• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

du är ju gravid.. va glad för det !!!

en annan lär ju inte lyckas !! har inte nämnt äl test och dyl men maken vill inte,han är för pressad och struntar i det .. MEN ... jag visst att denna dan skulle komma=)

• slemtorsk i din bralla

Together.. du ÄR gravid.. sätt dig nu ner.. lägg fötterna på bordet och ta det lugnt. Jag skulle bara vilja åka till dig och ge dig en stor varm kram och lugna dig.
    DU ÄR GRAVID.... förstår att det känns jobbigt och oroligt efter några missfall men just nu är du iaf gravid och du kan inget göra mer än att försöka ta hand om dig själv och vara lugn.

NJUT och var lycklig av det, oroa dig finns det tid för att göra sen när bebisen är tonåring.

Du måste försöka vara lugn, stress och oro är varken nyttigt för bebis mamma eller pappa

Ta en lugn helg nu och ta hand om varandra och familjen , ät gott... choklad är jättenyttigt har jag hört

• kanske 4a
    alexander2011 skrev 2012-01-05 22:25:18 följande:
    ok jättenattljusolja är INGET att rekomendera..läste nån stans att det skulle vara bra men nu när jag kikade lite närmare så stog det såhär på en sida

"  Brist på gammalinolsyra som bl.a finns i jättenattljusolja påverkar livmoderslemhinnan negativt, vilket kan leda till spontan abort."  

www.fertilitet.se/

åter igen svarar jag utan att ha läst igenom resten av tråden, ni skriver ju som galningar så om man läser allt har man ju glömt vad man skulle skriva sen Glad Men jag tolkar det som att det är bristen på gammalinosyra som kan påverka slemhinnan negativt, och att det i så fall är bra att äta den syran som finns i bla jättenattljusolja. Är jag den enda som läser texten så?
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • Gummsan

Together90: Grattis hjärtat!!! Du är gravid!!!! Inget att oroa sig för att det står 1-2! Bara njut nu. Du väntar barn inte missfall. Kram

• kanske 4a
    LillaPluppen skrev 2012-01-06 08:55:15 följande:
    nu så=) tjohoo!

Åh vilken härlig bild, stort grattis!!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • alexander2011
    Nikas skrev 2012-01-06 08:17:47 följande:
    Vaknade imorse av att jag la mig på mage och det forsade ut flytningar i trosan. Kände efter och såg på fingret att det var mörkt...

Sprang på toa och ser att trosan älvring och blöt men inte kladdig. Panik. Såg ju bebin IGÅR? Ringde till sjukv.uppl. Där sköterskan pratade med en kunnig inom ämnet kollega som sa att ingen smärta är bra, att det med största sannolikhet är efter gårdagens grävande med VUL-spaken som några blodådror brustit och så, sköra slemhinnor.

Fy fan. Nervös som en gnu är jag. Nästa ul är den 17 jan.
    tror inte du behöver oroadig. jag vet sj hur lätt paniken kan komma över en när en får en blödning när en är gravid. jag blödde när jag var gravid flera ggr o även efter vul. sålängde du inte har ont s¨å är det ingen fara. blödningar under en grav är vanligt men är du orolig o det kommer mer,åk in. ring först 1177 isf. hellre att åka in en gång för mycket
  • slemtorsk i din bralla

ååå Lilla Pluppen också.. GRATTIS.. vad härligt och nej inte alls avundssjuk

Morgonens test är lika o-positivt som de tidigare...... kanske finns någon skugga där men absolut inget plus..

kolla själva och analysera.. ni som kan och vill får gärna trixa o mixa

Bim???? kanske...-4 el-5.....el-6 vet inte...

• Lindis1974

Togheter. Visst det borde ha slagit om till 2-3 för det är 2-3 veckor sedan befruktning har man passerat BIM med 3 dagar är det sannolikt 16-17 dagar sedan befruktning men vis av erfarenhet så vet jag att det kan missvisa lite. Om ett par dagar kan du tom hoppa direkt till 3+ Många BM är inte så
    förtjusta i testet pga av att det skapar oro i onödan. .
    Men jag förstår din oro. Att vara gravid är oroligt. Hoppas att du snart får en fint starkt plus!!

• kanske 4a

Stor kram till dig together, försök att ta det lugnt och lita på att du är gravid. Det är inte lätt jag vet! Jag har flera gånger känt på mig att något är fel och hur mycket än andra försöker övertyga mig så har det inte hjälpt. Jag har inte haft rätt alla gånger men det är svårt att ta till sig när man har den där oron i kroppen. Tyvärr finns det ju inget annat du kan göra än att vänta och hoppas på det bästa. Under tiden måste du försöka koppla av, som slemmis skriver, stress är inte bra varken för dig, din son eller pyret i din mage.

Unna dig något gott och mys med din familj och försök tänka positivt. kram!!  

• Whoeix

Nikas: jag vill inte vara elak eller på något sätt verka okänslig nu.
    Du skriver om blödningar utan smärta, samt att du sett hjärtat ticka på VUL?
    Jag ser även att många skriver att det då inte är nååågon fara alls?
    Det KAN det visst vara.
    Jag hade blödningar utan smärta, BM som sa till mig att det KAN vara normalt, avvakta i en vecka. (hade tre dagar innan sett hjärta picka på VUL) en och halv vecka senare fick jag tid för nytt VUL, och då konstaterades MA.
    Jag vill bara påvisa att det inte alltid är "normalt" , och jag tycker att om du är orolig så sök upp läkare så de får titta efter. Man mår inte bra över att gå med oro, speciellt inte om man är gravid.
    Jag håller alla tummar för dig, och hoppas allt är som det skall!
    Och enligt min och vänner erfarenhet, så känner man oftast innerst inne om något är rätt eller fel. :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester