• slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Lindis1974 skrev 2012-01-07 17:33:05 följande:
    På mens har jag aldrig fått utslag. Kan det veklingen göra det? I instruktionerna till ÄL testen står endast att de kan ge utslag på både HcG och LH hormonet då dem är så lika Har man högre LH i samband med mens då eller ?
    japp... det är också samma "typ" av hormoner som stiger då, de är så närbesläktade att de "okänsliga" testerna som vi använder för att testa ÄL kan ge fullt utslag på det också.

Nu minns jag inte vilket hormon det är som stiger före mens.... men det är ju östrogen och progesteron som styr hela menscykeln.....

Ja ja.. att kroppen är förunderlig och absolut ingen maskin är ju lätt att se här.. alltså .. ingen fungerar exakt likadant. Det är ju snarare våra kroppar som är olika än testkvaliteterna om man säger så....
  • Hoppaspåfler
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-07 16:26:18 följande:
    det ser ju ut som en stegring absolut.. en del kommer ju igång med sin cykel direkt efter ett missfall, andra tar det flera månader innan de ägglossar igen så det är ju så olika. Det är nog några dagar kvar innan du får fullt utslag iaf så du kanske hamnar "normalt" direkt
     Funderar dock på om medicinen kan försvåra för ett befruktat ägg att fastna... 
  • slemtorsk i din bralla
    Hoppaspåfler skrev 2012-01-07 17:39:19 följande:
     Funderar dock på om medicinen kan försvåra för ett befruktat ägg att fastna... 
    beror ju vad det är för medicin????
  • Hoppaspåfler
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-07 17:40:52 följande:
    beror ju vad det är för medicin????
    Doxyferm, stark antibiotika..
  • Den lilla M
    Lindis1974 skrev 2012-01-07 17:33:05 följande:
    På mens har jag aldrig fått utslag. Kan det veklingen göra det? I instruktionerna till ÄL testen står endast att de kan ge utslag på både HcG och LH hormonet då dem är så lika Har man högre LH i samband med mens då eller ?
    Jag har fått näst intill fullt utslag på ÄL stickor innan mens å jag vet att det inte är något ovanligt. Detta beror på (enligt min gyn) att vissa har en lättare stegring av LH-hormonet precis innan o i början av mensen. 
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Together90

Doxyferm och en annan antibotika käkade jag bara för några veckor/vecka sedan..har haft lunginflammation!!

Kan det gjort att ägget inte kunde fästa ordentligt eller vadå?

http://ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Hoppaspåfler
    Together90 skrev 2012-01-07 17:47:29 följande:

Doxyferm och en annan antibotika käkade jag bara för några veckor/vecka sedan..har haft lunginflammation!!

Kan det gjort att ägget inte kunde fästa ordentligt eller vadå?

Ingen aning, det var en fråga..
  • Together90
    Hoppaspåfler skrev 2012-01-07 17:48:14 följande:

aldrig hört att det ska kunna påverka..
    http://ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • slemtorsk i din bralla
    Hoppaspåfler skrev 2012-01-07 17:48:14 följande:
    Nä det tror jag INTE.....

Antibiotika har inget med slemhinnornas kvalitet att göra så vitt jag vet(??)

Together.. du ÄR gravid .... hade det inte fastnat ordentligt så hade du inte fått gravid på testerna
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester