• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Bouillotta
    Najje79 skrev 2012-04-19 17:25:54 följande:
    Igår morse kände jag helt plötsligt hur det rann ur mig. Jag har haft väldigt vattniga flytningar så jag trodde att det var det, men hoppades självklart att det var vattnet som gick. På toa upptäckte jag att det var blod! Färskt blod som rinner ur mig. Tjejer, jag fick sån panik, alla känslorna vid mina missfall kom tillbaka och jag bara skakade i hela kroppen.

Ringde förlossningen som ville jag skulle komma upp, maken kom och hämtade mig. Hade då blött igenom ett trosskydd och satt på mig en binda. Blödningen hade slutat när vi kom till fl och alla undersökningar visade att allt såg jättebra ut.

Jag hade varit hos min BM dagen innan som gjort en undersökning för att se om jag hade öppnat mig och det var antagligen därför det blödde. Borde ha räknat ut att det var därför men fyyyyy vad rädd jag blev, helt panikslagen!

Iallafall är jag öppen 2 cm, har oregelbundna värkar och känner ett jättetryck neråt, så vi hoppas att de kommer snart, nu vill jag träffa dem!
    Hu, vilken skräck att gå på toa och få läskigt blod på pappret. Det har vi alla alltför många negativa upplevelser av från tidigare. Skönt att höra att allt är ok.
    Dina små tivllingar är såååå efterlängtade - vi väntar med spänning på att de kommer snart!
  • Bouillotta
    Julia82 skrev 2012-04-19 21:15:24 följande:
    Najje, hoppas det kommer igång på riktigt så du får ut dina små pojkar snart!! Hoppas du får en bra förlossning!!

Jag har börjar få lite "mens-värk" titt som tätt, är det normalt? Jag är i v 32 nu. Tänker att det är livmodern som börjar förbereda sig kanske? Men det är kanske väl tidigt än?
    För min del så har jag haft sammandragningar sedan v 17 men de börjar nu bli mer ihållande och kommer lätt.
    De är inte smärtsamma men den del av magen som sammandrar sig blir stenhård och det är mest lite konstig spänd känsla. Jag tar upp det vid varje besök på MVC men det är inget de fäster någon större vikt vid och det beskrivs som helt normalt. så jag fortsätter trippa fram med små steg och går långsamt och vilar titt som tätt på jobbet i vilrummet.

Men kolla med din BM om du känner oro såklart.

Vilket fint foto på dig och magen! Jag är också i v. 32 (31+4) och det ser ut som om våra magar är rätt lika till storleken.
  • Bouillotta

Igår fick vi ett brev från det stora sjukhuset med en tid för kallelse till planerat snitt. Det blir den 7 juni.

Det kändes nästan lite högtidligt att sitta med ett datum i handen som kommer bli vårat barns födelsedagsdatum för all framtid.

Men oj, vad det känns som om tiden gått fort, nu är vi ju snart där. Bara 6 veckor kvar. Känns helt overkligt men väldigt härligt! Kommer dock att sakna magen och de små livstecken som man nu känner av titt som tätt. Kanske är det enda gången i livet man får uppleva en sådan sak.

• Najje79

Julia: åh, vad söt du är och vilken jättefin mage! Mensvärk är normalt, livmodern börjar förbereda sig. Vad tyckte du om profylaxkursen?

Bouillotta: vad spännande, häftigt att veta och kunna förbereda sig.

• Turitella

Tjejer!

Vår lilla kille är här nu! Föddes imorse den 20 april kl 06:37 i Falun. 3240g och 49cm lång. Allt har gått jättebra. Han är helt underbar och vi är överlyckliga!

Snart är era hjärtan också här!

• Najje79

GRATTIS!!! Vad skönt att allt gick bra. Vilken lycka!! Kramar i massor till hela familjen!

• Julia82
    Turitella skrev 2012-04-20 21:47:50 följande:
    Tjejer! Vår lilla kille är här nu! Föddes imorse den 20 april kl 06:37 i Falun. 3240g och 49cm lång. Allt har gått jättebra. Han är helt underbar och vi är överlyckliga! Snart är era hjärtan också här!

Grattis!!! Va skönt att allt gått bra :) Stoooor kram
Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF