• PelloBello

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

MissDB 
    Kan inte citera.
    Ja alltså det var ett tydligt rött streck. Behövde inte vinkla eller kolla i specifikt ljus. Mobilens inställning ändrar färgerna i fotona så de blir mer gråa. 
    Men du har nog rätt. Va bara förvirrad över att jag tidigare testat negativt på morgonen på äl+10 och positivt samma kväll när jag varit gravid. (Har ovkså varit gravid några gånger, 6ggr senaste 7 åren). Nu fick jag detta test på äl+9 på testlagret, som jag aldrig fått spökstreck på, och sedan negativt. Men du har nog rätt. Svaga positiva är inte positiva. Alltså är den här tråden helt meningslös :) 
    Nåväl, va negativt idag med, så det stämmer det du säger, de svaga testerna är inte att räkna som positiva. 

• Em595
    Alipilian skrev 2022-02-24 12:38:30 följande:

Äl+10 
    Lloyds test. Tog bort höljet för det reflektera i kameran. 
    Vad tror ni? 

Jag ser :)
  • Em595
    Alipilian skrev 2022-02-24 12:42:09 följande:

Samma test 

Men jag tycker att det är svårt att avgöra om strecket är grått eller rött :o
  • Em595
    MissDB skrev 2022-02-23 23:09:07 följande:
    Jag ser! 
    Tack för ditt svar :)
    Hur hade du tolkat det testet?
  • Alipilian

Jag kan inte citera? 
    Em595
    Spännande! :D 
    Jag tyckte att det såg svagt rosa ut. Men strecket va väldigt svagt.
    Blev tydligt rosa streck när det hade torkat sen. 
    Vet bara inte om dessa brukar ge spökstreck? 
    Tog ett likadant igår men då fick jag inget streck alls. (Förutom kontrolllinjen då)

• Em595
    Alipilian skrev 2022-02-24 14:06:53 följande:

Jag kan inte citera? 
    Em595
    Spännande! :D 
    Jag tyckte att det såg svagt rosa ut. Men strecket va väldigt svagt.
    Blev tydligt rosa streck när det hade torkat sen. 
    Vet bara inte om dessa brukar ge spökstreck? 
    Tog ett likadant igår men då fick jag inget streck alls. (Förutom kontrolllinjen då)

Ja jag vet hur förvirrande det kan vara, min bild togs inom 5 min och testet är RFSU:s vanliga. Jag har också fått både blanka och svaga streck innan på alla sorters test, så jag vet inte om jag vågar lita på detta heller då det är så svagt och även om detta inte var med morgonurin eller att jag hållt mig särskilt länge(jag är bra dum haha) så gav det trots allt ett svagt streck under verkningstiden som syns än idag, men det känns väldigt svagt då jag har barn sedan innan och med dom så blev testen mycket starkare efter tre dagar och jag har svårt att avgöra om mina blir starkare nu :/

Så för mig baserar jag svaret på om testen blir starkare eller inte och hade jag fått ett helt blankt idag, hade jag sagt att det var negativt nu, så om du fick helt blankt igår och detta idag så är det ju fortfarande möjligt för dig :)
    Det var på äl+10? Isåfall har du väl ca 4 dagar kvar till bim? Har du några andra tecken på graviditet?
  • Alipilian
    Em595 skrev 2022-02-24 14:32:24 följande:
    Ja jag vet hur förvirrande det kan vara, min bild togs inom 5 min och testet är RFSU:s vanliga. Jag har också fått både blanka och svaga streck innan på alla sorters test, så jag vet inte om jag vågar lita på detta heller då det är så svagt och även om detta inte var med morgonurin eller att jag hållt mig särskilt länge(jag är bra dum haha) så gav det trots allt ett svagt streck under verkningstiden som syns än idag, men det känns väldigt svagt då jag har barn sedan innan och med dom så blev testen mycket starkare efter tre dagar och jag har svårt att avgöra om mina blir starkare nu :/

Så för mig baserar jag svaret på om testen blir starkare eller inte och hade jag fått ett helt blankt idag, hade jag sagt att det var negativt nu, så om du fick helt blankt igår och detta idag så är det ju fortfarande möjligt för dig :)
    Det var på äl+10? Isåfall har du väl ca 4 dagar kvar till bim? Har du några andra tecken på graviditet?
    Man kan verkligen bli tokig på dessa svaga streck. 
    Ja jag har 4 dagar kvar till bim. 
    Har ett par tecken som jag hade när jag vart gravid med dottern. Men inget uppenbart så. Kan lika gärna vara pms. Men hoppas inte. 
    Det här med spökstreck, det borde väl uppkomma på båda testerna då? Båda jag og är från samma förpackning. Känns lite konstigt att ena är blankt och andra skulle ge ett spökstreck? 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester