Chokladälskaren skrev 2011-09-14 17:23:50 följande:
Fast den här incidenten med din kompis påminner mig om en grej som hände för mig för ganska många år sedan nu.
Jag och en kompis var på maxi och där pekade hon ut ett fruktfat som hon tyckte var väldigt fint och ville dessutom ha och eftersom hon fyllde år nån vecka senare så tänkte jag att jag kunde köpa det fatet till henne i present och fylla det med olika frukter. Men oj oj, det skulle jag verkligen inte ha gjort. Hon skällde ut mig efter noter och sa att det var nog den sämsta presenten som hon någonsin hade fått och hon ville absolut inte ha det. Jag kom inte ihåg riktigt men jag tror att hon behöll frukten och skickade med mig fatet hem igen.
Sen nåt år senare så var det dags att byta julklappar(första och enda gången kan jag säga). Eftersom hon var nybliven tvåbarnsmamma så köpte jag kläder till båda barnen samt nåt badlakan(den stora pojken fick även choklad), sen köpte jag smink och annat smått och gott till henne(kom inte ihåg riktigt allt vad jag hade köpt) men det låg mycket tanke bakom det hela iaf.
Men då fick jag mig oxå en utskällning fast på maxi och då sa att hon att hon minsann aldrig skulle använda kläderna för det mesta var köpt på Ge-kås och det var ju bara billig skit. Och sminket ska vi inte bara tala om. Fula färger, värdelöst och allt vad det var(och det var INTE köpt på Ge-kås utan på Oriflame).
Så där kan man oxå snacka om en otacksam "kompis". Nu har jag inte hört av henne på många år och jag är lika tacksam för det.
Vilken seriöst störd person.