• Jess86

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jag har en lång luteralfas så det spelar ingen roll egentligen :) Det som spelar roll är att jag hade ÄL för 9 dagar sen :) Hade jag haft en 28-dagars normalcykel så skulle man kunna säga BIM-5.

• LitenEmma91

Det översta togs vid 20:00 och det understa vid 00:00
  • slemtorsk i din bralla

Visserligen inte testdag förrän torsdag....men de lägger alltid på ngr dagar extra...och jag här redan passerat min bim så chansen att det skulle ändras tills torsdag är minimal...jag har ju dessutom haft en blödning. fre-mån så det är dags att släppa alla halmstrån o fejsa verkligheten...

• Radioactiive
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-14 04:51:42 följande:
    Visserligen inte testdag förrän torsdag....men de lägger alltid på ngr dagar extra...och jag här redan passerat min bim så chansen att det skulle ändras tills torsdag är minimal...jag har ju dessutom haft en blödning. fre-mån så det är dags att släppa alla halmstrån o fejsa verkligheten...
    De är svårt att fatta de när an vill så mycket.
    De går bättre nästa gång ska du se, styrke kramar <3
  • MissMollis
    LitenEmma91 skrev 2011-12-14 00:44:41 följande:

Det översta togs vid 20:00 och det understa vid 00:00

Hmm tycker nästan att det ser ut som ett vitt streck på nedersta, med färgretser i kanten, Hoppas verkligen jag har fel!!! Testa med morgonurin idag, det kan ju ha varit så utspätt igår kanske!?
  • MissMollis
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-14 04:51:42 följande:

Vilket skit!! (ursäkta språket) Jag forts hoppas för dig men OM det nu inte blev nåt håller ja med radioactive att det kommer ta sig! kram
  • slemtorsk i din bralla
    MissMollis skrev 2011-12-14 07:59:29 följande:
    Vilket skit!! (ursäkta språket) Jag forts hoppas för dig men OM det nu inte blev nåt håller ja med radioactive att det kommer ta sig! kram
    rent realistiskt är det inte så stor chans.. vi har mindre än 20% chans att det tar sig.. men rent statistiskt så ökar det ju för varje gång man försöker.. men med tanke på hastigheten på Sahlgrenska så får vi inte nästa försök förrän tidigast i april....så det lär ju dröja...

Får fokusera på min praktik i stället....när jag nu får veta vart jag ska vara...
  • MissMollis
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-14 08:05:59 följande:
    rent realistiskt är det inte så stor chans.. vi har mindre än 20% chans att det tar sig.. men rent statistiskt så ökar det ju för varje gång man försöker.. men med tanke på hastigheten på Sahlgrenska så får vi inte nästa försök förrän tidigast i april....så det lär ju dröja...

Får fokusera på min praktik i stället....när jag nu får veta vart jag ska vara...

Låter ju bra att chanserna ökar tycker jag, tråkigt om det är så långa väntetider bara :( Finns det inget annat ställe ni kan gå till där de har raketkö ?! :P

Praktik låter kul! Vad utbildar du dig till?
  • slemtorsk i din bralla
    MissMollis skrev 2011-12-14 08:10:27 följande:
    Låter ju bra att chanserna ökar tycker jag, tråkigt om det är så långa väntetider bara :( Finns det inget annat ställe ni kan gå till där de har raketkö ?! :P

Praktik låter kul! Vad utbildar du dig till?
    finns ju privata kliniker men just nu har vi inte de pengarna.. kostar en hel massa och vi köpte ju hus förra året och fick slänga ut större delen av vår buffert på att byta panna...den gick sönder 2 månader efter vi flyttat in...

Jag läser till socionom så jag börjar femte terminen nu i januari och ska ha praktik hela terminen...det är inte helt lätt för praktiklärarna att skrapa ihop platser bara så jag hoppas att jag får veta före jul men det finns inga garantier för det...Pratade med min praktiklärare i går och hon har planer för mig *S* jag är ju ganska flexibel om vilket område men vill ha ett visst geografiskt område och eftersom jag har barn så har jag geografisk förtur, nu hittade vi en kommun till som jag faktiskt tar mig lätt till med tåg och som ligger nära där min son bor (så hans pappa kan lämna honon där på fredagseftermiddagen istället för att åka hela vägen hem till mig -8 mil) så hon skulle kolla där också nu...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester