• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • cat rock

Testade igen nu. Testet sa: Gravid! 1-2 veckor sedan befruktning. Men det bör ju vara 2-3 veckor sedan befruktning! Nu blev jag ju både glad och nervös! Men jag försöker tänka att veckorna bara är fel för att jag inte testade på morgonurin...

• ekke

Cat rock: härligt! Var inte för orolig, det är säkert bra!

• Moa Li

Igelkott. Ja, svårt val. Fast om proverna visar positivt så är det ju en sak mindre att oroa sig för.

• moii
    Mrs Igelkott skrev 2011-10-31 15:59:01 följande:
    Tack =)
    Jag förstår verkligen vad du menar, samtidigt om man får hög sannolikhet på KUB så måste man ju komplettera med fostervattensprov för att veta säkert, och det ger ökad risk för missfall. Det är även det dilemmat jag är rädd för att stå inför! Vet inte alls hur jag skall tänka.. Himla svår fråga detta.
    Tack för svaret!
    risken är så otroligt liten att den betraktas som minimal. Och man måste inte, man får ta ställning själv :)
  • moii

apropå ultraljud. Det är helt otroligt att se sitt sesamfrö. och det är så konstigt att det syns så tydligt redan v.10, som en anka var det då. Fast tittar man på Lennart Nilssons bilder ser man ju att det verkligen är en bebis.

Jag blev ganska besviken när vi fick göra ett normalt ultraljud 1 vecka senare, det syntes knappt något alls om man jämförde med stavultraljud. Men egentligen ville jag bara se att hjärtat slog så jag är ju nöjd ändå.

• 7feb

Vad många vi är nu, har svårt att hänga med. Ni som är runt v.12 har ni börjat känna " spökveckorna"? Mår illa och har mage men känner mig inte lika gravid längre. Längtar till kub på fredag så vi får se hur allt står till nu. Har inte sett bebisen sen v. 9 är rädd att det skulle avstannat. Denna oro... Med sonen tänkte jag inte en sekund på missfall eller annat. Bara njöt av att vara gravid. Känner mig otacksam och gnällig och orolig denna graviditeten. Kan man lägga till i ts allas BF så man har lite koll?

• Mrs Igelkott

Bra idé 7feb, men vi kanske kan göra en lista där vi lägger in oss så blir det inte så mycket jobb för TS?
    Typ såhär?

Beräknad Förlossning

Maj

Juni

Juli
    3/7 Igelkott

• moii

Beräknad förlossning:

Maj:
    moii - 15/5 - icsi

Juni:

Juli:
    3/7 igelkott

• Underbara2010

Cat rock, stort grattis till plusset!! Hos Fryklund får man göra vul i vecka 8 efter ivf, jag bad även att få ett i vecka 13 också och det fick jag. Förra gången jag var gravid blev det konstaterat MA på första VUL så jag var orolig länge. Lycka till!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF