• Knasten83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Tack för svaren! Verkar va himla olika...

• sweasmamma

jag tror jag har ganska hög temp .. ibland 36.6 och ibland 37.4 ... så det orkar jag inte hålla koll på... kanske nästa månad =)

• Together90

Jag ska nog lämna FL ett tag, ialla flal försöka.. har inte mycket hopp för denna graviditeten trots alla era gulliga gulliga hoppfulla kommentarer så känner jag inte samma..

Jag har gråtit sönder mig här hemma men jag blir så arg.
    Jag har så mycket symtom men ändå ville inte testen visa att allt är normalt.. jag måste försöka fokuser på annat ett tag... 

Om denna graviditet inte är bra varför kan inte bara blödningen komma? 
    Jag orkar inte få upp hoppet för att sedan krossats gång efter gång.. inte kul och tar så enormt mycket energi ifrån mig och min familj och alla.

Skulle bli så lycklig om testen bara visade skit bra resultat men ..just nu känns det inte så trots CB digitala gravid 1-2 så ..nej känns inte bra.

Jag är så arg för jag tycker inte det är rättvisst att en människa ska behöva gå igenom sånt här skit när andra bara lyckas och lyckas utan några som helst problem.
    Jag börja undra om det är något fel på mina ägg eller sambons sperma för det har dem ju inte testat eller vad jag vet...

Så mycket frågor i huvudet... orkar inte, orkar inte, orkar inte!!
    Varför ska man ens få reda på att man är gravid om det ändå bara ska gå åt helvete?
    Så jäkla sjukt.. livet är sjukt!!                    

http://ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Liten Léonie
    Together90 skrev 2012-01-06 15:12:15 följande:
    Jag ska nog lämna FL ett tag, ialla flal försöka.. har inte mycket hopp för denna graviditeten trots alla era gulliga gulliga hoppfulla kommentarer så känner jag inte samma..

Jag har gråtit sönder mig här hemma men jag blir så arg.
    Jag har så mycket symtom men ändå ville inte testen visa att allt är normalt.. jag måste försöka fokuser på annat ett tag... 

Om denna graviditet inte är bra varför kan inte bara blödningen komma? 
    Jag orkar inte få upp hoppet för att sedan krossats gång efter gång.. inte kul och tar så enormt mycket energi ifrån mig och min familj och alla.

Skulle bli så lycklig om testen bara visade skit bra resultat men ..just nu känns det inte så trots CB digitala gravid 1-2 så ..nej känns inte bra.

Jag är så arg för jag tycker inte det är rättvisst att en människa ska behöva gå igenom sånt här skit när andra bara lyckas och lyckas utan några som helst problem.
    Jag börja undra om det är något fel på mina ägg eller sambons sperma för det har dem ju inte testat eller vad jag vet...

Så mycket frågor i huvudet... orkar inte, orkar inte, orkar inte!!
    Varför ska man ens få reda på att man är gravid om det ändå bara ska gå åt helvete?
    Så jäkla sjukt.. livet är sjukt!!                    
    Together90:
    Nu gör du allt mycket värre än vad det är, vilket jag inte klandrar dig för JAG VET att jag skulle reagera lika orosfyllt och då har jag inte den historiken du har. Försök släpp alla tankarna, var inte här inne om du känner att detta stressar dig. Va med dom du tycker om och gör sånt som ger dig energi.

Du blir inte mindre gravid för att du stressar nu, det menar jag inte men du mår inte bättre av massor av dåliga tankar.. Snarare tvärtom. Och oavsett hur mkt du tror att det ska gå åt skogen med graviditeten så bor det en liten där inne nu som bestämt sig för att flytta in och det är barn du väntar inte missfall.. Och så är det tills ett missfall eventuellt är ett faktum men det är det inte NU, du är gravid så snälla försök njut.

Styrkekramar  {#emotions_dlg.flower}
  • Alyssa

Together du måste lugna ner dig. Stressen och oron du skapar för dig nu kan framkalla mf! Ta det lugnt! Så länge testen visar positivt så är du gravid, det spelat ingen roll hur svagt. Vissa är låghormonare och får aldrig riktigt starka plus!

• Söte79

Hejsan flickor! Tittar in hos er då och då! Följer er och hoppas ni får ert efterlängtade plus snart!!! Jag själv är i v 12 idag efter 10 st IVF försök. :0) Överlycklig och njuter.

Ville bara kommentera lite om det här med när man sett hjärtat slå... Min IVF läkare som är den främsta i det land jag bor (Norge) säger precis som Lindis1973 säger. Att har man sett ett hjärta picka alltså inte bara pulsrationer så bådar det gott. Det tar inte bort eventuella missbildningar eller andra dödliga sjukdomar men det förbättrar utgången lite iaf. Men som så mycket annat i denna djungeln så finns det säkert många åsikter om detta. Jag själv har blött massor sen v 8 och går på UL en gång i veckan. Efter 6 års försök så försöker jag njuta ändå!! Den lille sparkar med benen och viftar med sina små armar!! :0)

Så tjejer även om det känns svårt försök att njuta och glädjas. Hoppas jag ingett lite hopp åt er som kämpar! Ge aldrig upp, det ska bli er tur en dag!!
    Trevlig helg på er och fortsätt testa! ;0)

• splink
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-06 13:18:03 följande:
    ingen som har något att säga om mina tester då???
    Ser tyvärr inget. Hoppas det syns mer i verkligheten då om det är nåt! Så kan det ju vara ibland, att det är svårt att få till en bra bild!
  • splink

Jag har lite att roa mig med nu kommande dagar Har också ca 18 test från TL!
  • Knasten83

Together: jag skulle sist av allt skriva till dig att du kan framkalla mf själv för det är ju absolut det sista man vill höra och det gör samtidigt att man ännu mindre kan slappna av.
    Jag tänker såhär väldigt ofta (som gått genom andra jobbiga saker) att jag förlitar mig på ödet. JUST NU är du gravid, JUST NU är det bara så - oavsett hur rädd eller ledsen du är. Imorgon kan vad som helst hända, men det är DÅ! Tänk på din son, tänk så många som aldrig ens får uppleva en graviditet och bli mamma..
    Försök också se att saker sker för en mening, även om det ibland känns förjävligt och svårt att förstå ibland så finns en mening. Kanske det är så att det inte skulle blivit ett friskt barn? För barnets skull är det bättre att detta sker.

Jag vet att det bara går in på ena sidan och ut genom andra, man vill inte lyssna och INGEN förstår!!!
    Men söta fina du, krama om din son och din man lite extra och va med dem i nuet, de mår inte heller bra av detta.

Jag önskar jag kunde krama om dig nu men jag skickar MASSA kramar till dig!

En sak till, omringa dig med dem du tycker om och det som gör dig glad och lugn. Försök! Livet är ibland orättvist men du, Gud ger dig aldrig mer än du klarar av!

• LindaMagnusson

Röstar på att splink ska ta ett vanligt digitalt cb nu även om du e gravid och vi redan vet så är det så kul att se plusssssss:)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester