• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Turitella

Stort grattis Najje!

Vad skönt att allt har gått bra.
    Massa, massa fina pojkar i tråden.

• Belfen

Grattis Turitella och Najje!
    Berätta allt om hur det gick, jag är så nyfiken!

Själv tror jag att det kan vara jag som står på tur då jag har en igångsättning på fredag pga "humanitära skäl"

Livmodern är så pass stor att den trycker på en nerv uppe och inne i ryggen. All annan graviditetsrelaterad smärta är inget mot detta.

Så, vid 07:30 på fredag ska jag ringa in och få veta när vi får komma under dagen.
    Helt galet spännnande!!!

• Julia82

Belfen, vilken spännande helg det blir för er :) Hoppas du känner dej lugn men ändå laddad! Måste vara en kosntig känsla att veta vilken dag det hela ska dra igång. Jag önskar ett stort Lycka till, hoppas att allt går smidigt och att du får en fantastisk förlossning!!!

Så kul att kika in här på tråden nu när ni som är längre fram börjat få era små mirakel :) Jag längtar så tills jag får se vad det är för en liten som gömmer sig i min mage!!

Kram på er allihop     

• Mrs Igelkott

Hej på er alla!

Jag har inte kollat här sedan början på mars, men har nu läst ikapp hela tråden. Fint att läsa alla funderingar!
    Grattis Turitella och Najje!!! Åh så skönt att allt gått bra, så glad för er skull!

Jag är i vecka 30 och det känns härligt (evinnerlig halsbränna och foglossning till trotsFlört)
    Det har helt plötsligt bara rasslat till, två månader i ett nafs!
    Jag har börjat på magplask och det är superhärligt, längtar verkligen till nästa gång.

Vi renoverar hemma så vi har inte bott hemma från och till, har inte hunnit med att förbereda nästan något alls. Men iaf kollat på vagn och skall snart beställa :)
    Dock har jag har shoppat världens bästa kudde som gjort under för nattsömnen! Kan verkligen rekommendera den! Superskön att ha mellan knäna och sedan puffa upp under magen, som en långsmal sacco-säck.
    www.ellos.se/d/Hem-Baddtextilier-Stodkuddar/_/N-1z141tj

Belfen: Extra kramar till dig inför fredag! Superspännande!
    Det börjar ju dra ihop sig för många här på tråden, så lycka till allihop ifall ifall :)

Stora kramar
    /Igelkott

• 7feb

Belfen lycka till på fredag!!! Hur går det för sassa? Är det min tur sen?? :)

• Bouillotta

Hej alla!
    Hur har ni det där ute? Hur mår våra nyanlända små bebisar och nyblivna mammorna?

Belfen, hoppas allt gick bra idag, kanske har du fått din lilla bebis nu!?  

Skön helg på er! 

• Julia82

Hur mår ni alla gravida och nyblivna mammor?! Nu går jag in i v 34 och allt är bra med både mig och bebisen. Det sprattlar och håller på som aldrig förr, jag undrar sååå vad det är för en liten som gömmer sig därinne. Jag ser fram emot förlossningen, fast det känns långt borta än.

Hoppas ni får en mysig Valborg i det fina vårvädret!! Kram

• Belfen

BOO!
    Det var fullt på förlossningen i fredags, så ingen igångsättning för mig...
    De har bokat en ny tid nu på onsdag (1 dag innan bf) men det kan vara samma scenario då, att det är för fullt och de prioriterar igångsättningar som vattenavgång utan värkar och liknande.

Min diagnos var ju "human igångsättning", och jag kan säga att det känns rätt inhumant nu att ha så här ont =(

Lille lille bebis, KOM UT NU!!!  =) 

• Julia82

Belfen, hoppas bebisen vill komma ut av sig själv redan nu! Det måste vara fruktansvärt att ha så ont. Men onsdagen är snart här, och då hoppas jag att du får hjälp om det inte hänt nått innan dess. Måste vara underbart att veta att det bara är några få dagar kvar tills du får se din bebis :)

Kram och lycka till

• Turitella

Hej tjejer!

Vi mår jättebra lilla familjen. Neo är tio dagar gammal idag. Galet vad fort det går. Känns som det var igår vi låg på BB och bekantade oss med varandra.
    Han sover 2-3 timmar i stöten på natten och vaknar däremellan för lite mat och något blöjbyte. Oftast somnar han om vi bröstet och jag kan lägga ner honom i spjälsängen igen, men imorse vid 5.30 skulle han inte sova mer. Låg vaken till 8 och var underbar. Inget skrik, bara vaken mysig bebis bredvid sig i sängen. Vi låg och lyssnade på vaggvisor på Spotify i mobilen. Man är trött, men det gör ingenting när man ser lilla älsklingen som håller en vaken.

Tänkte dra förlossningsförloppet lite snabbt om ni är nyfikna.

Kände både under förlossningen och efter att jag nog hade förväntat mig att det skulle vara värre än det var. Har en jättebra upplevelse av min förlossning och skulle inte tveka att göra det igen. Det är så häftigt!

Låg och vilade på em/tidig kväll torsdagen den 19 april. Vaknade till av ont som kom, höll i sig en stund och sen släppte. Vid 19 reste jag mig upp och hann bara ur sängen när det började sippra fostervatten. Började känna av riktiga värkar direkt efter det. Inte så farliga, men regelbundna på en gång. 5 min emellan och de höll i sig i ca 40 sek. Ringde till förlossningen som tyckte vi skulle peta i oss lite mat och sedan komma in då vi har en bit att åka. 

Var inne på förlossningen vid 22 och var då öppen 5 cm. Började med lustgas nästan på en gång, men det drog igång ordentligt väldigt snabbt. Fick ryggmärgsbedövning vid 00:30 och blev som en helt ny männinska. Var öppen 8 cm 01:00. Stod mycket i gåstol och vaggade under värkarna. Kändes som de var starkare då än när jag låg ner efter EDA:n. Ville liksom hjälpa honom ner. Fortsatte med lustgas när han trängde längre ner och trycket nedåt blev värre. Var öppen 9 och en halv ganska länge och kämpade med en "kant" som inte ville ge med sig. Vid 06:00 fick jag äntligen krystvärkar och 06:37 var han ute. Vilken känsla att få upp honom på magen. LYCKA!

Det är jättehäftigt att föda barn tjejer, det klarar ni utan problem!

Här kommer några bilder på hjärtat.

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF