• Alipilian

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

På ditt Em595 ser jag iaf ett tydligt streck! Håller tummarna! 

• Em595
    Alipilian skrev 2022-02-24 14:46:29 följande:
    Man kan verkligen bli tokig på dessa svaga streck. 
    Ja jag har 4 dagar kvar till bim. 
    Har ett par tecken som jag hade när jag vart gravid med dottern. Men inget uppenbart så. Kan lika gärna vara pms. Men hoppas inte. 
    Det här med spökstreck, det borde väl uppkomma på båda testerna då? Båda jag og är från samma förpackning. Känns lite konstigt att ena är blankt och andra skulle ge ett spökstreck? 
    Ja verkligen! :o 

Jag förstår, jag känner detsamma.. att det likabra kan vara pms men sen samtidigt (för mig) så känns symptomen  annorlunda på något konstigt sätt, från vad det känns när det är vanlig pms. Det kanske beror på att man sett strecket och börjat känna efter men jag tycker ändå att något skiljer sig denna gång, så jag förstår vad du snackar om gällande din tidigare erfarenhet. Jag tror att om ditt test nu visat ett streck så är det mycket möjligt att du är gravid men att testet måste bli starkare för att räknas som positivt. Och om du fick blankt dagen innan så beror det nog på att det har stegrat idag och nästa gång du testar(helst 2-3 dagar från igår) så borde ditt test vara starkare eller inget alls som det första testet och då borde det svaret vara giltigt? Håller tummarna för att det blir starkare  :)
  • Alipilian

Hade inga fler testa tidigt. Så tog vanligt rfsu idag. Brukar de ge spökstreck? Får inte riktigt med det på bild, men bifogar ändå.

• Jasmine00

Det

det här är mitt testa tidigt från imorse, jag vågar inte tro det är sant, tror ni det är positivt även fast det är så svagt?

• Alipilian
    Jasmine00 skrev 2022-02-25 08:23:57 följande:

Det

det här är mitt testa tidigt från imorse, jag vågar inte tro det är sant, tror ni det är positivt även fast det är så svagt?

Det där är inte svagt. Det är solklart plus. Grattis! 
  • MissDB

Det

Solklart positivt! Grattis! 
  • nomina

Det

Solklart positivt! Stort grattis!!! :))
  • Felicccccia

Hej,
    Jag började testa mig super tidigt.. redan äl+5 med sånna early detection strips, jag vet när jag hade min ägglossning.. och på dom fick jag jätte svagt streck till och från. Igår kväll på äl+9 tog jag två st olika vanliga test strips och fick svagt streck på alla, tog 6 st.. imorse tog jag en av varje igen och fick något starkare men fortfarande supersvaga streck.. bilderna är inte toppen men vad tror ni? Är det spökstreck? Vågar man hoppas? 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester