålla mig till bulgur/quinoa/råris/couscous. Dessutom godare;)
Babbe- Håller med om att man märker skillnad att man är lättare när man beger sig ut i motionsspåret. Riktigt peppande:)
Nu är det helg igen! Fredag och Box på schemat:D Igår gjordes det fyllda paprikor härhemma. Riktigt riktigt gott. Ikväll blir det laxgryta:D Vad äter ni i hegen?
Bulgur, quinoa, råris mfl är toppen kolhydratkällor!
Ha en bra helg!
NU har jag äntligen kunnat börja träna igen! 
Spelade kinnect med min dotter igår kväll och vi hade roligt och brände dessutom en del kalorier!
Har ju ett litet bakslag i träningen just nu eftersom jag knappt kan röra mig efter operationen, men hade ju kommit in i en underbar rutin med morgonpromenader som jag kommer ta upp så fort jag bara kan ingen.
Maten är jag dock jättenoga med nu. Dagen efter operationen var jag ju dock tvungen att äta 3 mål pga de tunga medicinerna jag åt.
Efter helgen hoppas jag att vara tillbaka på nästan vanligt schema igen med träning och så.
Blev jätteglad för måltidsmåttet! Men det ser så stort ut. Känns som att det kommer bli mer mat än vad jag brukar äta. Fast det klart, jag brukar nog inte äta så mycket grönsaker.
Tänkte kolla om det går att använda när man äter taccos? Grönsaksmåttet kan jag ju använda. Och köttfärsen i proteinmåttet. Men om man vill ha ost och gräddfil? Får man ta det alls? Eller tortillabröd eller chips till? Inte så nyggigt förstås, men en dag i veckan kanske man kan kosta på sig lite...
Tänkte fråga om räkor oxå. Vi brukar ta lite räkor och avocado på lördagar. I vilka mått ska man ta det i så fall? Är så dålig på sånt med kolhydrater och proteiner...
Hej allihopa
Tyvärr har inte aktiviteten varit som vi hoppat i gruppen så från och med idag får ni gå till allevo.nu eller maila [email protected] om ni vill fråga något till Viveca.
Tack för tiden och lycka till med er viktresa
mvh
Susanne
Men vad tråkigt! Jag som äntligen tyckte att nåt funkade riktigt bra. Är så glad med min viktnedgång. Tyvärr tillåter min ekonomi som arbetslös nog inte att jag fortsätter fullt med allevos produkter. :( Hade hoppats att klara av mitt mål på dessa två måndader. Men jag får kämpa vidare med hjälpa av måltidsmåttet och motion då.
Tack för denna tid i alla fall. 4 kilo lättare blev jag i alla fall tack vara era produkter och det är jag väldigt glad över!