• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

J3nnif3r skrev 2022-10-02 20:21:36 följande:

Cashili33. Ja det vi ska kolla upp då det bara är via urin jag får positivt gravtest. I blodet är det inga gravidhormoner. Min kropp är så konstig efter min biokemiska graviditet där fostret aldtig hann fästa i livnodern. 

Ja oj vad mysko ,.
    Jag vet att hormoner släpar lite när man får kemiskt gravid/ mf men det är ju mysko att blodet inte visar gravid men ett test gör det

tar du mediciner eller ngt som kan ge falska grav test 

för blod ljuger inte 
  • Katch91

Tomatfluff
    Jag ser :) grattis. så såg mitt ut samma dag som jag fick positivt på digitalt:)

• Maymom

Tomatfluff:
    anar nåt, men ungefär lika starkt som på dina tidigare bilder, men svårt att avgöra när de är redigerade.
    du har ingen vanlig bild på dem? Är du ÄL+12 nu?

• J3nnif3r

Cashili33. Vet inte varför jag inte kan svara på dina svar. Nått strul. 

Nej jag tar inga mediciner alls. Tog ett nytt test imorse som var positivt. Tog hormonprover på nytt  förra veckan med bland annat SHBG-kvot, LH, testosteron med flera som jag väntar svar på. 

• InaNorlin

Så, jag är helt ny här och skulle vilja be om hjälp med att tolka - om här finns några hök-ögon! 🙂 

Jag bör ha BIM imorgon (en lite längre cykel med Letrozol, Gonal-f samt Ovitrelle. Och nu Lutinus) 
    Testet är taget idag, BIM-1 och tyvärr inte på morgonurin. 

ser jag i syne? 

• Vendela18

jag tycker jag ser ngn svagt men får du inte mens imorgon testa dig 3 dagar efter så vet du säkert

• Tomatfluff

Katch91
    Tog ett tidigt digitalt clear blue imorse, fick "inte gravid". Har även fått rosaaktig, lätt blödning under dagen, ska ha mens om 3 dagar. Känns nu som att det var ett felaktigt positivt test igår :(

• Katch91

Tomatfluff
    När man testar så tidigt som innan bim är det vanligt att man upptäcker såkallade kemiska graviditeter. Jag fick det i augusti. Positivt för att den blöda som en vanlig mens två dagar senare. Hade jag inte testat där hade jag aldrug vetat att jag var gravid. 

Styrkekramar till dig Hjärta

• Amoureux

Hej, 

Jag tog ett sånt där RFSU Testa Tidigt test imorse och efter 5 minuter såg jag ett rosa streck, men efter 10 minuter så försvann det? Vad fan? 
    Vad betyder det?

Första bilden är efter 5 min och andra bilden är efter 10 min då det är borta.

• Jbskog

Testar igen.
    är det någon som testat detta märke på graviditetstest? Strecket blir mer och mer tydligt för varje dag men litar inte till 100% då jag läst att de kan ge både falskt positivt samt negativt resultat. Så är det någon mer erfarenhet av dessa test? 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester