• slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Zelmilainen skrev 2012-01-05 17:17:43 följande:
    de är från de senaste 5 åren om ja ej minns fel.
    finns inget... tro mig.. antingen så bluffar han dig eller så ..tja... ge upp nu.. det finns ingen sån forskning eller sånna studier som är godkända

Jag har just plöjt igenom de senaste 11 årens pubmed på ämnet... så nepp.....inget annat än att hcg halten fördubblas normalt var tredje dygn men vid tvillinggraviditet kan det gå fortare och det finns personliga variationer.
    Men jag lägger på locket nu och fortsätter att läsa RIKTIGA vetenskapliga artiklar
  • Zelmilainen
    Alyssa skrev 2012-01-05 17:21:00 följande:
    Ja men då vet du ju. Ta fram annan fakta då som kan stödja ditt argument, han kan väl inte vara den enda i sverige som sitter på den informationen?  
    nej, men ja vet ej alls vart den finns så ja KAN INTE har ja redan sagt, hade ja kunnat hade ja gjort d. snälla lägg ner den diskussionen nu, den leder ju ändå ingenstans.
    nehepp...
  • Den lilla M
    {#emotions_dlg.flower}BIM- Lista{#emotions_dlg.flower}
    LillaPluppen 9/1  
    Slemtorsk ca 10/1-2012
    TimRasmus ca 17/1 2012
    Popcornplaya 10/1-2012 
    MHe 11/1-2012 
    vixanbus 18/1-2012 
    Fru 2011 18/1 (+/- nån dag)
    Gummsan 22/1-2012 
    Kanske 4:a 23/1-12 
    Helenemedh 30/1-2012
    Carmat85 1/2 2012 
    Jeep 26/1 2012 
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Zelmilainen
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-05 17:21:51 följande:
    finns inget... tro mig.. antingen så bluffar han dig eller så ..tja... ge upp nu.. det finns ingen sån forskning eller sånna studier som är godkända

Jag har just plöjt igenom de senaste 11 årens pubmed på ämnet... så nepp.....inget annat än att hcg halten fördubblas normalt var tredje dygn men vid tvillinggraviditet kan det gå fortare och det finns personliga variationer.
    Men jag lägger på locket nu och fortsätter att läsa RIKTIGA vetenskapliga artiklar
    jag har själv sett studierna så nej ingen bluff. och ja de ja syftar på var VETENSKAPLIGA PUBLICERADE sådana. sen får ni tro vad ni vill.
    nehepp...
  • malin7878
    Zelmilainen skrev 2012-01-05 17:18:34 följande:
    om man nu hade fel :-P
    Du kanske borde inse att du har fel..
  • Zelmilainen

gummsan: hur länge sen innan testet var det som du kissade senast?

nehepp...
  • slemtorsk i din bralla

Är man i 20-års åldern så ägglossar man oftast varje  månad.. när man blir lite äldre kan det hända att en eller två /år hopps över.

Citat från gynekologen.se (fick tom med gynekologen på bild)

Dysfunktionella blödningar
    I tjugoårsåldern har många kvinnor ägglossning varje månad d.v.s. 12 gånger/år. När man sen är lite äldre händer det ibland att någon ägglossning uteblir och plötsligt hoppar mensen över någon vecka eller två. Istället dyker en kraftig och/eller en långdragen blödning upp som håller i betydligt längre än vanligt. I samband med ägglossningen utsöndras vanligtvis hormoner som styr när mensen startar och hur länge man kommer att blöda. Uteblir ägglossningen så fungerar inte den hormonella kontrollen lika bra och besvär som ovanstående kan dyka upp. Ju närmare klimakteriet man kommer desto större risk att man får besvär med oregelbundna menstruationer av just den här anledningen. Samma typ av besvär kan man också ha precis i början av sin fruktsamma period d.v.s. under det första året mensen har börjat i puberteten.

• Zelmilainen
    malin7878 skrev 2012-01-05 17:23:09 följande:
    Du kanske borde inse att du har fel..
    har INTE fel. erkänner när jag har det, därför ger ja mig inte nu. men ni får som sagt tro va ni vill. 
    nehepp...
  • slemtorsk i din bralla
    Zelmilainen skrev 2012-01-05 17:22:57 följande:
    jag har själv sett studierna så nej ingen bluff. och ja de ja syftar på var VETENSKAPLIGA PUBLICERADE sådana. sen får ni tro vad ni vill.
    då är frågan om de var akademiskt godkända... min c-uppsats är en vetenskaplig uppsats men den finns inte publicerad...

ääh lägg av... det finns inget...finns det inte i pubmed existerar det inte eller så är det tvivelaktiga studier som inte godkänts
  • Zelmilainen
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-05 17:25:51 följande:
    då är frågan om de var akademiskt godkända... min c-uppsats är en vetenskaplig uppsats men den finns inte publicerad...

ääh lägg av... det finns inget...finns det inte i pubmed existerar det inte eller så är det tvivelaktiga studier som inte godkänts
    ja det var den! men som sagt tro vad ni vill.
    nehepp...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester