• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • littlepixiegrl

Vilken tradig skitkompis du har TS. Nästa gång hade jag gett henne absolut ingenting, för det är vad hon förtjänar!

@-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • Cattis01

Jag hade blivit super glad, älskar sådant...

• UnderbaraMix

En superfin present! Vad fick du av henne för att hon ska kunna vara missnöjd? En häst?

• breeze2012

Jag skulle rensa bort henne från min vänlista. Ouppfostrat att reagera som hon gjorde... Hon ska vara glad att hon fick en present ens. Tanken som räknas inte vad en present kostar. Som i min umgängeskrets köper vi inga presenter till varandra när man inte fyller jämt just för att alla har olika ekonomiska möjligheter. Men däremot uppmärksammar vi den som fyller år genom att vi ses och umgås. Så din otacksamma "väninna" ska skämmas för sitt beteende.

• ElinAlenteg

Jättefin present med som du säger mycket tanke bakom. Mycket mera värd än att man kanske springer och köper nåt presentkort någonstansifrån. 
    Din "vän" verkar inte vara så mycket att hänga i julgranen hörru. Du klarar dig utan henne!
    Kram på dig! 

• Trident5678

Jag tycker att du gav din vän en jättefin present, TS

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • mirre67

Men fy vilken otrevlig "vän"! Jag tyckte det var en jättebra present och hade blivit superglad om jag hade fått en sån!! Tycker som många andra här, att du ska fundera på om du verkligen ska fortsätta vänskapen..

• annaOmeja

Tänk vad olika människor är......jag blir gladare av att få saker som någon har bakat och lagt ner lite mer omtanke än att bara gå och köpa nått nytt.  Jag skulle ha blivit jätte glad för din present oavsett om du har lite pengar eller inte! Jag tyckte det var en fin tanke TS.

♥ Meja 070725 ♥ Molly 100811
Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?