• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

min man vill att jag ska nämna höjning på stickorna så han är förberedd...annars säger jag nada denna månaden !! jag kommer testa med gravtest sen,köpte hem 10 st men ska inte säga eller visa honom.. först den dagen jag får starkt på stickan kommer jag visa honom... =) när den dagen nu kommer ... nu kommer vi kanske inte mysa sp mkt då jag slutar röka idag ,from imorgon är jag rökfri,antar mitt humör kommer förstöra en del =)

• Liten Léonie

Hejdå alla ÄL stickor och glada gubbar på CB digital.

Hej Clearblue Fertilitetsmonitor. Nöjd med mitt inköp

• kanske 4a
    Alyssa skrev 2012-01-04 13:26:24 följande:
    Visst kan man ha STEGRING i flera dagar, alltså nästan positivt men man ska ju gå efter positivt utslag. Man får väl inte positivt utslad flera dagar i rad?

Får jag positivt på ÄL sticka så kör jag på med sex och lägger ner stickorna och sexar 3-5 dagar efter positivt utslag.  

Jag får nästan alltid positivt i två dagar. Jag vet det eftersom strecket blir starkare än kontrollstrecket på vanliga äl test och persona visar o-symbol två dagar, vilket är samma som glad gubbe på CB. Jag brukar räkna med äl dagen efter det positiva testet och då brukar det också vara negativt. Nu ska jag försöka tempa lite mer noga den här cykeln ska vi se om det stämmer med mina uträkningar :)
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • sweasmamma
    Liten Léonie skrev 2012-01-04 14:12:04 följande:
    Hejdå alla ÄL stickor och glada gubbar på CB digital.

Hej Clearblue Fertilitetsmonitor. Nöjd med mitt inköp
  • Zelmilainen
    Soffiie skrev 2012-01-04 13:24:29 följande:
    Hur skulle ni tolka mina äl test ??
    Det översta är från i måndags det andra och tredje från igår och det längst ner från i dag

d e ju ej riktigt tillräckligt starka nån stans, men allra starkast på översta testet. torde ej chansen att bli gravid då ha varit i samband me översta testet?
    nehepp...
  • Alyssa
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-04 13:28:36 följande:
    jooo då.. man kan absolut ha positivt utslag flera dagar i rad.. sist hade jag det i tre dagar tex.. en annan gång hade jag det bara i några timmar..

Det finns flera här inne som kan vittna om glada gubbar flera dagar i rad Eller stickor då med positivt utslag men med glad gubbe finns det ju inte utrymme för tolkningar, något som kan vara lite hursomhaver med stickorna...
    Soffiie skrev 2012-01-04 13:24:29 följande:
    Hur skulle ni tolka mina äl test ??
    Det översta är från i måndags det andra och tredje från igår och det längst ner från i dag

Är ju svårt att avgöra färgstyrka på bild men jag skulle säga att du inte haft din hormontopp än, inget av de testerna ser positiva ut enligt mig
    De två mest fertila dagarna är dagen FÖRE äl och dagen för ÄL inte ÄL dagen och dagen efter ÄL så varför ska man då hålla på att testa fram tills att testen visar negativt och DÅ köra på? 

Svara på denna fråga då, du får positivt på testet och ägget släpper 24h efter stegringen och du istället koncentrerar dig på att kolla att det är negativt så hinner du ju missa ÄL pga det.
    Du kan ju inte mena på allvar att ägget släpper 24-38h EFTER att man fått negativt på stickan? Alla faktasidor och vad jag har fått lära mig på min utbildning så släpper ägget 24h efter stegringen inte 24h efter stegringen gått ner.

Eller har jag missförstått dig nu?  
  • slemtorsk i din bralla
    Alyssa skrev 2012-01-04 15:23:52 följande:
    De två mest fertila dagarna är dagen FÖRE äl och dagen för ÄL inte ÄL dagen och dagen efter ÄL så varför ska man då hålla på att testa fram tills att testen visar negativt och DÅ köra på? 

Svara på denna fråga då, du får positivt på testet och ägget släpper 24h efter stegringen och du istället koncentrerar dig på att kolla att det är negativt så hinner du ju missa ÄL pga det.
    Du kan ju inte mena på allvar att ägget släpper 24-38h EFTER att man fått negativt på stickan? Alla faktasidor och vad jag har fått lära mig på min utbildning så släpper ägget 24h efter stegringen inte 24h efter stegringen gått ner.

så längre man har en hormontopp så släpper inte ägget, det är först när hormontoppen har dalat som ägget är släppt.
    Det är ju inte så att jag inväntar negativt resultat.. det tror jag ingen här gör, och fertil är man inte förrän äggert har lossat men man har störst chans att bli gravid de dagar du säger om man nu ska märka ord

Ägget släpper när hormontoppen släpper men man kan ju aldrig säga säkert när det sker om man inte är uppkopplad mot någon slags apparat -som jag inte tror existerar- som talar om när nivåerna börjar sänkas.
  • Zelmilainen
    Alyssa skrev 2012-01-04 15:23:52 följande:

vet inte om ja skulle länka t dig lr d inlägget du länka t, men enligt läkare insatta i fertilitet så är det som följande:
    den morgonen som ältestet visar så starkt som det ska är det allra bästa att försöka samma kväll samt morgonen efter alt enbart samma kväll. då är chanserna som störst att bli gravid. sen spelar det väl mindre roll (kan ja tycka) exakt när ägget säpper. prickar man bara in det som ja skrev ovan så gör man va man kan...
    nehepp...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester