• Nelliepop

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

mamma Linder skrev 2012-01-05 19:12:23 följande:
    Herre gud vilken stämning det är Skrikandes
    Grattis lilla M till plusset.

Nu några frågor till er som vet Flört har läst ang sköldkörtel om man har för höga värden så blir man inte gravid??? när jag läser symtomen för det så har jag i stortsett alla Förvånad. kan man ringa vc och ta ett sånnt prov+ eller måste det finnas en anledning?

Fråga 2: om man inte alls har något Äl sekret/flytningar är det svårare att bli gravid då?     

Är det dax för en till =)=)=)=) Lycka till vännen...
  • mamma Linder
    Nelliepop skrev 2012-01-05 19:31:49 följande:

Är det dax för en till =)=)=)=) Lycka till vännen...
    Nellipop du håller tyst på fb om detta va Flört jag har läst om dig med och era bravader. hur går det? blivit nåt
  • kanske 4a
    Liten Léonie skrev 2012-01-04 22:29:50 följande:
    Eller så förstår man hennes tanke bakom det, en tanke som bara är av välvilja.. Har själv suttit häpen framför datorn flera ggr och ser test som är helt blanka där flera av er andra hejar på och säger att ni ser streck. Dumt tycker jag, bra tycker säkert någon annan.

Detta säger jag efter att själv fått plus/spök eller vad det nu varit 2 månader i rad, för mig spelar det ingen roll om det varit kemiska graviditeter eller inget alls för det har ändå stressat och gett mig den insikt att mensen kommer när den ska och kommer den inte då kan man va gravid.

Man blir inte me gravid av att mixtra med bilder, analysera sönder streck som syns genom lampan eller kolla på testet i timtal efteråt.

Jag håller med dig bebisvagga och hoppas att fler vaknar upp här i tråden snart, vi blir inte mer gravida för att vi ger varandra falskt hopp. Snarare skapar vi en omedveten stress som gör att det säkert dröjer för oss.

Nu har jag inte läst igenom hela tråden så någon kanske redan har sagt detta. Men det är ju en sak att säga att man ser något svagt, att det ser grått ut, att det kanske är spökstreck osv och en annan sak att ropa grattis så fort man anar en skugga. Om man säger, jag ser något svagt men vänta och testa igen, betyder ju inte det att man säger grattis du är gravid det är ett äkta streck. Varför hänga i denna tråd om man mår dåligt över och bli stressat av att andra testar tidigt och ser skuggor? Det finns ju massor med andra trådar man kan läsa i istället då. Låt oss som gillar att testa tidigt, mixtra och analyserasönder göra det. Jag mår bättre av att få negativa test och ställa in mig på att mensen kommer, än att vänta och inte veta. Att jag sen anar skuggor ibland och börjar hoppas, måste ju vara upp till mig, eller? Vi är väl vuxna människor ändå.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • mamma Linder

En fråga till då ang tempning. kan man använda öron temp? när ska tempen stiga i förhållande till äl? och när ska den sjunka?

• Bullen i ugnen
    mamma Linder skrev 2012-01-05 19:12:23 följande:
    Herre gud vilken stämning det är

Grattis lilla M till plusset.

Nu några frågor till er som vet  har läst ang sköldkörtel om man har för höga värden så blir man inte gravid??? när jag läser symtomen för det så har jag i stortsett alla . kan man ringa vc och ta ett sånnt prov+ eller måste det finnas en anledning?

Fråga 2: om man inte alls har något Äl sekret/flytningar är det svårare att bli gravid då?     

Jag märker inte av något sekret vid ÄL. Har inga problem med att bli gravid ändå.
  • 05091112
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-05 16:17:25 följande:
    Det fördubllas  VAR TREDJE dygn och det är ju inte så att det gör det i ett snäpp utan det är en långsam stigning....

Det är väldigt vedertaget iaf av min fertilitetsläkare... hon sa till och med till mig förra cykeln att ta ett nytt test senare på kvällen (förutsatt att jag hade hållt mig minst 4 timmar och inte druckit så mycket) då jag fått en skugga på ett morgontest- utifall jag inte kunde vänta till nästa morgon.
    Förlåt att jag drar upp detta igen, jag har egentligen ingen som helst koll men . Jag fick veta av BM och läkaren sist att för att det skulle ses som en normal graviditet skulle det fördubblats nör jag tog nästa blodprov, 48 timmar senare.
    Men det är så för vissa kanske att det dubblas varannat dygn?

• slemtorsk i din bralla
    05091112 skrev 2012-01-05 19:41:54 följande:
    Förlåt att jag drar upp detta igen, jag har egentligen ingen som helst koll men . Jag fick veta av BM och läkaren sist att för att det skulle ses som en normal graviditet skulle det fördubblats nör jag tog nästa blodprov, 48 timmar senare.
    Men det är så för vissa kanske att det dubblas varannat dygn?
    det är säkert väldigt individuellt och man kan läsa allt från var 24:e till var 36:e timma...sen beror det på VART i graviditeten man är också finns hur många källor och länkar som helst till det där egentligen men det som är gängse är att det dubblas var tredje dygn ( iaf på min klinik) men att det hela tiden stiger så en skillnad ska ju märkas från dag till dag.
  • 05091112
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-05 19:44:21 följande:
    det är säkert väldigt individuellt och man kan läsa allt från var 24:e till var 36:e timma...sen beror det på VART i graviditeten man är också finns hur många källor och länkar som helst till det där egentligen men det som är gängse är att det dubblas var tredje dygn ( iaf på min klinik) men att det hela tiden stiger så en skillnad ska ju märkas från dag till dag.
    Så är det säkert. oavsett så stiger det ju Tack=)
  • Knasten83

Mammalinder: jag har inte fått svar om min tempfråga men jag ska bidra med det jag vet till dig! ;)
    Det ska va en digital temp och jag tar där bak. Sen tror jag inte det spelar så stor roll vilken temp eller var man tar den bara man gör det vid samma tidpunkt och med samma förutsättningar. Alltså inte sjuk, bakis, stressad eller så.

• kanske 4a
    pernilla och vildarna skrev 2012-01-05 08:25:49 följande:
    God morgon brudar! Testar som en galning här hemma och nu behövs lite tolkningshjälp Flört.

Är på bim -1 (tror dock jag hade senare äl så kanske bim -3) och tog det första testet igår kväll. Just då anade jag bara ett svagt streck, men när det torkat (vilket såklart inte är tillförlitligt) såg det ut som på översta bilden.

Nu på morgonen tog jag testet på den nedersta bilden. Där finns absolut ett rött streck, men tycker det är väldans utsmetat. Så, vad tror vi Glad? Kommer ju självklart fortsätta testa!

wow vad spännande, jag ser något på det första.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester