• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • Anonym (gottgott)

Jag skulle bli super glad :) Mycket gladare än för en vanlig present :) Nu har du lagt ner tid och omtanke på presenten :) Det skulle absolut uppskattas. Och jag skulle få panik inför din födelsedag om jag var hon, dels för att det är svårt att bräcka och dels för att jag är usel på att baka ;)

• Anonym (snål?)
    071001 skrev 2011-09-13 17:47:55 följande:
    Sa hon uttryckligen att du var snål? Vad pinsamt. Jag hade blivit väldigt glad för en sån korg och hade kunnat ge bort en sån utan att det var torka i plånkan.

Hon menade på att det var snålt att jag inte hade KÖPT en present till henne utan gjort det mesta själv. Men hon är en sån som pratar innan hon tänker, hoppas att hon tänker om snart för det var en hel del tid jag la ner på bakning, sylt och chokladtryfflar.
  • Nape

Jag tycker det var en bra present, hade blivit superglad! Bli vän med mig istället. *ler*

Skippa present till henne nästa år. Man är faktiskt inte tvungen att ge någonting alls, ett "grattis" som kommer från hjärtat är också en gratulation.

• Perry the Platypus
    Anonym (snål?) skrev 2011-09-13 17:49:10 följande:
    Hon menade på att det var snålt att jag inte hade KÖPT en present till henne utan gjort det mesta själv. Men hon är en sån som pratar innan hon tänker, hoppas att hon tänker om snart för det var en hel del tid jag la ner på bakning, sylt och chokladtryfflar.
    Var det nån annan utom du som hörde henne?

Jag skulle nog inte hört av mig på ett tag till henne... 
    *gäsp*
  • Anonym
    Anonym (snål?) skrev 2011-09-13 17:44:00 följande:
    Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

Jag skulle blivit överlycklig om jag fick en sådan present!

din kompis borde skämmas,en underbar present,med omtanke,var det!!!" 
  • SilverLadyG

Jag skulle ha blivit extremt glad för en sån present. Har själv inte råd att köpa olivolja så ofta och hemgjorda saker är de bästa som finns. Hur gammal blev vännen 15 år eller? Skulle själv verkligen uppskatta en sån present.

Viktigast är verkligen inte presenten. Fick inget på min födelsedag från en av mina närmaste vänner, absolut inget, sved lite men jag surar inte och är vän med henne fortfarande.

• Vivann

Jag tycker att det är en kanonbra present. Roligt med personliga presenter där det ligger lite tanke bakom. Otacksam "vän" du har tycker jag.

• Anonym

Kanonbra present, jag hade blivit jätteglad om jag hade fått den.

Vad har du fått av din kompis när du fyllt år eftersom hon inte var nöjd? Har hon köpt något extremt dyrt?

Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?