• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • Anonym (hmm)

Perfekt present ju, oavsett man har pengar eller inte, jag hade blivit jätteglad!

Jag stod och gjorde körsbär- och mörk chokladsylt med en gnutta gongac, apelsin/chili/pomerans-marmelad, riktigt god glögg på ca 15% samt diverse kolor, även GI-godis till en diabetiker i julas och gjorde fina korgar till hela min och sambons familj, dvs 7 familjer totalt. Det tog massor av tid och var inte direkt billigare än att köpa meningslösa prylar. Känns sådär att komma hem till vissa och se att de inte ens smakat av varken sylten eller marmeladen.. Det är väl bara att acceptera att alla är olika antar jag..

• Millans hustru

Låter som en otroligt fin present. vänner emellan tänker jag att man inte ens måste få till en present i ett läge där kanske varken tid eller pengar finns, man kan visa omtanke och uppskattning på många sätt! låter märkligt hur din vän hanterade det? vilken fin omtanke du visade när du la så mycket arbete på en present till henne tycker jag.

• Milkina cerka

Glad att se att så många med mig tycker att din present var jättefin .

Lusten att ge henne något till nästa födelsedag skulle däremot sjunka till i det närmaste 0.

?tite i dat će vam se! Tra?ite i naći ćete! Kucajte i otvorit će vam se! Doista, tko god i?te, prima; i tko
  • Adut 27

jag hade nog blitt lite snopen faktiskt. Ja, jag är ärlig. Men det var ingen kul present.

• WPmamman

Jag önskar mig sådana presenter men det är väldigt sällan jag får det. Hade en granne nu när jag fick sent uteblivet missfall som kom över med en burk hemmagjord apelsinmarmelad. Tycker inte det är snålt, visar på att man lägge ner sin tid i presenten.

• Anonym (mm)

Min önskan från min vännina som har lite lägre lön nu pga sjukskrivning är att jag hoppades på att få spendera en heldag med henne och mysa och äta något gott ute på picknick.
    Och kanske få en kram.

Ifall jag hade varit din vän hade jag uppskattat det super mycket ännu mer om du hade ätit baguetterna tillsammans med mig.

• Anonym (bli min vän!)

Jag skulle bli superglad över en hemgjord present som man kan äta. Väldigt omtänksamt av dig TS och synd att din vän inte har vett att uppskatta dig så som du är värd!

• Margarit
    Adut 27 skrev 2011-09-13 18:08:35 följande:
    jag hade nog blitt lite snopen faktiskt. Ja, jag är ärlig. Men det var ingen kul present.
    Inte? Vad för slags presenter tycker du är okej då?

Jag tyckte ts present var fantastisk och har svårt att inse att nån inte skulle uppskatta den.
  • smlh

Jag skulle blivit glad utav det. För det första - hemmagjorda saker är det mer tanke bakom. För det andra - tanken som räknas! 

Pyret - BF 26/1-12♥
Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?