Liten Léonie skrev 2012-01-04 22:29:50 följande:
Eller så förstår man hennes tanke bakom det, en tanke som bara är av välvilja.. Har själv suttit häpen framför datorn flera ggr och ser test som är helt blanka där flera av er andra hejar på och säger att ni ser streck. Dumt tycker jag, bra tycker säkert någon annan.
Detta säger jag efter att själv fått plus/spök eller vad det nu varit 2 månader i rad, för mig spelar det ingen roll om det varit kemiska graviditeter eller inget alls för det har ändå stressat och gett mig den insikt att mensen kommer när den ska och kommer den inte då kan man va gravid.
Man blir inte me gravid av att mixtra med bilder, analysera sönder streck som syns genom lampan eller kolla på testet i timtal efteråt.
Jag håller med dig bebisvagga och hoppas att fler vaknar upp här i tråden snart, vi blir inte mer gravida för att vi ger varandra falskt hopp. Snarare skapar vi en omedveten stress som gör att det säkert dröjer för oss.
Nu har jag inte läst igenom hela tråden så någon kanske redan har sagt detta. Men det är ju en sak att säga att man ser något svagt, att det ser grått ut, att det kanske är spökstreck osv och en annan sak att ropa grattis så fort man anar en skugga. Om man säger, jag ser något svagt men vänta och testa igen, betyder ju inte det att man säger grattis du är gravid det är ett äkta streck. Varför hänga i denna tråd om man mår dåligt över och bli stressat av att andra testar tidigt och ser skuggor? Det finns ju massor med andra trådar man kan läsa i istället då. Låt oss som gillar att testa tidigt, mixtra och analyserasönder göra det. Jag mår bättre av att få negativa test och ställa in mig på att mensen kommer, än att vänta och inte veta. Att jag sen anar skuggor ibland och börjar hoppas, måste ju vara upp till mig, eller? Vi är väl vuxna människor ändå.