• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

splink skrev 2012-01-04 10:46:10 följande:
    Slemtorsk, du som är insatt i hur det går till på Sahlgrenska, tror du jag kan få ta blodprov för att mäta ökning av HCG sen när det gått ett tag? I början är det ju ingen idé att göra vul kanske?

vul är ju ingen ide nu då inget syns... =) men efter ett par veckor så får man säkert.. men hcg?för?? för det tar dom väl bara om man misstänker mf eller?
  • splink
    sweasmamma skrev 2012-01-04 10:48:09 följande:
    vul är ju ingen ide nu då inget syns... =) men efter ett par veckor så får man säkert.. men hcg?för?? för det tar dom väl bara om man misstänker mf eller?
    Ja och jag har haft 6 stycken och är så orolig att få ett till så jag håller på att implodera. Om jag fick veta via blodprov att allt var bra så skulle jag kunna ta det lugnt.
  • splink
    Together90 skrev 2012-01-04 10:45:16 följande:
    Kom det där upp direkt efter 3-5 min? eller efteråt?
    Det var inom tiden! 
  • Together90
    splink skrev 2012-01-04 10:51:24 följande:
    Det var inom tiden! 
    Alltså efter 3-5 min?

för ingen kan testlagret efter ett långt tag få en blandsteck och så samlas färgrester bredvid den så det blir ett "spökstreck" så det var däför jag undra, det är ju annars väldigt bra att få positivt på BIM-6.. hoppas på det bästa för dig (L)
    http://ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • slemtorsk i din bralla
    splink skrev 2012-01-04 10:46:10 följande:
    Slemtorsk, du som är insatt i hur det går till på Sahlgrenska, tror du jag kan få ta blodprov för att mäta ökning av HCG sen när det gått ett tag? I början är det ju ingen idé att göra vul kanske?
    njae.. beror ju på vad din läkare tycker är nödvändigt.. har man testet plus så har man anser de, när man genomgår IVF gör de ett vul i vecka 8 för att kolla så det inte är utomkveds och så att allt ser bra ut.

De misstänkte att jag var gravid inför min behandling men de tog inget blodprov utan ett vanligt gravtest. Blodprover är rätt så kostsamma så de är ganska snåla med det särskilt nu när de fått göra så många neddragningar men man kan ju fråga.

Nu testade du positivt på BIM -6??? då är det luuugnt att du väntar 5 dagar på progesteronet.

Har du tagit det förrut?
    Jag fick det i samband med ivf-behandlingen och det var vidrigt.. det luktar död bäver när man kissar plus att slemhinnorna blev så sköra att det gjorde ont att ta progestornet till slut
  • Choccolat
    splink skrev 2012-01-04 10:50:52 följande:
    Ja och jag har haft 6 stycken och är så orolig att få ett till så jag håller på att implodera. Om jag fick veta via blodprov att allt var bra så skulle jag kunna ta det lugnt.

Åh fy vad hemskt! Jag förstår din oro.. Om man haft så många mf brukar dom faktiskt hjälpa till med både blodprover och tidigt vul (6+) för att stilla oron... i alla fall i Sthlm..
  • splink
    Together90 skrev 2012-01-04 11:00:01 följande:
    Alltså efter 3-5 min?

för ingen kan testlagret efter ett långt tag få en blandsteck och så samlas färgrester bredvid den så det blir ett "spökstreck" så det var däför jag undra, det är ju annars väldigt bra att få positivt på BIM-6.. hoppas på det bästa för dig (L)
    Ja. Bilden är tagen efter ca 30 minuter men det såg likadant ut då som när det var nytaget.
  • Knasten83

Slemmis: aha, så det kan verkligen stämma med min ältest.
    Saken är den att jag normalt inte ägglossar så att hålla koll några mån är lönlöst för mig.
    Att jag gjorde det nu beror på att jag fick mensen igångsatt och ville se en hel mån hur det såg ut, märkte dag 14 att jag hade massa slem (?) i trosorna, antar att det va älflytningar. Då fick jag också stegring ett par dar senare. Haft ont och flytningarna ser ut precis som de ska vid äl och efter. Tempen har dock inte stigit så ägget har väl inte släppt än?

• splink
    Choccolat skrev 2012-01-04 11:02:53 följande:
    Åh fy vad hemskt! Jag förstår din oro.. Om man haft så många mf brukar dom faktiskt hjälpa till med både blodprover och tidigt vul (6+) för att stilla oron... i alla fall i Sthlm..
    Ja när jag bodde i Sthlm hade jag massor av hjälp. Nu känner jag mig väldigt ensam och får inte alls den hjälpen. Får till och med kämpa för KS här i Göteborg, fastän jag var garanterad ett KS om jag bott kvar i Sthlm...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester