• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • Anonym (snål?)

Skönt att höra att jag inte är helt konstig som tyckte att presenten var bra, jag hade själv blivit glad över en sån present. Hade jag velat göra det enkelt för mig hade jag kunnat springa in på närmsta mataffär och handla en vanlig chokladask till henne men jag ville göra något mer personligt. Suck.

• 071001

Bedrövligt ts. Inte okej at tycka att det är snålt och än mindre okej att säga det högt.

• LinneaJosie

Det är hursomhelst jävligt oförskämt att klaga på en present, vad man än tycker om den. Duger det inte kan man vara utan.

• leia83

Otacksamt av henne FY!
    Hon ska inte ha något alls.
    Jag hade älskat den. Presenten handlar faktiskt inte om pengar. Du lade ner tid och kärlek och det betyder väldigt mycket mer. I alla fall för mig.

• semlan1999

skulle bli glad för en sådan sak det är många goda saker i den där korgen

• FruSen

Men alltså... När man är 27 år gammal har man ju liksom "vuxit ifrån" det här med presenter... Tycker jag.
    Det du gav bort TS var verkligen en underbar present!!
    Jag hade verkligen blivit jättejätteglad (fastän jag inte ens gillar vindruvor)!

• Lyckligajag78

Skulle personligen blivit mycket glad över detta. Mycket tanke och tid bakom, jag förstår att hon verkar vara rätt "bortskämd". 

Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?