• Liten Léonie

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Gummsan skrev 2012-01-08 17:51:33 följande:
    Testade ca 12 det testet. Sen 17 igen då va det svaaaagt... Så stegringen borde vart innan då eller?
    Aha ok, så du testade 2 ggr dag 11?

Då tippar jag på att stegringen kom nån timme efter 12 och sen hade du ju säkert fått i dig lite vätska under den tiden på dygnet så det va svagare urin vid 17. Gissar att stegring va dag 11 och att ÄL skedde dag 12 eller 13. Tungan ute 
  • Hoppaspåfler

Måste bara berätta nått för er...

Jag har beställt massor av äl test o gravtest trots mitt tidiga mf för mindre än två veckor sedan.. hade lite tråkigt så jag kissade o stoppade i två gravtest av olika märken o ett äl test.

Resultat. hcg test från "planeragraviditet" starkt neg kan man lugnt påstå
                      hcg test från testlagret väldigt!!!! svagt ljusrosa teststreck
                      lh(äl) test nästan lika starkt som kontrollstrecket.

Så.. vad skall man säga om detta?! att testlagret är luriga eller? Ja jag vet inte mer än att jag nyligen testade neg på vårdcentralen för 5 dgr sedan o deras test är superkänsliga enligt läkaren.

Onödigt inlägg jag vet men jag hade tråkigt Tungan ute

• Liten Léonie
    Gummsan skrev 2012-01-08 17:51:33 följande:
    Testade ca 12 det testet. Sen 17 igen då va det svaaaagt... Så stegringen borde vart innan då eller?
    En sak till.. Kollade tempen och det ser ut som en dipp igår (det kan dippa när ägget släpper) och sen höjning när ägget släppt det dvs det har släppt i morse eller under natten och därmed många timmar kvar att sexa idag med?

• majja77

Hej alla underbara kämpande tjejer!!
    Jag har följ denna tråd slaviskt då jag oxå ÄLSKAR att annalysera tester..har nu en fråga till er: När efter en nidblödning kan man testa som tidigast för att få ett Pluss eller minus?...Lycka till med era tester, slänger nog oxå upp ett par när jag testat

• Liten Léonie

Jaaa Chariot men är det bara rosa så röstar jag för att det kommer växa sig starkare om nån dag. Håller tummarna...

• mamma Linder

ett litet tips ang att läsa av svåra äl stickor. jag har köpt billiga stickor och ett paket cb digital. när jag tycker att jag får sås tarkt som det ska bli så tar jag ett digitalt och oftast visar det glad gubbe då, och då behöver man ju inte ta mer digitalt utan kan spara dom till nästa gång

• Det är du och jag
    Liten Léonie skrev 2012-01-08 18:07:46 följande:
    Jaaa Chariot men är det bara rosa så röstar jag för att det kommer växa sig starkare om nån dag. Håller tummarna...
    det är ljusrosa det första, men det andra är inget fattar ingenting!! :S fast det är bara 1 timma mellan dom o mest vatten i kisset - kan det vara det??
  • slemtorsk i din bralla
    Det är du och jag skrev 2012-01-08 18:11:40 följande:
    det är ljusrosa det första, men det andra är inget fattar ingenting!! :S fast det är bara 1 timma mellan dom o mest vatten i kisset - kan det vara det??
    troligtvis.. man måste ju vänta några timmar mellan kissningarna, helst upp emot 4 om det är gravtester, tror att 3 räcker med ÄL-tester men man ska helst inte dricka något emellan, eller iaf väldigt lite
  • Det är du och jag
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-08 18:12:55 följande:
    troligtvis.. man måste ju vänta några timmar mellan kissningarna, helst upp emot 4 om det är gravtester, tror att 3 räcker med ÄL-tester men man ska helst inte dricka något emellan, eller iaf väldigt lite
    så det är för det gått för snabbt mellan gångerna, och att det är BIM-4/5? därför negativt  nu? hoppas det är sant!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester