• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • Anonym

konstig väninna, jag hade blivit överlycklig för en sån genomtänkt present!!!!!!!!

• LinaLi

Ouppfostrad kompis du har som säger att hon blev besviken. Tycker din present var toppen! Att lägga ner så mycket tid i stället för att rafsa åt sig något i en butik är en riktigt fin gest.

• Anonym

När min svärmor fyllde år fick hon olika sorters kakor och bullar i present. Hon fick också ett kort när vår 4-åring stod och bakade och formade hjärtan att ge sin farmor. Den främsta anledningen till just denna presenten är att barnet är allergiskt och farmor har lite svårt att fatta det. Därför har farmor länge bett att jag ska baka till henne för att hon ska kunna ge barnbarnet något när h*n kommer på besök. Så därför blev det en bra present, tyckte jag! Ack, nej....

Ett halvår efter när barnbarnet hade varit hos farmor några timmar skickade farmor med hem dessa kakor och bullar, kladdiga och mögliga och kvar i sina fina förpackningar. Även kortet låg nedtryckt i möglet. Barnbarnet blev såklart ledsen och jag blev arg på farmor som betedde sig på det viset! Farmor har aldrig fått några hjärtan från sitt barnbarn efter denna händelse....

Kort och gott, en del människor är idioter! Du har valt ut en jättefin present till din väninna och hon är korkad som tycker du är snål! Tänk att få hemgjord sylt och hembakade baguetter! Som många andra i denna tråd hade jag blivit jätteglad och varm i hjärtat för en sådan present!

HEJA FÖR ALLA HJÄRTEVARMA PRESENTER! Vare sig det är hembakat eller om man skänkt en gåva till någon insamling!

• MikuAndSaraLi

Jag hade blivit suveränt glad över en sån present =D
    Men ta ett snack med din kompis - vägrar hon inse fakta, så ÄR hon inte din kompis.

• Fridayyy
    Anonym skrev 2011-09-14 13:01:35 följande:
    När min svärmor fyllde år fick hon olika sorters kakor och bullar i present. Hon fick också ett kort när vår 4-åring stod och bakade och formade hjärtan att ge sin farmor. Den främsta anledningen till just denna presenten är att barnet är allergiskt och farmor har lite svårt att fatta det. Därför har farmor länge bett att jag ska baka till henne för att hon ska kunna ge barnbarnet något när h*n kommer på besök. Så därför blev det en bra present, tyckte jag! Ack, nej....

Ett halvår efter när barnbarnet hade varit hos farmor några timmar skickade farmor med hem dessa kakor och bullar, kladdiga och mögliga och kvar i sina fina förpackningar. Även kortet låg nedtryckt i möglet. Barnbarnet blev såklart ledsen och jag blev arg på farmor som betedde sig på det viset! Farmor har aldrig fått några hjärtan från sitt barnbarn efter denna händelse....

Kort och gott, en del människor är idioter! Du har valt ut en jättefin present till din väninna och hon är korkad som tycker du är snål! Tänk att få hemgjord sylt och hembakade baguetter! Som många andra i denna tråd hade jag blivit jätteglad och varm i hjärtat för en sådan present!

HEJA FÖR ALLA HJÄRTEVARMA PRESENTER! Vare sig det är hembakat eller om man skänkt en gåva till någon insamling!
    Men fy vad elakt av en farmor.

Fattar inte varför en del är så "ha-galna". Vill jag ha nåt köper jag det själv, allt annat som man får är ju bara en bonus. Ibland är det skönt när man inte får så mycket så behöver man inte vara tacksam resten av livet....=)
  • Anonym

Fastän jag är en väldig materialist så hade jag uppskattat den presenten nåt oerhört!
    Jag har rätt dyr smak men det går ju inte att jämföra med att någon tagit sig tid att göra nånting helt själv och om man till råga på allt har lite pengar.

Tyckte att du gjorde nåt jättefint och din kompis borde skämmas!

Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?