• Liten Léonie

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

mamma Linder skrev 2012-01-08 18:10:58 följande:

ett litet tips ang att läsa av svåra äl stickor. jag har köpt billiga stickor och ett paket cb digital. när jag tycker att jag får sås tarkt som det ska bli så tar jag ett digitalt och oftast visar det glad gubbe då, och då behöver man ju inte ta mer digitalt utan kan spara dom till nästa gång

Fast så gjorde jag sist och inser ev tempkurvan och äl-sekretet att döma att jag missade ÄL för jag fick den glada gubbe precis innan den sen blev "ingen glad gubbe alls"
  • sofia gbg
    Liten Léonie skrev 2012-01-08 18:26:51 följande:
    Fast så gjorde jag sist och inser ev tempkurvan och äl-sekretet att döma att jag missade ÄL för jag fick den glada gubbe precis innan den sen blev "ingen glad gubbe alls"
    Rätta mig om jag har fel men du kan väl inte ha missat ÄL om du fick glad gubbe eftersom glad gubbe indikerar att ÄL kommer att inträffa de närmsta dygnet eller så.....

inte så haj på detta men det är så jag har fått för mig iaf!
  • Liten Léonie
    sofia gbg skrev 2012-01-08 18:33:34 följande:
    Rätta mig om jag har fel men du kan väl inte ha missat ÄL om du fick glad gubbe eftersom glad gubbe indikerar att ÄL kommer att inträffa de närmsta dygnet eller så.....

inte så haj på detta men det är så jag har fått för mig iaf!
    Menar att om jag testat med digitalt så hade jag sett gubben redan dagen innan kanske. Nu fick jag baar en glad gubbe och några timmar senare ingenting. Det betyder ju att det blev åtminstone 24 timmars mindre chans att hinna.
    Vi ses inte varje dag pga jobb så det blir till att planera minuterna och timmarna  
  • lilaemma
    Hoppaspåfler skrev 2012-01-08 17:55:18 följande:
    Måste bara berätta nått för er...

Jag har beställt massor av äl test o gravtest trots mitt tidiga mf för mindre än två veckor sedan.. hade lite tråkigt så jag kissade o stoppade i två gravtest av olika märken o ett äl test.

Resultat. hcg test från "planeragraviditet" starkt neg kan man lugnt påstå
                      hcg test från testlagret väldigt!!!! svagt ljusrosa teststreck
                      lh(äl) test nästan lika starkt som kontrollstrecket.

Så.. vad skall man säga om detta?! att testlagret är luriga eller? Ja jag vet inte mer än att jag nyligen testade neg på vårdcentralen för 5 dgr sedan o deras test är superkänsliga enligt läkaren.

Onödigt inlägg jag vet men jag hade tråkigt Tungan ute
    Om ÄL test kommer i kontakt med gravtest så kan de färga av sig så att gravtesten ser positiva ut,
  • sofia gbg
    Liten Léonie skrev 2012-01-08 18:46:44 följande:
    Menar att om jag testat med digitalt så hade jag sett gubben redan dagen innan kanske. Nu fick jag baar en glad gubbe och några timmar senare ingenting. Det betyder ju att det blev åtminstone 24 timmars mindre chans att hinna.
    Vi ses inte varje dag pga jobb så det blir till att planera minuterna och timmarna  
    aha då förstår jag :) Näe det är inte alltid som man jobbar på samma jobb o kan ta en snabbis precis ;) haha
  • Gummsan

Är fan en jäkla djungel att kunna bli gravid. Så mycket som ska klaffa jö.... Morr, blir inte klok på detta.

• Liten Léonie
    Gummsan skrev 2012-01-08 19:35:59 följande:
    Är fan en jäkla djungel att kunna bli gravid. Så mycket som ska klaffa jö.... Morr, blir inte klok på detta.
    Fast jag tyckte jag gjorde det ganska klart för dig när ÄL borde ha varit? Tungan ute Hihi!
  • Gummsan

Jo då det är sant! Men det är mysko ändå. men då har vi väl inte missat äl då?

• Liten Léonie
    Gummsan skrev 2012-01-08 19:39:35 följande:
    Jo då det är sant! Men det är mysko ändå. men då har vi väl inte missat äl då?
    Håller med om att det är mysko, EHH NEJ klart ni inte missat ÄL.. Ni har ju verkligen hängslen och livrem o denna cyklen med allt sexande :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester