• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • PiaMaria

Min kompis gör så extremt goda kolakakor, och jag själv misslyckas alltid med om. Vet inte hur, men skit samma.
    När jag fyllde år så fick jag MASSOR av hennes kolakakor som hon hade bakat själv. Vilket var enormt uppskattat!

Hellre får jag något som jag verkligen tycker om,än så som någon skrev , en bodylotion. Sonm jag inte ens kanske gillar.

Jag älskar att få hemmabakt o dyl. Hellre att man vet att det är tanke bakom, även om man kanske kan ana ekonomiska bekymmer.

Är man en riktigt vän så förstår man!

• Alessia

Det var en mycket omtänksam och personlig present. Jag skulle nog göra en försiktig omvärdering av min vänskap med det sura födelsedagsbarnet.

• Anonym (fint)

Vilken fin present! Jag hade blivit jätteglad för en sådan, visar ju att du lagt både tanke och kärlek i att fixa något. Jag tycker nog din kompis är mer än lovligt gnällig om hon blir missnöjd.

• Chokladälskaren

Jag älskar såna korgar med hembakat och annat lite smått och gott. Skulle ha blivit jätteglad och uppskattat den otroligt mycket.

För övrigt så tycker jag att din kompis verkar knepig. Om en kompis till mig hade sagt så till mig efter att jag hade gett henne en sån korg så hade jag tagit illa vid mig och blivit ledsen, sen så hade det nog förmodligen dröjt väldigt länge innan jag hade hört av mig till henne igen.

• Snowbrigade

Vem har hittat på att man ska ge presenter till varandra? Jag får nästan ALDRIG födelsedagspresenter av mina vänner. Dom brukar bjuda mig på en drink på krogen och så är det bra med det. Jag blir inte sur på dem för jag är inte kompis med dem för att dom ger mig dyra presenter lixom... Jag fyller dessutom år 26 december så folk brukar vara fattiga efter alla julklappsinköp osv....

Hade jag fått en korg med bullar som någon hade gett sig tid till att baka hade jag nog blivit så glad så att jag hade börjat gråta tror jag....  Det visar definitivt att man ger sig tid till sin vänskap! Jättefint och gott! 

Din kompis borde ha sig en pungspark och oljan hälld över sig..... Så det så! Vilket jävla sätt! 

• VickiLee

Verkligen en TOPPEN present................................endast en idiot missar omtanken i den.

• diamonden

öh...inte köpt en present? hallå, ingredienserna till allt du bakade, samt även det övriga, kostar väl pengar? eller har jag fel? lol....puckad väninna du har.

• Chokladälskaren

Fast den här incidenten med din kompis påminner mig om en grej som hände för mig för ganska många år sedan nu.

Jag och en kompis var på maxi och där pekade hon ut ett fruktfat som hon tyckte var väldigt fint och ville dessutom ha och eftersom hon fyllde år nån vecka senare så tänkte jag att jag kunde köpa det fatet till henne i present och fylla det med olika frukter. Men oj oj, det skulle jag verkligen inte ha gjort. Hon skällde ut mig efter noter och sa att det var nog den sämsta presenten som hon någonsin hade fått och hon ville absolut inte ha det. Jag kom inte ihåg riktigt men jag tror att hon behöll frukten och skickade med mig fatet hem igen.

Sen nåt år senare så var det dags att byta julklappar(första och enda gången kan jag säga). Eftersom hon var nybliven tvåbarnsmamma så köpte jag kläder till båda barnen samt nåt badlakan(den stora pojken fick även choklad), sen köpte jag smink och annat smått och gott till henne(kom inte ihåg riktigt allt vad jag hade köpt) men det låg mycket tanke bakom det hela iaf.
    Men då fick jag mig oxå en utskällning fast på maxi och då sa att hon att hon minsann aldrig skulle använda kläderna för det mesta var köpt på Ge-kås och det var ju bara billig skit. Och sminket ska vi inte bara tala om. Fula färger, värdelöst och allt vad det var(och det var INTE köpt på Ge-kås utan på Oriflame).

Så där kan man oxå snacka om en otacksam "kompis". Nu har jag inte hört av henne på många år och jag är lika tacksam för det.

• adipose
    Chokladälskaren skrev 2011-09-14 17:23:50 följande:
    Fast den här incidenten med din kompis påminner mig om en grej som hände för mig för ganska många år sedan nu.

Jag och en kompis var på maxi och där pekade hon ut ett fruktfat som hon tyckte var väldigt fint och ville dessutom ha och eftersom hon fyllde år nån vecka senare så tänkte jag att jag kunde köpa det fatet till henne i present och fylla det med olika frukter. Men oj oj, det skulle jag verkligen inte ha gjort. Hon skällde ut mig efter noter och sa att det var nog den sämsta presenten som hon någonsin hade fått och hon ville absolut inte ha det. Jag kom inte ihåg riktigt men jag tror att hon behöll frukten och skickade med mig fatet hem igen.

Sen nåt år senare så var det dags att byta julklappar(första och enda gången kan jag säga). Eftersom hon var nybliven tvåbarnsmamma så köpte jag kläder till båda barnen samt nåt badlakan(den stora pojken fick även choklad), sen köpte jag smink och annat smått och gott till henne(kom inte ihåg riktigt allt vad jag hade köpt) men det låg mycket tanke bakom det hela iaf.
    Men då fick jag mig oxå en utskällning fast på maxi och då sa att hon att hon minsann aldrig skulle använda kläderna för det mesta var köpt på Ge-kås och det var ju bara billig skit. Och sminket ska vi inte bara tala om. Fula färger, värdelöst och allt vad det var(och det var INTE köpt på Ge-kås utan på Oriflame).

Så där kan man oxå snacka om en otacksam "kompis". Nu har jag inte hört av henne på många år och jag är lika tacksam för det.
    Vilken seriöst störd person.
  • singstar76

Gud vad fräckt!!! Att bli sur alltså... =(

Själv älskar jag såna presenter, både att ge och få.

Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?