• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • MikuAndSaraLi
    ModestyB skrev 2011-09-14 13:21:29 följande:
    TS. Bli kompis med mig istället, jag blir uppriktigt jätteglad över omtänksamma, personliga presenter med en tanke bakom.
    Jaaa! Bli kompis med mej också!! Vi kan baka åt varandra =D
    Och så kunde du lära mej att göra sylt ^____^ *nöjd*
  • Anonym

Det är en present jag skulle föredra framför en köpt vilken dag som helst! Vill jag ha nån "sak" så tar jag mig till vilken butik som nu har den och införskaffar prylen själv.. mkt roligare att få nått gott hembakat med lite tanke bakom.

• lina81

jag skulle bli jättelyckilg över en sån där present!! sjukt att vännen kallar dig snål! en riktig vän fattar att man kan ha det liter kärvt emellanåt...

• Jagsajudet

Jag hade blivit jätteglad! Vilken bra present!

Din kompis verkar dock vara lite knepig som inte hade vett att uppskatta en present med en sån omtanke bakom. Skäms på henne! 

• Åsa

Jag hade uppskattat presenten. Men oavsett om kompisen uppskattade den eller ej visade hon prov på väldigt dålig uppfostran när hon kritiserade den.

• Emmi27

Vilken girig typ. Jag hade blivit glad över den presenten, jättefint att få allt i en korg och dessutom hade du ju tillagat en del saker själv, vilket jag anser som en väldigt personlig gåva.

Att hon sen är så fruktansvärt ouppfostrad och snorkig att hon klagar på presenten är pinsamt.

• gumtree

Jag hade blivit så himla glad över din preent TS! 

För ett tag sedan fick jag ett hemmagjort ljus av en kompis - hon hade gjort ljuset - åt mig! Det är ju så coolt! 

• Anonym
    Taitas skrev 2011-09-14 13:43:20 följande:
    Nej men fy vad trist, stackare! Jag förstår att ditt barn inte har velat göra några mer hjärtan till farmor..
    Vad tänkte hon där egentligen? Varför gjorde hon så?
    Har ni frågat henne?
    Ja, jag tog upp det med henne. Hon var totalt oförstående och undrade mest varför hon inte fått en "riktig" present... Knaskärring!
    Nu undrar hon varför hon inte får krama sitt barnbarn men tyvärr är detta en händelse som etsat sig fast i mitt barn och h*n undrar ofta varför farmor inte ville ha de fina kakorna. Om farmor nu inte ville ha bakverken kunde hon väl slängt dem i smyg och iaf behållit kortet som vi tagit och där barnbarnet hade ritat en teckning på baksidan.
    Det hela har gått så långt att mitt barn bara träffar sin farmor någon gång per månad numera. Förr var det flera gånger i veckan.
  • MammaTillDomFinaste
    Mamman02 skrev 2011-09-14 13:20:34 följande:
    Tycker det var en jättebra present! Men din kompis kanske är lite för ung/omogen för att uppskatta det?
    Tror man uppskattar sånt mer ju äldre man blir.
    inte ung, bara omogen! när jag fyllde 20 fick jag en jutjärns stekpanna (hur tusan stavas de??!) och en låda med hemmagjord sylt, hemmagjord saft, hemma inlagda rödbetor, älgfärs å grytbitar (älg) 

jag blev överlycklig! tycker de är mycket roligare med presenter de ligger tanke bakom än nåt man vet folk bara har köpt för att dom måste. då skippar jag hellre presenter faktiskt!!

• Shandi

Bra mycket finare och uttänkt present än något som tar en minut att köpa på en affär.

nej bara att du stått och lagat grejorna själv är ju hur fint som helst. Gud vilken otacksam tjej.

Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?