• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Andrea929 skrev 2022-09-25 11:51:54 följande:
    Testade imorse med både Babyplans tidiga test (från 10mIU) och med RFSU testa tidigt (också 10mIU). Bröt upp stickan då jag absolut inte såg nåt under plastfönstret, och där finns ett super-super svagt streck. Varför skiljer det sig så mycket? Blir givetvis orolig nu att strecket ska bli svagare för varje dag. Eller är Rfsu inte bra märke helt enkelt? Vad är era erfarenheter när ni testat med olika test?
    Är det samma urin 
  • Cashili33
    Trana123 skrev 2022-09-25 07:10:35 följande:

tog detta test imorse, äl+11/12. 

har testat sen tre mornar tillbaka och de har varit helt blanka, idag fick jag fram detta strecket!! Vad tror ni? 🙈 

tog även ett äl-test som var starkt nästan positivt när jag var gravid sist, idag var det lika starkt som då! Har varit blankt tidigare i veckan!  

sinnes vilken dålig kvalite det blir på bilder man lägger ut på fl!

En skugga syns 
  • Trana123
    Cashili33 skrev 2022-09-25 13:30:51 följande:
    En skugga syns 
    Tog ett digitalt efter som visade gravid 🙈
  • Andrea929

Cashili33 

Ja det är samma morgon urin för bägge stickorna 10DPO. Väldigt stor skillnad ju

• Cashili33
    Andrea929 skrev 2022-09-25 14:46:47 följande:

Cashili33 

Ja det är samma morgon urin för bägge stickorna 10DPO. Väldigt stor skillnad ju

Ja det är det faktiskt 
    men halten hcg sjunker lnte i samma urin så då är ett av dem känsligare 
  • Andrea929
    Cashili33 skrev 2022-09-25 15:20:25 följande:
    Ja det är det faktiskt 
    men halten hcg sjunker lnte i samma urin så då är ett av dem känsligare 
    Aldrig mer Rfsu då. Den ska mäta från samma halt hcg. Tog två olika nu inte för att jämföra märken utan bara som en försäkring att det verkligen var positivt och starkare, och nu tvekar man. Men babyplan verkar vara superbra test!
  • Cashili33
    Andrea929 skrev 2022-09-25 16:09:52 följande:
    Aldrig mer Rfsu då. Den ska mäta från samma halt hcg. Tog två olika nu inte för att jämföra märken utan bara som en försäkring att det verkligen var positivt och starkare, och nu tvekar man. Men babyplan verkar vara superbra test!
    Ta ett till om två dagar 
    har det ökat då så är det lugnt ju 
  • Jonnis

Fick inget svar så testar igen. :) Vad tror ni? Äl+8/9 
    första bilden är efter att testet torkat, andra är inom tiden 
  • Andrea929
    Jonnis skrev 2022-09-25 18:46:18 följande:
    Fick inget svar så testar igen. :) Vad tror ni? Äl+8/9 
    första bilden är efter att testet torkat, andra är inom tiden 
    Jag tycker det ser positivt ut, men hade givetvis tagit ett nytt både imorgon och i övermorgon för att vara säker. Håller tummarna :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester