• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Belfen

Jag gick in i vecka 38 igår, och varför känns det som att tiden går baklänges nu?
    Jag ser ju att i almanackan är det ju jättenära, men det känns som att det är 100 år kvar?

Åh lilla bebis, du är ju klar nu, kom ut nu =) 

• Najje79

Belfen: Precis så känner ja också!! Hela graviditeten har gått så himla snabbt, jag kan inte fatta vad tiden har sprungit iväg. Men de här sista två veckorna har känts som två månader!

Jag tänkte på det inatt (när jag som vanligt inte kunde sova) att innan, när jag kämpade, så läste jag allt om hur det kunde kännas när man var gravid, jag letade alla tecken och läste in varenda liten signal till att jag kanske, faktiskt kunde vara gravid. Nu gör jag precis samma med förlossningen, känner efter och analyserar och jämför för att kanske, kanske kunna ana att det är på gång! Fast den här gången vet jag ju att det kommer att hända snart, så var det ju inte med graviditeten...

• Moa Li

Åh, vad härligt att det är så nära för några nu! Jag känner att tiden rusar nu och hoppas att bebisen stannar till beräknat datum och gärna en vecka till. Planerar att jobba fram till skolavslutningen, men ved kan man planera egentligen ;)

• Julia82

Jag håller med MoaLi, det är så kul att följa er som är några veckor före och snart ska föda!! Så spännande!!

I torsdags kom våran Emmaljunga hem, så nu står här en färdigbäddad barnvagn och längtar efter en liten bebis. Haha, jag är helt omöjlig just nu. Det sista vi sa när vi åkte för att hämta hem vagnen var att vi inte skulle packa upp och greja med den förrän vi är färdiga med renoveringen (vilket borde bli i helgen). Men det gick ju inte låta bli, så en timma senare hade jag bäddat och utrustat vagnen med barnvagnshänge och provkörde här i huset ;)

Hur mår ni andra? Jag mår ff jättebra bortsett från foglossning och jobbig halsbränna.

Kram på er

• Najje79

Julia: vad söt du är!! Myyys med vagn, vår får stå ihopvikt eftersom den är stor och huset litet...

Inga känningar ännu, fast jag storstädade hela huset i torsdags, grejjade ute och hade besök igår samt ätit ananas.... Jag tror de kommer stanna till jul, eller i värsta fall, tills de tar studenten!

• MissCat

Hej tjejer :)

Egentligen hör jag inte till denna tråd (ännu) men ville så gärna bara komma in och ge Najje och kanske er andra ett tips om ömma bröstvårtor. Jag har ammat två gånger förut och jag har bröstvårtor som inte drar ut sig helt utan de är väldigt små och det gör otroligt ont att amma då. Då fick jag tips av en BM att köpa en (extra) bröstvårta och den är helt fantastisk, den ser ut som en liten plastbit med en extra vårta på helt enkelt som man sätter på sin egna bröstvårta enkelt. I början gör det ont för alla att börja amma men det försvinner :)

Ett tips till är att när ni ammar inte skall dricka så mycket kolsyra för det går tydligen över till bebisen som kan få extra gaser i magen.

Lycka till nu alla på er förlossning

• Najje79

MissCat: tack för tipset. Jag har köpt en di-napp på apoteket, är det en sådan du menar? Nu plussar du ju snart så snart kommer du väl hit till denna tråden!!
    Kram sötis!

• Najje79

Har legat med värkar hela natten. Ringde till fl vid 2-tiden, fick gärna komma in men valde att stanna hemma. Duschade varmt vid 5-tiden och då släppte det så jag iallafall kunde sova. Nu har jag inte alls lika ont, lite mensvärk, men vi ska åka in och kolla i em iallafall. Hopps, hoppas det är något på gång...

• Julia82

Weiii Najje, hoppas det är dags!!!! Först ut i tråden :D

Åh vad spännande, jag blir helt pirrig i hela magen. Tänk att du snart ska få se dina små pojkar!! Vill önska dej ett stort lycka till och skickar över en massa styrkekramar till dej! Detta kommer du klara fint!!

Kramkramkram

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF