• Elinezz

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Cannano skrev 2022-01-30 17:53:54 följande:
    Ett tips, börja tempa för att veta om du haft ÄL, jag använde både ÄL test och temp denna månad (första månaden jag tempat)
    Men kan starkt rekommendera att tempa. 
    Har tänkt på det också. Hade en fin stegring denna månaden så det kändes ändå ok. Men ska nog kolla på det! Tack <3
  • Anonym4848
    Elinezz skrev 2022-01-30 17:23:58 följande:
    Tack <3 

har haft väldiga problem att ens få rätt på min mens då jag blött i 3 veckor varje mens Pga mina blodförtunnande. men har äntligen fått det i sprutor och detta är första månaden vi försökte. Jag uppskattar din ärlighet för det är lätt att stirra sig blind <3

allt är så himla nytt, och spännande på något sätt. Så jag tror jag ?inbillar? mig!
    men som du säger, testa om ett par dagar. Det ska jag! :) 
    Förstår! Och vet hur gärna man vill se nåt där på testet! Men tänker att man blir mer besviken om man tror sig se något, genom att fixa med ljus osv och sen visar det sig inte vara något. Alla är ju olika, men jag har alltid hellre velat vänta nån dag extra vid BIM just för att vara säker på att syns det nåt, så kommer jag inte behöva mikroskop för att tyda vad det visar.  :) <3
  • PelloBello

Kan nu konstatera att lloyds testa tidigt gav mig ett falskt positivt. Andra test är negativa och jag har nu fått mina Spottings jag alltid får kvällen innan mens. Rynkar på näsan

Testet visade direkt ett tydligt rött streck. Det försvinner lite på fotot dock. 

• MissDB
    PelloBello skrev 2022-01-30 20:57:02 följande:

Kan nu konstatera att lloyds testa tidigt gav mig ett falskt positivt. Andra test är negativa och jag har nu fått mina Spottings jag alltid får kvällen innan mens. Rynkar på näsan

Testet visade direkt ett tydligt rött streck. Det försvinner lite på fotot dock. 

Attans! Har du provat med progesteronkräm mot spottings? Jag hade spottings och blev inte gravid på 1 år. Dock hade jag något kortare lutealfas. Köpte krämen och blev gravid andra månaden. Efter det ytterligare ett barn då jag använde krämen och nu gravid igen. 
  • PelloBello
    MissDB skrev 2022-01-30 21:33:19 följande:
    Attans! Har du provat med progesteronkräm mot spottings? Jag hade spottings och blev inte gravid på 1 år. Dock hade jag något kortare lutealfas. Köpte krämen och blev gravid andra månaden. Efter det ytterligare ett barn då jag använde krämen och nu gravid igen. 
    Inte testat. Men det här va sista månaden vi försökte. Kommer lägga allt på hyllan nu och nöja oss med de två barn vi har. Orkar inte mer nu. Fick missfall i vecka 13 I september, det tar sig inte efter det. Men tack för input på mina tester :) 
  • Cashili33
    PelloBello skrev 2022-01-30 20:57:02 följande:

Kan ju varit kemisk graviditet 
    beklagar ditt missfall 
  • Cashili33
    Elinezz skrev 2022-01-30 13:33:27 följande:
    Kan någon hjälpa mig? Vad tycker ni? 
    Skulle inte säga att de är positiva, eftersom bilderna är redigerade. Dock kan du ju vara gravid ändå. Har du BIM idag eller i morgon så bör dina streck vara starkare idag. Lycka till 
  • dudetten
    MissDB skrev 2022-01-30 21:33:19 följande:
    Var köper man det? :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester