• Helenmedh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Har läst i kapp lite nu och måste säga  att allt är ju sååå spännande! 
    Grattis ni som plussat !
    Och Carmat: Väntar väääldigt otåligt på ett nytt test!
    Själv måste jag hålla mig till nyår men det vill jag inte! Kommer tjuvtesta på julafton och då är det äl+6 så oavsett kommer det inte visa något antar jag men testoman som man är  

• HelenFr

Vad tror ni om dessa (samma test olika vinklar) Svårt att få med ordentligt på bild, men jag ser ett svagt streck men kanske är mina ögon som lurar mig...

• sweasmamma
    kanske 4a skrev 2011-12-20 21:27:09 följande:
    Ja se karlar! Jag tycker inte det ser ut som spök men det är ju lite konstigt att det inte är starkare nu. Hur har dte varit de andra gångerna du var gravid? Skulle du till BM i morgon? Kräv att få ett VUL om det visar positivt där med, ett ev utomkveds ska du ta på allvar. Tro mig, jag har haft två stycken. Hoppas så klart det inte är så utan att dina grav-hormoner är lite sega i starten bara.

Kram!  
    har bara tagit digitala förra graviditeter....
  • 05091112

Så, då är jag här igen.

Borde det inte bli starkare?
    Det översta är från igår, längst ner från torsdags

• 05091112
    Nikas skrev 2011-12-21 07:50:37 följande:
    0509: passerat BIM?
    Jag vet inte, testade negativt för ungefär 5 veckor sedan men har inte haft mens sen juli. 
  • Kaos85

Slänger in fler bilder då man är lite förvirrad...
    BIM +1,+2,+3
    BIM +1 togs på eftemiddagen.
    BIM +2 togs på kvällen med ganska utspätt urin..
    BIM +3 togs imorse vid halv 6. Morgonurin.
    Tog även ett digitalt igår, BIM +2, det skrek INTE GRAVID rakt i nyllet på mig.. Gråter
    På bilden har testerna torkat men de ser precis lika dana ut som efter 4min. Förutom BIM +1, det var lite svagare i början, som man kan se på mina tidigare inlagda bilder.. Det är apotekets egna tester.

Hur som helst så ser både jag, gubben och min bästa vän streck på alla tre.. Är det fel på alla tre tester eller är det fel på CB´s digitala?? Eller är det våra ögon som spökar?? Spökisar?? För tidigt för CB´s?? 

Har tagit MÅNGA tester i mitt liv och aldrig fått falska plus, eller haft stickor som ändrat från negativ till positiv efter att tiden gått ut.. Har ätit 2 kurer pergotime nu.. Kan behandlingen göra så att det kommer streck där som egentligen inte ska vara där?? Vart är mensen?? Känner hur jag börjar bli lite smått galen här så....
    ✫ Son-dec 2004, Mf-juli 2009, Mf-feb 2011 ✫
  • Skrutt 83

Fröken Kaos: tror tyvärr det är så att du råkat ut för ett tidigt mf eller en kemisk graviditet efter som ditt test var starkare på bim+1 än på bim+3. Det var så det var för mig i augusti, fick plus på bim-1 men sen blev testerna inte starkare utan snarare svagare och på bim+1 började jag att blöda. Håller självklart tummarna för att det inte är så för dig utan att det finns en annan orsak.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester