• Kima89

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Har följt denna tråd läänge läänge!:) Och jag och sambon pratar om att påbörja syskon och jag sitter nästan klistrad och analyserar era fina tester. Tänkte att jag skulle lägga upp mitt test jag fick plus på när jag fick veta att ja vänta dottern. Ge lite hopp till alla er där ute som försöker och kämpar:) 

Jag tog detta i V.3 Så det va rätt starkt:) Lycka till nu alla där ute! Håller tummar och tår. Och grattis till alla er som fått era plus!:)
    ¨~*100525 föddes Roxanna*~¨
  • 05091112

Jo men i verkligheten kan jag inte se någon skillnad

Jag har tagit ett digitalt, hade jag bara stannat efter det så hade jag kanske inte varit nojjig
    Men jag har inga symptom och så ska ju HCG dubblas var tredje dag och det ser man ju knappast på mina tester.

Så nu är jag nästan säker på utomkved eller missfall.

Ska göra VUL på fredag men är då i kanske vecka 5 och kommer bara få en ny tid  

• Jennie83
    Kima89 skrev 2011-12-21 09:57:51 följande:
    Har följt denna tråd läänge läänge!:) Och jag och sambon pratar om att påbörja syskon och jag sitter nästan klistrad och analyserar era fina tester. Tänkte att jag skulle lägga upp mitt test jag fick plus på när jag fick veta att ja vänta dottern. Ge lite hopp till alla er där ute som försöker och kämpar:) 

Jag tog detta i V.3 Så det va rätt starkt:) Lycka till nu alla där ute! Håller tummar och tår. Och grattis till alla er som fått era plus!:)
    GRATTIS till ditt fina Plus
  • Liten Léonie

05091112:
    Har du läst om kemisk graviditet, det hände mig förra månaden... Tester som visade svagt och aldrig blev starkare. VUL visade inget men gyn menade att det var ett sånt för jättetidigt missfall (kemisk graviditet) som man bara tagit för en annorlunda mens om det inte varit för att man testat och fått svaga test och misstänkt något...

• 05091112
    Liten Léonie skrev 2011-12-21 10:14:06 följande:
    05091112:
    Har du läst om kemisk graviditet, det hände mig förra månaden... Tester som visade svagt och aldrig blev starkare. VUL visade inget men gyn menade att det var ett sånt för jättetidigt missfall (kemisk graviditet) som man bara tagit för en annorlunda mens om det inte varit för att man testat och fått svaga test och misstänkt något...
    Ja...ja då kan jag ju ställa in mig på det
  • Jennie83
    05091112 skrev 2011-12-21 10:27:54 följande:
    Ta ett nytt CB digital!!! tycker jag =)
  • slemtorsk i din bralla
    05091112 skrev 2011-12-21 10:27:54 följande:
    jag tycker att du ska ta ett digitalt.. du har tagit olika typer av tester.. först har du svagt plus på ett test som är väldigt känsligt..

Visst är det testlagrets du har underst? De ska ha 25 mlU som känslighet men har själva sagt att de vet att de kan ge svagt plus på så lågt som 10 mlU

Sen har du testat med RFSU som enligt egen utsaga ska ha 50 mlU som känslighet.. enligt min barnmorska så är dem skit och hon sa faktiskt "RFSU är skit, dem måste du ju ha gått in i  sjätte veckan för att de ska ge utslag"

Du HAR ju svagt utslag även på RFSU, det går inte att jämföra två olika typers tester ens med samma känslighet.

Men köp du ett digitalt och testa ... var i cykeln är du?
  • 05091112
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-21 10:31:03 följande:
    jag tycker att du ska ta ett digitalt.. du har tagit olika typer av tester.. först har du svagt plus på ett test som är väldigt känsligt..

Visst är det testlagrets du har underst? De ska ha 25 mlU som känslighet men har själva sagt att de vet att de kan ge svagt plus på så lågt som 10 mlU

Sen har du testat med RFSU som enligt egen utsaga ska ha 50 mlU som känslighet.. enligt min barnmorska så är dem skit och hon sa faktiskt "RFSU är skit, dem måste du ju ha gått in i  sjätte veckan för att de ska ge utslag"

Du HAR ju svagt utslag även på RFSU, det går inte att jämföra två olika typers tester ens med samma känslighet.

Men köp du ett digitalt och testa ... var i cykeln är du?
    Ja det är ju det som problemet.
    Jag ammar och min son är 9 månader. Jag fick tillbaka mensen efter 5 veckor men sen så sen jag var 16 har den gjort såhär, bara försvunnit i flera månader.
    Sen var vi på Gekås och köpte hem tester och så tog jag ett kvällen efter ( ja testlagret) som visade svagt positivt.

Sen har jag testat lite olika tider på dygnen och alla visar i princip likadant.

Har beställt hem 20 tester till som kommer idag, från testlagret. Tycker de har varit bäst att avläsa för de är så breda.

Så även om det är ett litet spöke i magen så har jag ju bunkrat upp lite.

Fan, lille bebisen...  
  • Lindis1974
    Kaos85 skrev 2011-12-21 08:18:16 följande:
    Slänger in fler bilder då man är lite förvirrad...
    BIM +1,+2,+3
    BIM +1 togs på eftemiddagen.
    BIM +2 togs på kvällen med ganska utspätt urin..
    BIM +3 togs imorse vid halv 6. Morgonurin.
    Tog även ett digitalt igår, BIM +2, det skrek INTE GRAVID rakt i nyllet på mig.. Gråter
    På bilden har testerna torkat men de ser precis lika dana ut som efter 4min. Förutom BIM +1, det var lite svagare i början, som man kan se på mina tidigare inlagda bilder.. Det är apotekets egna tester.

Hur som helst så ser både jag, gubben och min bästa vän streck på alla tre.. Är det fel på alla tre tester eller är det fel på CB´s digitala?? Eller är det våra ögon som spökar?? Spökisar?? För tidigt för CB´s?? 

Har tagit MÅNGA tester i mitt liv och aldrig fått falska plus, eller haft stickor som ändrat från negativ till positiv efter att tiden gått ut.. Har ätit 2 kurer pergotime nu.. Kan behandlingen göra så att det kommer streck där som egentligen inte ska vara där?? Vart är mensen?? Känner hur jag börjar bli lite smått galen här så....
    Det ser tyvrr ut som om du skulle ha fått ett tidigt MF/MA. Testen är stark på +1 men blir svagare och svagare. Kan vara därför digital visar negativ oxå. Det är inte för tidigt för digital.
    Är det ett MA så kan menen bli skjuten på. Kanske ska du be om ett VUL?
  • Gummsan

Tror jag känner mig lite extra stressad för det verkar som om gubben inte vill försöka mera sen.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester