• MariaNathalie

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Ritva skrev 2022-02-22 14:38:46 följande:

Visst är det positivt? :) testade för jag kunde inte hålla mig, är bara på äl+8 så var säker på att det skulle vara neg. 

Jaaa grattis 
  • Lojsan DN

Är det någon här inne som har erfarenhet av falska positiva gravtest från graviditetskollen? 

Jag tog ett test på ÄL+8 finns en bild längre upp i tråden som visade typ positivt. 
    Tog ett likadant test dagen efter som visade neg, sen tog ett senare på dagen som visade ett svagt streck igen. Jag blir GALEN! 
    Sen har det bara fortsatt så varannan gång typ. 

• Ritva
    MariaNathalie skrev 2022-02-22 16:33:34 följande:
    Jaaa grattis 
    Tack snälla för titten :) kan knappt tro att det är sant :D
  • Mol94
    MissDB skrev 2022-02-21 20:29:33 följande:
    köp ett digitalt CB och testa :)
    Det visade "gravid 2-3"
    Halleluja! 
  • Em595

Någon som ser något? Bim-7 när detta togs och väntar nu spänt på att ta ett till på bim den 26/02. Är det värt att bli hoppfull över? Jag blir smått tokig av att vänta Flört

• Mina3
    Lojsan DN skrev 2022-02-22 17:24:13 följande:

Är det någon här inne som har erfarenhet av falska positiva gravtest från graviditetskollen? 

Jag tog ett test på ÄL+8 finns en bild längre upp i tråden som visade typ positivt. 
    Tog ett likadant test dagen efter som visade neg, sen tog ett senare på dagen som visade ett svagt streck igen. Jag blir GALEN! 
    Sen har det bara fortsatt så varannan gång typ. 

Jag fick streck på dom nästan varje gång jag testade även innan jag testade positivt (en gång doppade jag ett i vatten och det blev svagt streck även då) så skulle inte lita för mycket på dom. Dock har spökstrecken varit mer grå än rosa. Nu har jag fått svagt plus och det syns stor skillnad i färg.
  • MissDB
    Mol94 skrev 2022-02-22 19:46:12 följande:
    Det visade "gravid 2-3"
    Halleluja! 
    Jippie! Grattis!
  • mangelica

Frågar åt en vän. Detta är ett predector erly som hon tog isär för att kunna se bättre. Kortet är taget efter 3 minuter och hon har bim de närmsta dagarna (oregelbunden mens). Vad ser ni? 

• mangelica
    mangelica skrev 2022-02-22 22:41:14 följande:

Frågar åt en vän. Detta är ett predector erly som hon tog isär för att kunna se bättre. Kortet är taget efter 3 minuter och hon har bim de närmsta dagarna (oregelbunden mens). Vad ser ni? 

Bilden följer inte med. Provar igen. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester