• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • 7feb

Grattis till en fantastisk förlossning och en fantastisk Neo!!!
    Belfen- hoppas att det är ons som gäller för er del!
    För mig är det 9 dagar kvar

• Julia82

Turitella, Grattis igen till din underbara Neo! Han är verkligen söt som socker :) Skönt att läsa om din förlossning, tusen tack för att du delar med dej!

7feb, ojoj då kan det hända när som helst nu. Spännande!!! Lycka till när det är dags :)

Kram

• Gulia84

Turtiella - Grattis! Han ser helt fantastisk ut! Tack för att du delar med dig av din förlossning! Skönt att höra ompositiva förlossningar. Jag börjar bli nervös även att det är hela två månader kvar.

• Moa Li

Turitella: Underbart att läsa. Kram till er båda. Fin liten kille du har!

• Belfen

Tack för berättelsen! 
    Jag sitter och ryser och får tårar i ögonen!!
    Han är så underbart fin!!!

Världens största grattis till er!!!!!! 

• Julia82

Vi har fotat lite i det underbara vädret :) Här är några bilder, idag går jag in i v 34 och känner mig lyckligare än nånsin :D
  • Najje79

Hej tjejer! Äntligen får jag lite tid vid datorn! Min fl-berättelse i snabba drag

Vattnet gick kl 2 natten till söndagen den 22/4, då ringde jag in till fl och fick en tid för kontroll kl 11 dagen därpå om inte värkarna satte igång. Det gjorde dem när vi la på och efter en timme var det bara 4 min mellan dem. Vi har ca 30 minuter till sjukhuset och under resan blev det bara 1 min mellan värkarna. Det var jätteintensivt och jag minns allt lite dimmigt.

Kl4.45 var vi inne på fl, då var jag öppen 4 cm. Jag fick lustgas och den hjälpte mig bra, jag mådde inte dåligt av den och kunde använda den genom värkarna. Jag bad genast om epidural när vi kom in och de beställde det åt mig. Efter några värkar hade jag helt plötsligt öppnat mig helt! Då hade det kanske gått drygt 1 timme så någon epidural hann jag inte med.
    Lustgasen hjälpte fram till krystvärkarna kom, sen ville jag inte ha den längre, det blev för mycket att tänka på även om min man skötte den åt mig.

Pga att jag öppnade mig så snabbt blev krystvärkarna mindre intensiva, ibland fick de säga till mig att nu kommer det en värk och jag hann inte med att ge allt i krystarna, vilket drog ut på det. Jag låg och krystade i över 4 timmar, jag var helt slut och visst gjorde det ont (jag hade ju ingen bedövning), men jag hade två underbara BM, en underbar sjuksköterska och två underbara läkare vid min sida hela tiden som uppmuntrade och styrde mig. Min man gjorde ett suveränt jobb. Först kom Adrian och 23 minuter senare kom Luca. Adrian tig lååång tid på sig ut genom öppningen, men Luca var ute efter två krystningar. Maken fick ta hand om A direkt och jag fick upp L på bröstet när han kom ut. Jag trodde jag skulle vara alldeles känslosam och gråta och så, men det enda jag kända var "nu är jag hel, så här ska det vara"

Nu är mina fina pojkar 10 dagar gamla, de har redan gått upp så att de väger mer än när de föddes (de tappar ju alltid lite vikt de första dagarna), att man kan känna så mycket kärlek för någon är otroligt! Jag vet att det är en klyscha, men all smärta är värt det som kommer efteråt!

Turitella: Underbara bilder, skönt att höra att allt har gått så bra!

Belfen: Blir det imorgon?? Spännande!

7feb: Nu är det nära! Några känningar?

Julia: Jättefina bilder, du är så vacker!!

Slänger in en lite blid på mina små mirakel taget första natten tillsammans på BB, Adrian till vänster och Luca till höger.

• 7feb

Spännande att läsa era berättelser!! Blir så glad att höra om fl som går bra!
    Julia Vilka fina foton på er!!!

Och Najje vilka söta pojkar!
    Vad Vägde era bebisar?
    7 Dagar kvar som mest, sista bm besöket idag, kändes skumt
    Allt är klart och jag lääängtar!!!!

Kram på er

• Julia82

Najje, vilken fin bild på dina små sötnosar. Ser helt underbart ut när dom ligger tätt ihop :) Tack för din förlossnings-berättelse, skönt att läsa att allt gick så bra.

7feb, snart är det dags!!! Lycka till :D Kram

• Turitella

Najje, vilken underbar bild på dina små hjärtan. Tänk att de har legat så tätt tillsammans i magen och får fortsätta mysa nu på utsidan.
    Jag håller med dig om att förlossningssmärtan är så värd det man får ut av den. Det är så mäktigt att sitta och bara titta på Neo nu. Ta på honom och lukta på honom.

Snart tjejer är det Er tur! Ser fram emot att få se fler små mirakel titta ut i vår tråd!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF