• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • Mysgosmys

Oj vad pinsamt av din vän att säga att du är snål. 
    Jag hade blivit jätteglad! 

• Maggimou

Vilken fin present! Det är ju mycket mer själ i den istället för man kastar sig in på en affär och köper nåt ytligt!

• Plumeria

Du kanske borde funderaöver er vänskap? Jag tycker det låter som en jättebra present! Hade blivit jätteglad om jag fick den!

• Jennilie

Är väl ändå inte priset som betyder nåt.
    Du la ner energi på en jätte mysig korg, som jag ial hade uppskattat mycket mer än ett presentkort på kläder/smycken.
    Ne det är tanken som räknas, inget annat.

• ph8205

Kan inte mer än hålla med de föregående! Jag hade blivit jätteglad för en sån present! Bara den hemmagjorda sylten hade gjort mig glad! Tycker inte vuxna behöver lägga en förmögenhet på presenter till varandra då tanken bakom din present är värd så mycket mer! Vi gjorde liknande fast i lite större utsträckning när en vän fyllde 25år och hon blev jätteglad!

• denlillablå

Jag hade blivit jätteglad för en sån present! Är jättemysigt när nån ansträngt sig och gjort en massa grejer till en!
    Jag håller själv på att försöka övertala mina vänner att det är trevligare att vi hittar på nåt ihop när vi fyller år än att vi köper en massa onödiga presenter till varandra. Vi är alla vuxna och har barn så det känns lite löjligt att bara "byta pengar" med varandra. Ingen brukar ju ändå veta vad de önskar sig. Då tycker jag att det är mycket trevligare att vi går ut och äter, går på bio eller nåt liknande så vi får tid att umgås. Alla betalar för sig och vi får chansen att prata och ha kul ihop.

• linas fina

En extremt otacksam vän. Jag hade blivit superglad för det där. Det var ju nästan bättre än en "vanlig" present kan jag tycka.

• sextiotalist

Jag hade blivit överlycklig, en väninna som hade tagit sig tid att göra allt detta. Otacksam väninna skulle jag säga.

Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?