-
njae.. jag tycker det ser positivt ut... även om det är otroligt tidigtHumlemamma skrev 2012-01-04 13:01:02 följande:Hmm splink, de testet hon tagit, är det ingen annan som tycker att det ser ut som ett vitt streck o att de samlats lite färgrester vid sidan av de vita strecket?
-
Pumann: tufft.. :( hur långt gången?
-
När man väl fått glad gubbe så ska man gå efter det och inte fortsätta testa, annars blir det lätt förvirring om man fortsätter få glad gubbe. Egentligen så ska man ju göra samma sak med alla ÄL test. Man ska gå efter det första positiva utslaget.Spartacus skrev 2012-01-04 13:02:49 följande:sluta där? vad menar du? varför?
-
Ja men då får jag inte ihop teorin om att man ska ta att ÄL kommer efter det senast positiva testet.Alyssa skrev 2012-01-04 13:01:50 följande:Det har jag också hört, man ska sluta testa efter man fått glad gubbe.
-
Finns för både man och kvinna. Ger lust och ork tillbaka.sweasmamma skrev 2012-01-04 13:03:51 följande:tack .. ska kolla upp det direkt =)
-
nä det ska man inte.. man ska fortsätta tills stegringen avtar egentligen- underligt nog så skriver inte tillverkarna detta men de vill väl att man ska misslyckas ett tag så de tjänar in pengarna.Alyssa skrev 2012-01-04 13:05:59 följande:När man väl fått glad gubbe så ska man gå efter det och inte fortsätta testa, annars blir det lätt förvirring om man fortsätter få glad gubbe. Egentligen så ska man ju göra samma sak med alla ÄL test. Man ska gå efter det första positiva utslaget.
Eftersom ägget släpper upp till 2 dygn EFTER stegringen och stegringen kan ligga kvar allt från 2 timmar till 36 timmar och ägget släpper först därefter så kan det vara en god idé att fortsätta testa tills det avtar
Vad är det för förvirring som kan uppstå om man vet hur hypofysen fungerar -
Nej det har jag aldrig hört! Har aldrig gjort så när jag testat med ÄL test, har alltid gått efter första positiva utslaget för att vara säker på att inte missa ÄL. Och det har funkat klockrent.Liten Léonie skrev 2012-01-04 13:06:14 följande:Ja men då får jag inte ihop teorin om att man ska ta att ÄL kommer efter det senast positiva testet.
-
Pumann: har du testat att inte berätta när du har äl, bara förföra honom?
Min vet inte den här gången att jag haft (om ja nu haft) äl. Han säger att händer det så händer det. Känns som man luras lite!? -
Den lilla M skrev 2012-01-04 12:02:10 följande:mikaela80: har du börjat få några graviditets symptom ännu?
Jag började få ont i brösten redan äl+5 och det har suttit i sedan dess. Jag känner att det typ "drar".. lite hårt.. på nåt sätt i tjejmagen..
Sen mår jag jätteilla till och från.. Det är som att trycka på en knapp. Klick - vill kräkas.. klick - mår helt strålande.. Jag är lite yr ibland också.
Men jag är helt ärligt vansinnigt orolig.. jag har ju BIM imorgon.. tänk om mensen kommer... så sjukt rädd!!!! Nästan så jag vill gråta.... Fast jag försöker verkligen vara POSITIV!!!!! (Har ett otroligt jobbigt ma bakom mig som spökar ordentligt...) -
Jaha det är känns ju lite deppigt. Förra cykeln hade jag feber under min normala äl-tid, jag tog ipren också för att jag hade sådan huvudvärk. Det resulterade i sen äl eller ingen äl alls, cykeln blev iaf 3 dagar mer än det längsta jag haft. Nu denna cykel verkar äl vara på gång snart, bara dag 11 idag, men lite molvärk och lite bruna flytningar. Men nu är mannen sjuk, har haft feber i en vecka och det blir bara värre. Han ska till läkare idag och får kanske PC så med lite tur dröjer äl lite och han hinner piggna till. Suck!!