• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • skyttmamma

Jätte fin present du gav, hade blivit jätte glad för den.. tycker dom bästa presenterna är när man tänkt lite.. fick en jul massa olika teér, inga dyra utan vanliga som man köper på typ ica.. men vart överlycklig..

tycker hon reagerar väldigt underligt. man blir väll glad för att man får något överhuvudtaget..

kram

• Vildand

Men sa hon det på allvar? Haha. Hon må vara 27 i ålder men hjärnan verkar inte vara äldre än 12.

• GakkenLive

Ts -fin present.
    =)

Dessvärre så tror jag att numera så är folk lite bortskämda och att det ska vara s fina o dyra presenter som möjligt. Typ som min sambos barn som sa faktiskt,o detta är ett par år sedan att minimisumman att ge dem var 500 kr... Nu beror det ju på hur bra ekonomi man har, och jag är väl medveten om att de blir bortskämda (spec av deras pappa) men det är mycket pengar,men trist att numera få får man faktiskt jäkligt lite för den summan.,....

• Knasiga morsan

Men herregud vad är det för kompis egentligen????

En vän är väl en sådan som ska förstå att man inte alltid har pengar, men att man ändå lägger ner tid och energi och kärlek i att få fram en bra present

och en bra kompis klagar då inte på det man får

Den där presenten hade jag blivit riktigt glad över!!!! 

Jag menar, när min son fyllde år och en kompis till oss kom (ny kompis också) så hade hon en present till Albin men till mig gav hon en påse kantareller  - något jag värdesatte grymt mycket!          

• Susanne905

En present som jag verkligen hade uppskattat!

• tiggercat

Man kan aldrig ta för givet att man ska få en present överhuvudtaget!
    Tyckte din present var jättefin. Om man räknar ut tiden plus pengarna du lagt ner så blir det ganska mycket.

• Anonym

Jag uppskattar mer när någon kommer med något de gjort än att det är en dyr sak! Jag har flera gånger bakat till min mans släktingar, eftersom vi just nu inte har så mycket pengar över. Och de vet om det och blir glada för det de får! 

• Ninso

Jag hade blivit jätteglad för en sådan present! Jag brukar inte ens förvänta mig presenter, blir bara glad om folk kommer över för en fika när jag fyller år. Deras närvaro är present nog, klyschigt men sant. :)

Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?