• Rainbow brite

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

sassa87 skrev 2012-01-03 00:40:02 följande:

det var svårt. blev inte så bra. mycke suddigt.  försökte rita vart det var

får ta ny test imorgon. 
    Ser tyvärr inget på detta testet men ibland ser man det själv men det inte går att ta kort på det för då syns det inget.
    Hoppas dock du får ditt plus 
  • Helenmedh
    sofia gbg skrev 2012-01-02 22:10:11 följande:
    Vill bara skicka lite styrkekramar! 5 försök är inte så mycket och vad jag förstår så har du barn sedan tidigare :)

(varför skulle ni ha odsen emot er?)

Kram {#emotions_dlg.flower}
    Tack! Jo, det känns som så när pojken blev till med piller.. Men nu när man vill så går det inte..

Jag har ett "blodfel" som utvecklades i förra graviditeten som gör att om jag blir gravid kommer kroppen till 50% stöta bort fostret alternativt göra fostret/barnet  så sjukt att vi får byta blod på det i magen och/eller efter födseln..

Därför har vi oddsen emot oss att kunna bli gravida och få ett friskt barn igen..  
  • slemtorsk i din bralla
    Helenmedh skrev 2012-01-03 06:01:24 följande:
    Tack! Jo, det känns som så när pojken blev till med piller.. Men nu när man vill så går det inte..

Jag har ett "blodfel" som utvecklades i förra graviditeten som gör att om jag blir gravid kommer kroppen till 50% stöta bort fostret alternativt göra fostret/barnet  så sjukt att vi får byta blod på det i magen och/eller efter födseln..

Därför har vi oddsen emot oss att kunna bli gravida och få ett friskt barn igen..  
    usch det låter ju fruktansvärt, det är underligt hur kroppen beter sig i bland. Hoppas det lyckas iaf, att byta blod i magen på bebisarna gör man ju då och då nu för tiden och det är visserligen ett knepigt ingrepp men de läkare som gör det är skickliga så kommer ni så långt så är det nog ingen fara även om det såååå klart är jobbigt att gå igenom.
    Håller tummarna för dig.
  • Helenmedh
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-03 06:09:50 följande:
    usch det låter ju fruktansvärt, det är underligt hur kroppen beter sig i bland. Hoppas det lyckas iaf, att byta blod i magen på bebisarna gör man ju då och då nu för tiden och det är visserligen ett knepigt ingrepp men de läkare som gör det är skickliga så kommer ni så långt så är det nog ingen fara även om det såååå klart är jobbigt att gå igenom.
    Håller tummarna för dig.
    Ja det kändes ganska hopplöst när jag fick beskedet.. Ni har det ju inte heller så lätt så man kan ju förstå frustrationen.. Ja kroppen är ju en hel värld för sig, helt sjukt att den kan fungera som den gör ibland.

Tack, håller tummarna för dig också! 
  • MissMollis

Mikaela80 Stort grattis!!!! Ger hopp att se att det kan ge sig till slut, nu har vi precis försökt i ett år men inget vill fastna så då blir man lite modfälld ibland... Men som sagt jättegrattis hoppas allt går toppen nu!

N1987 stort grattis till dig med!!!

Slemtorsk ser ju ett streck på din första bild :o Vad är det för test?

• slemtorsk i din bralla
    MissMollis skrev 2012-01-03 07:56:44 följande:
    Mikaela80 Stort grattis!!!! Ger hopp att se att det kan ge sig till slut, nu har vi precis försökt i ett år men inget vill fastna så då blir man lite modfälld ibland... Men som sagt jättegrattis hoppas allt går toppen nu!

N1987 stort grattis till dig med!!!

Slemtorsk ser ju ett streck på din första bild :o Vad är det för test?
    Det är tester jag har köpt från E-bay, av samma typ som testlagrets men i annan förpackning bara, lite smalare stickor. Det står bara "one-step pregnancytest" på förpackningen men ägglossningstesterna som jag köpte av samma säljare (paketpris) är samma som de jag tidigare köpt från Babytime så det kanske är samma tillverkare.
  • MissMollis
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-03 07:58:55 följande:
    Det är tester jag har köpt från E-bay, av samma typ som testlagrets men i annan förpackning bara, lite smalare stickor. Det står bara "one-step pregnancytest" på förpackningen men ägglossningstesterna som jag köpte av samma säljare (paketpris) är samma som de jag tidigare köpt från Babytime så det kanske är samma tillverkare.

oki bara nyfiken :) roligt o få se lite nya test fr dig! Tycker jag ser ett jättesvagt på ditt första kort som sagt, ser det i vissa vinklar iaf :P
  • Squeezy
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-03 07:58:55 följande:
    Jag har använt de testerna. Jag tyckte alltid att man kunde skymta något på dom efter någon minut.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester