• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Bouillotta
    7feb skrev 2012-04-17 07:33:42 följande:
    Najje, håller tummarna nu! Vet att det är olidligt att bara vänta men försök att vila mellan värkarna innan de börjar öra ont på riktigt;) Kram Bouilotta- Gud vad skönt för dig att du slapp slåss för ks!!! Jag kan definitivt berätta efteråt hur det gick, därimot gör jag ju inte ks av samma skäl som du riktigt så jag tror att jag skulle ha mer ut av dina tankar än du av mina:) om ni andra vill slippa ks snack så kan vi ju pm privat. Nu ska jag iväg med sonen så han får träffa sin moster innan lillebror kommer. 22 dagar kvar idag
    Ja, det känns superskönt att få detta klart. Just nu känns det som om jag inte har några problem i världen. Tror denna underliggande oro påverkat mig mer och under längre tid än vad jag insett förrräns den släppte.
    Vi behövde inte slåss för vår sak, men jag har varit väldigt tydlig med min önskan och har stått på mig i samtal. Då behövde jag liksom inte komma till fajt för det.
    Precis - för att inte trötta ut övriga i tråden så kan vi ju inboxa vår lilla KS dialogFlört.

Ihhh...22 dgr kvar....vilken nedräkningDrömmer
  • Najje79

Igår morse kände jag helt plötsligt hur det rann ur mig. Jag har haft väldigt vattniga flytningar så jag trodde att det var det, men hoppades självklart att det var vattnet som gick. På toa upptäckte jag att det var blod! Färskt blod som rinner ur mig. Tjejer, jag fick sån panik, alla känslorna vid mina missfall kom tillbaka och jag bara skakade i hela kroppen.

Ringde förlossningen som ville jag skulle komma upp, maken kom och hämtade mig. Hade då blött igenom ett trosskydd och satt på mig en binda. Blödningen hade slutat när vi kom till fl och alla undersökningar visade att allt såg jättebra ut.

Jag hade varit hos min BM dagen innan som gjort en undersökning för att se om jag hade öppnat mig och det var antagligen därför det blödde. Borde ha räknat ut att det var därför men fyyyyy vad rädd jag blev, helt panikslagen!

Iallafall är jag öppen 2 cm, har oregelbundna värkar och känner ett jättetryck neråt, så vi hoppas att de kommer snart, nu vill jag träffa dem!

• 7feb

Jisses Najje vilken mardröm! Hoppas det går undan nu då. Jag var öppen 2 cm i 7 dagar hoppas du slipper det!!! Och att de har koll på dig. Tänker på dig

• Najje79

7feb: Det är det jag är rädd för, att jag ska behöva gå i en vecka till. Men läkaren sa att hon inte trodde att det var så långt kvar, men jag vågar inte hoppas...

• 7feb

Men du lova mig en sak, ta det lugnt! Det enda man gör mot sig själv med färdknäppar och trappspringning och Gud vet allt är att man tröttar ut livmodern inför fl, så vila vila vila vila vila vila vila!!!! Ta hand om er

• Najje79
    7feb skrev 2012-04-19 19:12:05 följande:
    Men du lova mig en sak, ta det lugnt! Det enda man gör mot sig själv med färdknäppar och trappspringning och Gud vet allt är att man tröttar ut livmodern inför fl, så vila vila vila vila vila vila vila!!!! Ta hand om er
    Tack för omtanken, vad gullig du är!!
    Ja, läkaren skickade ut oss på promenad igår så vi åkte till ett köpcenter och gick runt i 2 timmar. Det känns idag kan jag säga, så idag har jag bara suttit och kollat på TV och sovit av och till. Vi pratade om färdknäpp, men eftersom jag fortfarande har lite blodblandade flytningar så känns det inte så fräscht. Så det blir som du säger, vila, vila, vila!

Hur har ni gjort med sex under graviditeten? Min man sa från början att han inte "ville in där och röra", så på hans begäran har vi avstått. Vi har myst och så, men jag har fått så onda sammandragningar vid orgasm så det har blivit lite begränsat även där. Hur har era män ställt sig till sex?
  • moii

Åh vilken dramatik där borta hos dig!! Skönt att allt är som det ska och att du kan vila nu innan den verkliga föreställningen startar ;)

Ang sexandet, ingen skillnad från tidigare skulle jag säga. När jag väl slutade blöda och man började förstå att allt var ok så återgick även den biten till normala gängor. Har inte varit besvärligt för någon av oss att anpassa det så att det funkar.

• Julia82

Najje, hoppas det kommer igång på riktigt så du får ut dina små pojkar snart!! Hoppas du får en bra förlossning!!

Jag har börjar få lite "mens-värk" titt som tätt, är det normalt? Jag är i v 32 nu. Tänker att det är livmodern som börjar förbereda sig kanske? Men det är kanske väl tidigt än?

• 7feb

Julia det låterhelt normalt, sammandragningar inför fl. Fick det ung i den veckan med sonen. Fick det i v. 15 med den här sonen:) Nu närmar det sig för oss här inne!!! Najje alla tummar hålles! Kram!!!

• Julia82

Tack 7feb , nu fick du mig lugnare ;) Man blir så osäker när man inte vet vad och hur allt ska kännas. Jag vet att jag läst innan om mensvärks-känningar men mindes inte när det brukar börja.

Nu ska jag strax åka på Profylax-kurs. Kan inte fatta att det bara är några månader kvar till bebisen ska komma. Känns helt ofattbart fortfarande att jag är gravid!! Här är en påklädd bild på magen idag i v 31 + 4. Börjar bli stor nu ;) 
Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF