• Zelmilainen

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Together90 skrev 2012-01-07 17:47:29 följande:

Doxyferm och en annan antibotika käkade jag bara för några veckor/vecka sedan..har haft lunginflammation!!

Kan det gjort att ägget inte kunde fästa ordentligt eller vadå?

ja vet att tabletter med ibuprofen kan försämra äggets förmåga att fästa, men osäker på det du tar... lr ja, läkaren (som ja hänvisat till innan) har ja för mig sa att all anti-inflammatorisk medicin ska försöka undvikas... men e osäker på det.
    nehepp...
  • Zelmilainen
    Den lilla M skrev 2012-01-07 17:03:14 följande:
    hos mig har dem alltid varit positiva vid graviditet... men precis som allt annat är det säkert individuellt..
    positiva ältest KAN innebära grav men gör d ej nödvändigtvis. får man ej starkt utslag på ältest vid grav (i brist på gravtest kanske) så är man troligen ej gravid.
    nehepp...
  • Kaksmulan1

Together90. Hoppas du fick mitt mail och att det känns lite bättre idag. Håller tummarna för dig.

• Hoppaspåfler
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-07 17:54:11 följande:
    Nä det tror jag INTE.....

Antibiotika har inget med slemhinnornas kvalitet att göra så vitt jag vet(??)

Together.. du ÄR gravid .... hade det inte fastnat ordentligt så hade du inte fått gravid på testerna
  • slemtorsk i din bralla

jag sitter o mixtrar med mitt test...jag veeeet hopplöst hoppfull eller vad??

men jag seeer verkligen nåt där.... gaaaaah.... är jag dum eller???

• Together90
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-07 17:57:57 följande:
    Together90. Hoppas du fick mitt mail och att det känns lite bättre idag. Håller tummarna för dig.

Jaaa din otroligt jäkla underbara människa, jag fick ditt mail och jag är ledsen att jag inte hunnit svara..jag skäms!

Men jag har hunnit stressa upp mig och lugna ner mig ca 100 gr.. haha

Men jag säger och försöker intala mig själv såhär.

Jag är gravid tills motsatsen är bevisad helt enkelt ... kan inget annat göra. 

Jag ska till min utredningsläkare/gyn nu på torsdag och då får vi se vad hon säger.

Jag kan inte göra något utan det är bara att vänta och se men jag har en hel hög symtom som man bara önskade skulle spelat av sig på testen jag tog igår på dagen... men men vi får se vad som händer.

Min mamma har beslag tagit alla mina test som jag hade kvar när hon var här på middag så jag kan inte testa mig mera just nu. Så det är bara att avakta....hur ska jag bete mig ? haha

kram                
    http://ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Zelmilainen
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-07 18:01:56 följande:
    jag sitter o mixtrar med mitt test...jag veeeet hopplöst hoppfull eller vad??

men jag seeer verkligen nåt där.... gaaaaah.... är jag dum eller???

ja kommer antagligen va precis likadan när det är dags att testa för min del, hehe. ältest e svagt idag, men får hoppas försök ikväll och imorrn tar sig iaf (me tanke på att spermier ändå klarar sig ett tag).

tyvärr ser ja inget på dina bilder slemmis... 
    nehepp...
  • slemtorsk i din bralla
    Zelmilainen skrev 2012-01-07 18:04:31 följande:
    ja kommer antagligen va precis likadan när det är dags att testa för min del, hehe. ältest e svagt idag, men får hoppas försök ikväll och imorrn tar sig iaf (me tanke på att spermier ändå klarar sig ett tag).

tyvärr ser ja inget på dina bilder slemmis... 
    man blir ju galen *ASG*

Fast nu undrar jag om det är nåt fel på mina ögon för jag ser verkligen ett streck till på den bilden..var ju för fasen hos optikern för bara 4 månader sen *S*
  • slemtorsk i din bralla

Together.. vi IVF:are har ett uttryck.,... vi är PUPO ... efter man har satt in ett befruktat embryo så är vi PUPO

Pregnant Until Proven Otherwise... och du har ju verkligen fått ett positivt..eller nää hur många positiva tester har du fått egentligen!!?!?!?!?!

OCH hejja din mamma som beslagtog testerna, hon kan sända dem till bättre behövande..sånna som inte fått några positiva tester alltså

• Zelmilainen
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-07 18:06:01 följande:
    man blir ju galen *ASG*

Fast nu undrar jag om det är nåt fel på mina ögon för jag ser verkligen ett streck till på den bilden..var ju för fasen hos optikern för bara 4 månader sen *S*
    ja vet att ja gjort om ett och samma test säkert 10ggr förra svängen ja försökte bli gravid... och lyste me lampor och fotade olika vinklar. ja ska verkligen försöka låta bli när det e dags, haha... 
    nehepp...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester