• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Gulia84

Så söta Najje!! Skönt att få ha dem på rätt sida :))

På lördag bär det av till Ullared för shopping till bebis! Har en lååång lista men kommer man verkligen ha användning för allt?
    Svårt att veta vad som verkligen behövs.

• Julia82

Gulia84

Ha en bra dag på Gekås, jag hittade en massa kul och bra saker. Det finns typ allt! Jag köpte amningskudde, spjälskydd, täcke och kudde, lakan och bäddset. Nappflaskor, nappar, puder, tvättlappar, snuttefiltar och en massa mer. Och söta kläder :)

• 7feb

Lägger upp en sista bild på magen innan bebisen kommer

Här med storebror
  • Julia82

7feb

Vilken fin mage du har, och storebror är jättesöt!! Han ser verkligen förväntansfull ut :) Gud vilken härlig bild!!!

Kram

• Belfen
    Belfen skrev 2012-05-05 17:20:52 följande:

Hm bilden kom i ett separat inlägg?

Torsdagen den 3 maj kl 18:34 föddes Winston.
    Han vägde 4190 gram och var 52 cm.

Det blev ju en igångsättning, som dock inte fungerade då min livmodertapp var helt omogen. Däremot fick jag vidriga pinvärkar från helvetet. De gjorde dessvärre ingen skillnad alls och livet kändes rätt hopplöst då det gjorde så ont.

Vi fick stanna kvar på förlossningen och sova kvar över natten för att ta ett nytt ställningstagande dagen efter.
    Jag fick ny gel instoppad vid 10 på morgonen men inget hände. Som tur var slapp jag pinvärkarna.
    Men man vill ju att något händer iaf =(

Försökte sova en stund till efter lunch och fika, och så plötsligt känner jag det!!!

Jag kände hur han därinne rumlade till ordentligt och så lät det ett högt PLOPP i rummet och det blev alldeles vått!

Klockan var nu 16:05 och jag var så obeskrivligt glad, jag började gråta av glädje! 

Nu NU NU skulle vi få träffa vår efterlängtade son!!

En undersökning gjordes och jag var fortfarande helt omogen och inget öppen alls..

Vi fick gå in i ett förlossningsrum direkt och under korridoren dit så hinner värkarna slå till med full kraft.

På 10 minuter så är det ett fullt etablerat värkarbete och jag gnäller direkt efter epidural. Känns lite knäppt men det gjorde så ont och jag fick tyvärr vänta en stund på den då narkosläkaren var upptagen i rummet bredvid

Jag minns att jag bad dem gå in och hämta honom till och med ; )

Vid 17:30 är epiduralen lagd och en ny undersökning görs då jag börjar kräkas okontrollerat och jag är fullt öppen!

Från 0-10 cm på mindre än en 1.5 timme!?

Jag känner här att jag måste få pusta ut lite så jag försöker undvika att krysta med flit och bara få andas ut lite. Det var så intensivt innan att jag bad om att bara få ligga en stund och vila lite.

Vid 18:10 så börjar jag krysta och sedan 18:34 kommer lille Winston och livet förändrades för alltid.

Han är världens finaste och det måste finnas en gud eller högre makt som sänt denne lille prins till oss 
  • Najje79

Åh Belfen, vad fin han är! Blir alldeles rörd av det du skrev på slutet. Precis så är det!
    Stort varmt grattis till hela familjen! Bra jobbat!!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF